Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Březnové novinky na Facebooku a Instagramu

Minulý měsíc přinesl mnoho novinek na dvou nejoblíbenějších sociálních sítích. Březnové novinky ovlivní nejen social media specialisty, ale také všechny uživatele. Pojďme se na ně mrknout.

Facebook

Komu povolíte komentovat pod vašimi posty?

Facebook nově povolí uživatelům, stránkám, veřejným osobnostem, tvůrcům nebo značkám určit, kdo může a nemůže přidávat komentáře k jejich veřejným příspěvkům. Nejedná se jen o možnost komentáře vypnout, ale spíše nastavit publikum, které může komentovat. Z nastavení si lze vybrat z možností: široká veřejnost, přátelé nebo stránky a profily, které v postu označíte. Tento krok má za cíl omezit negativní interakce mezi uživateli, a tak zpříjemnit jejich pobyt na Facebooku.

Co chcete vidět nejdříve?

Nový feature newsfeedu vám dovolí si přidat až 30 stránek a uživatelů do svých Oblíbených. Jejich content se vám pak zobrazí ve feedu jako první. Pro ty, kterým chybí chronologické řazení newsfeedu máme dobrou zprávu. Možnost nastavit si zeď seřazenou od nejnovějších postů po ty nejstarší se vrací. Nebude defaultní, ale bude možnost z algoritmového řazení přepnout na to chronologické. Jako za starých dobrých časů.

Instagram

Instagram IGTV reklamy i v Evropě

Už je to skoro rok, co si tvůrci v Americe užívají možnost vydělávat na svých IGTV. Nyní se konečně snad brzy dostane i na nás. Nově totiž Instagram rozšiřuje tuto funkci do Anglie a kontinentální Evropa bude pravděpodobně velmi brzy následovat. Reklamy se v IGTV videu zobrazí, jakmile uživatelé kliknou na náhled videa ve feedu. Proč Instagram reklamy do IGTV zavádí? Potřebuje přilákat a udržet tvůrce kvalitního obsahu. Vzhledem k tomu, že s tvůrci sdílí až 55 % příjmů z reklam, by se jim to snad mělo povést.

Koncepty Stories

Super zpráva hlavně pro správce firemních účtů. Nově bude možné vytvořit Stories a uložit je jako koncept a později se k nim vrátit. Půjde tak Stories připravit dopředu a zveřejnit je v nejvhodnějším čase. Po konceptech Instagram Stories volají správci a značky už velmi dlouho, takže se jedná o jeden z případů, kdy Instagram vyslyšel požadavky svých uživatelů. Už dnes si samozřejmě můžete Stories uložit tak, že si je stáhnete do svého zařízení nebo skrze aplikace třetích stran.

Označení přesdíleného obsahu ve Stories

Instagram preferuje, když uživatelé tvoří obsah specificky pro každou z jeho features. Mnohdy se však děje, že uživatelé vytvoří post pro feed a pak ho přesdílejí do Stories. Každý z těchto formátů však má přinášet něco nového a duplicita část uživatelů obtěžuje. S cílem zajistit větší originalitu obsahu naskrze platformou, chtěl Instagram tuto funkci úplně zrušit, ale po negativních reakcích uživatelů se rozhodl pro řešení na půl cesty. Nově začíná testovat speciální samolepky, které uživatele upozorní, že se jedná o přesdílený obsah ve Stories z feedu nebo Reels. Samolepky budou také obsahovat odkaz na originální zdroj. Cílem této novinky je zlepšit uživatelský zážitek a zvýšit zájem o sledování Stories.

Automatické titulky ve Stories

Ne pokaždé máme zapnutý zvuk, když projíždíme Stories, že? Určitě tak všichni oceníme novou možnost vložit do Stories samolepku s titulky. Ta by měla automaticky přepsat mluvenou řeč. Zatím ale přepis není úplně dokonalý, takže bude i možnost text upravit. Není zatím jasné, kdy bude mít tato funkce v nabídce i přepis pro češtinu, ale těšíme se.

Sdílejte článek

Související články