V předchozím článku jste mohli číst, co nás vlastně čeká a nemine s přicházejícími změnami u iOS 14. Tento článek je UŽ věnovaný návodu, jak se na změny připravit, aby vaše kampaně mohly dále pokračovat a nehrozilo jejich pozastavení.
Nová omezení: „Při vytváření sady reklam si vyberete jenom jednu z osmi stanovených konverzních událostí, pro kterou budete optimalizovat.“ Jinými slovy – váš web bude omezen na měření maximálně 8 konverzních událostí. Ty musíte nastavit v nové funkci: Souhrnné měření událostí. K tomu je však vyžadováno (v některých případech jen doporučeno) ověření vlastnictví vaší domény.
I v případě, že vaši reklamu řídí agentura a výše uvedený pokyn Facebooku se jeví jako úkol pro ni, nechtějte, aby vše pro vás zajistila. Součástí nastavení je i ověření domény. Ověřením se agentura stane vlastníkem domény a bude mít kontrolu nad úpravami konfigurace událostí. Z bezpečnostního hlediska by tento krok měl zůstat uvnitř vaší společnosti. K tomu budete potřebovat účet v Business Manageru.
- Pokud nemáte Business Manager, vytvořte si nejprve účet: https://business.facebook.com/overview (FB nápověda zde.)
- Pokud máte Business Manager, ujistěte se, že máte oprávnění Správce.
Krok za krokem
- Přidání domény – uvnitř Business Manageru přejděte na Nastavení firmy (Business Settings), sekce Bezpečnostní značky (Brand Safety) > Domény a zvolte Přidat doménu.
- Ověření domény – po přidání domény je potřeba doménu ověřit. Facebook vám nabízí několik obvyklých možností. Ověření pomocí záznamu DNS, souborem HTML či přes Meta-tag. Zvolíte-li ověření přes DNS, Facebook vám vygeneruje textový záznam a napovídá, abyste jej předali správci (hostiteli) vaší domény. Není to obtížné, zvládnete to sami, ale doporučuji se podívat do nápovědy (FAQ) u vašeho poskytovatele a hledat „ověření domény“. Tento úkon se provádí i pro zprovoznění jiných služeb a věřím, že každý poskytovatel nabídne zpracovaný návod. Zde je ukázka, jak to probíhá například u WEDOSu. Záznamy domény > Nový záznam > TXT > zkopíruji vygenerovanou značku a potvrdím.Pokud máte web na Shoptetu, můžete oveření provést také v administraci webu. Nastavení > Hosting > DNS > Přidat DNS záznam.Po úspěšném vložení DNS záznamu (či HTML souboru) se vraťte do Business Managera a zkontrolujte přes tlačítko Ověřit, zda ověření domény proběhlo úspěšně.
- Správce událostí – Souhrnné měření událostí. Jestliže spolupracujete s agenturou, zde vaše práce končí a další kroky už agentura může dokončit sama. Je potřeba určit, které události (eventy) se na webu budou měřit. Může jich být maximálně 8 a určuje se jejich priorita. V Business Manageru přijděte do Správce událostí / Zdroje dat a zde uvidíte novou funkci (záložku) Souhrnné měření událostí (Aggregated Event Measurement). Klikněte na ni a přejděte na Konfiguraci webových událostí.Přes tlačítko Přidat událost (Add Event) navolíte až 8 událostí a nastavíte jejich prioritu. Abyste událost mohli vybrat, musíte nejprve určit, zda se jedná o událost vytvořenou na základě Pixelu či jako Vlastní konverze. Pokud jste e-shop, nejvyšší prioritu pro vás bude mít pravděpodobně nákup. Pokud sbíráte na webu kontakty přes formulář, vyberete Lead jako událost s nejvyšší prioritou. Po odeslání změn vás Facebook upozorní, že změny se projeví až do 2 dní. V případě, že budete změny v Konfiguraci webových událostí dělat už v době účinnosti výzvy Apple, potom ovlivněné kampaně mohou být pozastaveny až na 3 dny. V případě, že události nakonfigurovány nebudou, vaše reklama se pozastaví úplně.
- Nastavení události na úrovni sady reklam. Poslední krok se týká přenastavení konverzních kampaní, resp. ad-setů. Je potřeba vybrat pro optimalizaci tu událost (Událost konverze / Conversion Event), kterou jste nastavili v Souhrnném měření událostí (v předchozím kroku). Vyberete-li jinou událost, vaše sada reklam poběží jen do doby, než změny přijdou v platnost.
A to je celé, přátelé 🙂. Pokud jste se v některém kroku zasekli, potřebujete radu nebo máte dotaz k prioritám a výběru osmi událostí z většího počtu, nebojte se nás kontaktovat. Rádi vaši situaci probereme a poradíme. Jste-li naším klientem, děkujeme vám za spolupráci s ověřením domény a zbytek nemusíte řešit. Prima den. 💙