Začínáte jako malá firma na sociálních sítích a celý online svět je pro vás ještě docela španělská vesnice nebo zkrátka potřebujete vzpruhu pro svou komunikaci ve virtuálním světě? Stejně jako v podnikání se v online prostředí chybné kroky moc neodpouští (minimálně nesou následky). Chce to vykročit správným směrem! A k tomu stejně tak, jako jste to dělali při začátku u svého podnikání, potřebujete zvolit strategii pro komunikaci na sociálních sítích.
Součástí strategie je také platforma, na kterou se zaměřit a do které investovat nejvíce energie. Samozřejmě, pokud máte čas se věnovat sociálním sítím 24/7 a budget, který pokryje produkci a promo na všech platformách, je ideální být na všech dostupných sociálních sítích. Ale to naštěstí většina lidí ani značek nemá. Proto je potřeba prioritizovat.
Jak ale zjistit, která sociální síť je pro vás nejvhodnější a která má největší potenciál? Položte si pro začátek tyto otázky:
Kdo je moje cílová skupina?
Jaký obsah mám k dispozici pro sociální sítě?
Kolik chci investovat do tvorby obsahu?
Kolik chci investovat do reklamy?
Který formát mi nejvíc vyhovuje?
Každá sociální síť má svoje plus a minus. Což znamená, že byste při volbě té vaší měli být vybíraví. Začít na platformě, která je pro vaši značku nebo servis relevantní, bude dávat největší smysl a může vám to ušetřit spoustu času a frustrace z plánování obsahového kalendáře.
Stále nejvíce rozšířená sociální síť je Facebook. Pro většinu firem jde o stavební kámen pro správu sociálních sítí. Můžete na ní sdílet fotky i videa, novinky a informace. Je ideální pro budování povědomí o značce, zvyšování důvěryhodnosti a pro lepší vztahy s vašimi zákazníky. Facebook nabízí také další rozšířené možnosti, jako budování komunity díky facebookovým skupinám a aplikaci Messenger. Nebo můžete zaujmout díky zábavným formátům jako je livestream.
Skvělá platforma pro představení vašich produktů a budování komunity kolem vaší značky. Hlavně pokud máte krásné produktové fotky nebo čas a chuť pro vytváření videí. Vyhrát si tu můžete i s kreativními formáty jako Reels, IGTV nebo Instagram Stories. Instagram navíc nabízí nástroje pro e-commerce, což usnadňuje zákazníkům nákup a je to tak ideální prodejní platforma napojená na váš e-shop. Mimo jiné díky Instagramu se můžete pustit do spolupráce s influencery, kteří Instagramu dominují a pomohou vám zvýšit dosah vaší komunikace.
Chcete to říct krátce? Twitter je jako stvořený pro krátká výstižná sdělení, edukaci uživatelů, technologické novinky nebo sdílení obrázků a dalších médií. V České republice lidé sledují Twitter hlavně kvůli zprávám a novinkám. Proto tu najdete největší sledovanost u zpravodajství nebo osobností. Příspěvky jsou v největší míře tvořeny v reálném čase. Je nejvhodnější pro mediální domy a zpravodajské deníky.
Tik Tok
Platforma, které dominují krátká videa, nepatří jen teenagerům, jak si můžete mylně myslet. Generace Z je na Tik Toku tvořeno z 49 %. To však znamená, že zbytek uživatelů jsou mileniálové a i lidé mezi 30-40. Každý obsah nemusí být tedy taneček na písničky, ale klidně informativní, edukativní, a přitom zábavný. Můžete zde ukázat scény ze zákulisí vaší výroby či podnikání, návody na použití produktu, tipy a zábavné výzvy.
YouTube
Kromě největší platformy pro sdílení videí slouží také jako vyhledávač informací. Dovoluje vám sdílet delší video obsah (až 12 hodin) i živé vysílání. Můžete ho využít pro návody „Jak na to“, sdílení příběhů vaší značky, rozhovory s vašimi zaměstnanci či ukázku produktových novinek. Pokud máte větší video produkci, směle do toho.
Na této sítí byste neměli chybět, pokud podnikáte převážně na úrovni B2B. Linkedin je skvělá sociální síť na rozšíření profesních kontaktů a snadno tam reklamou zacílíte lidi podle konkrétních profesí nebo přilákáte nové potenciální zaměstnance. Hodí se pro sdílení novinek a úspěchů z vaší firmy, PR zprávy, články a blogové příspěvky – podobně jako Twitter. V poslední době také nabízí nové formáty a rozmáhá se na něm video. Když zvolíte tento typ formátu s vhodným obsahem pro tuto síť, určitě vám to pomůže.
Ne tak rozšířená a možná trochu podceňovaná sociální síť. Pinterest slouží hlavně jako platforma pro vyhledávání převážně vizuálního obsahu, který si mohou uživatelé zábavnou formou ukládat do svých vlastních nástěnek. Pokud ho použijete chytře, může vám také přilákat uživatele přímo na váš web.
Udělali jste si jasno v tom, která síť pro vás bude ta pravá?
Další zajímavé články naleznete na našem Digichefu!
Inspirace pro článek na webu Later.com