Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Co si odnesl copywriter z přednášky o ošklivých webech?

Cross-channel marketing je velkým tématem poslední on-line doby. Může být ale přednáška na UX & CRO summitu Czech Online Expo 2019 přínosná i pro copywritera? Long story short: MŮŽE! V čem konkrétně si přečtěte v tomto článku.

Přednáška Jana Junka měla chytlavý název: Proč ošklivé weby fungují? …aneb co chtít od grafického designu. Chytlavý název přilákal jistě nejen designéry. Já, copywriter, jsem toho důkazem. Honza na příkladech ukazoval weby, které denně odbavují velké množství objednávek a naplno uspokojují potřeby svých zákazníků. Avšak nejsou hezké. Jak je možné, že ošklivý web vydělává víc?

Web hodnotí zákazníci

Uvědomte si, že váš web v první řadě hodnotí vaši zákazníci. Apeloval na přítomné Honza. Až po té kolegové z oboru a odborná porota soutěží. Pokud tvoříte web pro produkt na zapamatování hesel, vaší primární cílovkou jsou starší lidé. A těm bude vaše čistá microsite připadat levná a nedůvěryhodná.

Celá přednáška se točila o tom, že nejdůležitějším a zároveň nejtěžším problémem bývá podívat se na svět očima ostatních. Jako příklad uvádí Honza průzkum, který udělal mezi designéry.

Designeři vs. uživatelé

O protření našich očí se snaží i článek na Mediáři s názvem 10 statistik, které vám pomohou z marketingové bubliny. Tenhle článek bychom si měli přečíst před každým novým projektem a věnovat dostatek času rešerši, průzkumům a pročítání diskuzí. Už nikdy tak nevyslovíme onu kletbu: „Vždyť já jsem vlastně skoro cílovka.“

Sdílejte článek

Související články