Zdar a sílu, copywritere! V předešlém článku jsme si procvičili Vyhledávání. Definování cílové skupiny je docela sofistikovaná věc! Jsou experti nebo firmy, které nedělají nic jiného. A stojí to mazec peněz. Ty tak hluboko do kapsy ale sahat nemusíš. Úplně stačí, když si uděláš základní výzkum, rešerši konkurence, zajdeš na sociální sítě nebo do diskuzních fór, otevřeš si recenze nebo se poradíš ve svém týmu z kolegy. A samozřejmě nezapomeň na pomoc AI, ví toho docela dost, holka! Každopádně pořád na tom budeš lépe, než když neuděláš vůbec nic. A teď už hybaj na další cvik! 👇
Copy cvik #2: Definuj
Urči si cílovku. Poznej její jazyk. A vychytej si ideální čas, kdy jí řekneš o svém produktu nebo službě. Protože jinak budeš znít asi takhle: „Áj – špreche – stejnou řečí.“
Proč cvičit definování?
Zapomeň, že existuje jedna jediná čeština. A teď nemám na mysli zrovna brněnský hantec, chodskou bulačinu nebo slezské dialekty.
Mám na mysli několik druhů češtiny, mezi kterými dokážeme všichni pohotově přepínat, a to podle toho, v jaké roli a situaci se v určité chvíli zrovna nacházíme.
Když mluvíme s rodiči, se sourozenci, s kamarády, s kolegy, s policajty, s úředníky, s partnery nebo s milenkami – pokaždé používáme trochu jiný jazyk, jinou tonalitu, slovíčka, slovní obraty a taky jiný druh humoru.
Chceš, aby tvoje texty zapadly do gangu tvý cílovky? Vydefinuj si, kdo přesně je tvoje cílová skupina, jakou mluví v dané chvíli češtinou a do jaké situace jí zapadne tvůj produkt nebo služba.
Stejný produkt. Stejná služba. Ale jiný feeling. Jde to. A funguje to.
Definice cílové skupiny ale neznamená: muž, 25 až 65 let, velké město, nebo žena, 35 až 55 let, dvě děti, vesnice.
Musíš být mnohem konkrétnější! Abys získal pozornost, důvěru a šanci na úspěch, musíš své cílovce věnovat čas a rozebrat její zvyky, manýry, potřeby, problémy, které tě s ní dokonale spojí – ke konverzím.
Protáhni se
- Hloubková definice cílové skupiny pomáhá k přesnému nastavení tonality textů.
- Díky použití vhodné tonality zní texty pro danou cílovou skupinu přirozeněji a důvěryhodněji.
- Dokonalým poznáním cílové skupiny lépe definuješ její potřeby, motivace nebo problémy.
- Texty na míru přizpůsobené konkrétní skupině mají vyšší konverzní poměry.
Pozor na zranění!
Tohle je AU:
„Hurá do školy. Na skladě máme novou řadu školních batohů Crazy.“Tohle je WOW:
„OMG, Back-to-School?! Zachraň to s novým Crazy batohem.“
První claim. Maminky potěší. Puberťáky rozpláče. Nebo si ho radši ani nevšimnou… Druhý claim míří přímo do lavice puberťáků. Je s nimi. Chápe jejich pocity, zmatky, chutě i nechutě. A říká jim to jako best kámo ze třídy.
Chceš si zkusit celý trénink na vlastní kůži?
Stáhni si e-book 13 COPY CVIKŮ pro silnější a výkonnější texty a začni trénovat prodejní psaní jako svaly.
V tomhle praktickém e-booku ti servírujeme 13 lekcí, které nakopnou tvému copywritingu kondičku. Žádná nudná teorie, ale svižné ukázky, zábavná cvičení a trenérský humor, který se čte sám. 💪😃


