Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Intro e-booku + Copy cvik #1: Vyhledej

Zdar a sílu, copywritere! Psaní prodejních textů vyžaduje pravidelný trénink. Stejně jako zvedání velké činky, hraní fotbalu nebo překážkový běh. Bez tréninku nezvedneš víc kil, nedáš víc gólů ani neuběhneš trať za kratší čas. Stejně to funguje i se psaním.

Copy cvik #1: Vyhledej

Aby tvoje texty dosáhly na nejvyšší příčky v reklamní soutěži, musíš pravidelně trénovat. Připravil jsem proto pro tebe pravidelnou sérii článků, které vychází z tréninkového e-booku 13 COPY CVIKŮ pro silnější a výkonnější texty.

Cviky, které najdeš v e-booku, jsou sice všeobecně známé a ověřené. Rozhodně ale nečekej žádnou nudnou teorii. Na praktických ukázkách a cvičeních si dáš pořádně do těla. Chceš se trochu zapotit? Tak jdeme do toho!

Copy cvik #1: Vyhledej

Tužku dej zatím stranou! Bez řádné přípravy by pro tebe byla moc těžká. Takže jako první začneme dýcháním… Ne, samozřejmě, začneme vyhledáváním!

Proč cvičit vyhledávání?

V hlavě máš své znalosti, zkušenosti, talent, představivost. Myslíš, že to stačí ke kvalitnímu psaní? Ani náhodou!

Určitě si vybavíš jedno slavné copy od Davida Ogilvyho, které napsal v roce 1959 pro Rolls-Royce:

Reklama na Rolls-Royce, David Ogilvy

Reklama na Rolls-Royce, David Ogilvy

Genialita?

Určitě! Ale Ogilvy tento ukázkový claim nevytvořil ze svých představ nebo snů. Strávil tři týdny tím, že si o tomto autě načetl a prozkoumal snad úplně všechno.

Takže 3 týdny za 1 copy? Ne! 3 týdny za tisíce prodaných Rolls-Royců.

Na téhle taktice se nic nezměnilo. Originalita, autenticita i síla dobrých textů má jeden společný základ – dostatek kvalitních informací.

Chceš vytvořit skvělé copy?

Ponoř se do tématu, do dané firmy, produktu nebo služby. Zjisti si co nejvíce informací o firemních procesech, cílové skupině, výjimečných benefitech, speciálních akcích nebo nejbližší konkurenci. Třeba se zeptej i AI.

Čím větší území prozkoumáš, tím více unikátních pokladů objevíš. Uvidíš, že právě jedinečná fakta a informace ti dodají to správné palivo pro ty nejlepší texty.

Protáhni se

  • Dostatek informací ti poskytne základ pro pochopení tématu, firmy, produktu, služeb.
  • Díky hloubkovému vyhledávání objevíš unikátní výhody, vlastnosti, řešení, kterými se ve svých textech odlišíš od konkurence.
  • Díky perfektní znalosti faktů se můžeš mnohem více koncentrovat na originální a kreativní textaci.
  • Lepší pochopení firmy umožňuje vytvořit text, který je v souladu s její identitou a tonalitou.
  • Zapoj do sběru informací i AI nástroje, které ti mohou dát spousty zajímavých odpovědí, faktů nebo souvislostí.

Pozor na zranění!

Tohle je AU:
„Přihlaste se k odebírání našeho skvělého newsletteru.“

Tohle je WOW:
„Připojte se k 5892 úspěšným marketérům, kteří odebírají 2 case studies každé úterý.“

První text? Obecnost, kam se podíváš. A nuda! Jakmile vytvoříš suchý text, který jde použít napříč celou kategorií, je něco špatně. Najdi unikátní informace, které konkurence nemůže jen tak zkopírovat.

Chceš si zkusit celý trénink na vlastní kůži?

Stáhni si e-book 13 COPY CVIKŮ pro silnější a výkonnější texty a začni trénovat prodejní psaní jako svaly.

V tomhle praktickém e-booku ti servírujeme 13 lekcí, které nakopnou tvému copywritingu kondičku. Žádná nudná teorie, ale svižné ukázky, zábavná cvičení a trenérský humor, který se čte sám. 💪😃

Sdílejte článek

Související články