Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Copy cvik #3: Pochop

Zdar a sílu, copywritere! V předešlém článku jsme si procvičili Definování cílovky, jejího jazyka a tonality. Dnes se zaměříme na pochopení důvodů, potřeb, potíží, tužeb, hodnot, zvyků naší cílovky. 

Copy cvik #3: Pochop

Nedokážeš se pořádně vžít do svých zákazníků a najít pro ni správné argumenty? Přečti si recenze u sebe nebo u konkurence, zavolej svým bývalým či současným zákazníkům, začti se do diskuzních skupin s daným tématem. Pátrej po tom, na co nadávají, co milují, jaké problémy řeší.

Internet ti nabízí širokou škálu znalostí. Nevyhýbej se ani AI, poskytne ti často odpovědi, které by nenapadly ani leckteré respondenty.

A teď už na zem a jdeme cvičit! 👇

Copy cvik #3: Pochop

Tohle chce už opravdový cit. Budeš muset zapojit celé tělo i mysl. Jinak si uděláš zářez možná tak do časáku 100+1 zahraničních zajímavostí. A to fakt nechceš!

Proč cvičit pochopení?

Ovládáš už cvik vyhledávání z první kapitoly? Super, teď zvýšíme zátěž!

Desítky faktů o firmě, produktu nebo službě ti bude k ničemu… dokud v nich nezačneš hledat souvislosti, nacházet důvody, snižovat obavy, prožívat emoce, vytvářet hodnoty nebo trefovat cíle.

Dej si znovu na stůl slavné copy od Davida Ogilvyho:

Reklama na Rolls-Royce, David Ogilvy

Proč napsal svůj slogan právě takhle? Protože pochopil, čím je tenhle produkt výjimečný oproti kterémukoliv jinému autu na konci 50. let. To ticho!

Dnes jezdí „po špičkách“ i Dacia Logan (respekt!). Dříve to ale tak obvyklé nebylo. Auta byla hlučná a celá posádka se v nich dorozumívala spíše posunkovou řečí.

Ruce, nohy, hlava. A řev motoru. To byla jízda!

Takže proč by měl někdo utratit 14 tisíc doláčů za železnou pikslu na 4 kolech, když ostatním autům končí cenovka sotva na půlce? Třeba aby v něm mohl pohodlně svézt svého obchodního partnera a mohli si při jízdě v klidu pokecat o dalších milionových obchodech. Win-Win. A pro Rolls-Royce cash.

Jdeš na to? Pořádně si projdi všechny vyhledané informace a vžij se do (sedačky) svých zákazníků. Co je bude zajímat nejvíce? Co je nadchne, zarazí, přitáhne? A proč za to sakra budou chtít utratit peníze?

Protáhni se

  • Lidé lépe reagují na texty, které odrážejí jejich vlastní potřeby, touhy nebo problémy.
  • Když porozumíš touhám a potřebám lidí, lépe určíš, jakou hodnotu pro ni má daný produkt.
  • Pokud přesně vystihneš zákaznické emoce a potřeby, zvýšíš si šance na interakce s reklamou a následné konverze.
  • Díky pochopení, jak lidé přemýšlí, se vyhneš nevhodné argumentaci nebo tonalitě.

Pozor na zranění!

Tohle je AU:
„Vyrábíme úchvatné náušnice, které vám budou slušet.“

Tohle je WOW:
„Nasaď si je a budou se za tebou u baru otáčet i holky.“

Ten první text doslova bolí! Několikrát omílaný, vyprahlý, bez emocí. Jakmile ale pochopíš opravdové prožitky holek ve chvíli, kdy si na sebe dávají náušnice, začíná tady úplně jiná hra. Cítíš to taky?

Chceš si zkusit celý trénink na vlastní kůži?

Stáhni si e-book 13 COPY CVIKŮ pro silnější a výkonnější texty a začni trénovat prodejní psaní jako svaly.

V tomhle praktickém e-booku ti servírujeme 13 lekcí, které nakopnou tvému copywritingu kondičku. Žádná nudná teorie, ale svižné ukázky, zábavná cvičení a trenérský humor, který se čte sám. 💪😃

Sdílejte článek

Související články