Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Copy cvik #4: Zaměř

Zdar a sílu, copywritere! V předešlém článku jsme si procvičili Pochopení důvodů, potřeb, potíží, tužeb, hodnot, zvyků naší cílovky. Dnes dáme tvým textům jasný cíl, ať už jde o prodej, nebo budování značky.

Copy cvik #4: Zaměř

Nejúspěšnější kampaně jsou takové, které mají jednoduchou myšlenku, jasný koncept, a tedy konkrétní cíl.

Tak čapni už tu činku a začni makat! 👇

Copy cvik #4: Zaměř

Zklidni dech. Koncentruj se. Pomalu zamiř. A teprve teď stiskni spoušť. Tahle osvědčená technika odstřelovačů platí i v ostříleném copywritingu.

Proč cvičit zaměřování?

Pozornost! Ano, správné zacílení drží pozornost. Tvou i tvých zákazníků. Ty víš, kam svým textem směřuješ. I tví zákazníci ví, kam svým textem směřuješ.

Nedělej v zaměřování kompromisy. Na pozornost zákazníků máš jen 2-3 vteřiny. V digitálu i v reálu.

Urči si jeden cíl. A toho se drž.

Třeba McDonald „střílel“ ve své videoreklamě celých 13 minut jen kuřata. Pardon kuřecí burger.

Videoreklama pro McDonald's, agentura Bubble

Videoreklama pro McDonald’s, agentura Bubble

Možná tě hned napadne. Za 13 minut by mohli představit celý svůj sortiment! Všechny burgery, wrapy, saláty, dezerty, Happy Mealy, možná i všechny pobočky v Česku…

Ne. 13 minut. Jediný kuřecí burger. A za měsíc si střihli 2,1M zhlédnutí na YůTůbku. Rocket!

Je totiž efektivnější prodávat jednu vlastnost než produkt. Je efektivnější prodávat jeden produkt než kategorii. Je efektivnější prodávat jednu kategorii než celý sortiment.

Mysli na to při svých newsletterech, příspěvcích na socky, landing pages, e-mailových kampaních, případových studiích, tiskových zprávách, PPC reklamách, e-boocích, podcastech. A tak dál.

Takže zklidni dech, koncentruj se a dej si do hledáčku jeden cíl.

Protáhni se

  • Zaměření na jeden cíl umožňuje vytvořit jasné a konzistentní sdělení, které je pro zákazníka rychle pochopitelné.
  • Jedno hlavní sdělení snižuje riziko přehlcení zákazníka nadměrným množstvím informací.
  • Jasně zacílený text mnohem lépe udržuje pozornost zákazníků a zvyšuje šance na provedení požadované akce.
  • Když má text nebo reklama jasný cíl, snadněji také změříš její úspěšnost.

Pozor na zranění!

Tohle je AU:
„Chytrý eshop s elektronikou. Koupíte u nás třeba sluchátka, pečící troubu i vlasový kartáč.“

Tohle je WOW:
„Stylová sluchátka. Dodej svým srdcovkám řádnej beat.“

Prvním textem prodáváš všechno. Bez cíle. Bez emoce. Bez zákazníka. Takže vlastně nic. Zákazníky tvůj sklad plný elektroniky nezajímá. Zajímá je konkrétní produkt. S cílem. S emocí. S přidanou hodnotou. Kdo právě teď hledá sluchátka se slušnými bassy, určitě se mu/jí rozbuší srdce.

Chceš si zkusit celý trénink na vlastní kůži?

Stáhni si e-book 13 COPY CVIKŮ pro silnější a výkonnější texty a začni trénovat prodejní psaní jako svaly.

V tomhle praktickém e-booku (nejen) pro copywritery ti servírujeme 13 lekcí, které nakopnou tvému copywritingu kondičku. Žádná nudná teorie, ale svižné ukázky, zábavná cvičení a trenérský humor, který se čte sám. 💪😃

Sdílejte článek

Související články