Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaký byl druhý E-mail Date?

Zcela vyprodaný, a podle zpětné vazby i nad očekávání úspěšný! Své účastníky zaujal E-mail Date #2 nejen skvělým obsahem přednášek, ale i výbornou atmosférou.

Nosným tématem letošního prvního e-mailového rande byla retence. Jak ze zákazníků, kteří u vás nakupují poprvé, udělat pravidelně se vracející zákazníky a jak využít, a hlavně zpeněžit velké množství dat, na kterých většina firem sedí. Tato hlavní témata evidentně rezonovala a přitáhla početné publikum z řad specialistů a firem, kteří zaplnili celý sál ve Františkánském klášteře.

Prostory Františkánského kláštera

Prostory Františkánského kláštera

Hodnotný obsah přednášek

Markéta Kryštůfková

Úvod do celého téma retence si vzala na starost Markéta Kryštůfková z Leadhubu. Markéta ve své prezentaci mluvila o tom, že e-mailing je retenční king, ale rozhodně nevystačíte jen s ním. Pokud chcete zasáhnout až 90 % (podle Markéty zhruba 10 % zákazníků nikdy nedoměříme) vašich stávajících zákazníků je třeba zapojit i další kanály, jako jsou Meta Ads, Sklik a Google Ads. 

Markéta Kryštůfková a Lukáš Vlášek

Markéta Kryštůfková a Lukáš Vlášek

Proč využívat data z e-mailingu?

Proč využívat data z e-mailingu?

Jan Krčmář

Na Markétu navázal Jenda Krčmář, který je externím spolupracovníkem SmartEmailingu a nově zakladatelem projektu Data Club. Ten celé téma posunul o level dál! Jenda se ve své přednášce věnoval tématu, jak zvýšit hodnotu zákazníka pomocí e-mailingu a RFM.

Připravil si průzkum na 13 reálných klientech. Výsledky tohoto průzkumu byly pro mnoho účastníků našeho rande velmi překvapivé, a proto doporučuji stáhnout si jeho prezentaci. Dozvíte se v ní například, že existují 2 % zákazníků, kteří generují 21 % obratu.

Obrázek průzkum české e-commerce

Průzkum české e-commerce

Kazimír Krysta

O dalších krok dál nám téma retence posunul Kazimír Krysta z Webscalu se svou prezentací na téma CDP jako stavební kámen retence. Kazi nás vzal mimo tradiční bublinu e-commerce. Představil nám totiž, jakým způsobem pomáhají VOYO držet se pod dvěma procenty odlivu předplatitelů, což jsou téměř srovnatelná čísla s Netflixem.

Kazimír Krysta a Lukáš Vlášek

Kazimír Krysta a Lukáš Vlášek

Barbora Šmídová

Na více teoretickou část večera navázala praktická case study, kterou nám představila Bára Šmídová z Targita. Bára nás ve své prezentaci zavedla do prostředí série cyklistických závodů Kolo pro život. Hlavním tématem bylo, jak retenční komunikací ukázat vašim zákazníkům, že je opravdu znáte. Pokud pořádáte závody, konference či podobné živé akce, Báry prezentace by vám neměla uniknout.

Barbora Šmídová

Barbora Šmídová

Obrázek s výsledky retenčních kampaní

Obrázek s výsledky retenčních kampaní

Markéta Pavlíčková a Jakub Kalvoda

Celý večer následně uzavřela Markéta Pavlíčková a Jakub Kalvoda z MKLůžkoviny.cz. Se svou přednáškou šli trochu proti proudu a představili, jak se dělá retence, když je téměř nemožné segmentovat. Ptáte se, jak je to možné?

Mají totiž téměř homogenní databázi, kterou tvoří 92 % žen. Navíc portfolio produktů, které si je tak blízké, že z jejich zkušenosti se téměř vždy nakupuje dohromady. Jakub se s námi také podělil o to, jaké to je ve třiadvaceti převzít firmu s dvaceti milionovým obratem a během sedmi let jí posunout k obratu přesahujícímu tři sta milionů.

Foto řečníků Barbora Pavlíčková a Jakub Kalvoda

Barbora Pavlíčková a Jakub Kalvoda

Posuňte retenci na další level

Zajímá vás téma retence? Točíte se v kruhu neustálé akvizice nových a nových zákazníků? Sedíte na spoustě dat a nevíte, jak je správně vytěžit a hlavně zpeněžit? Pokud jste si na jednu z otázek odpověděli ano, stáhněte si prezentace anebo nám rovnou napište a my vám nejen s retencí rádi poradíme.

Sdílejte článek

Související články