Naše social media specialistka se vydala na konferenci Content First 2019, která se konala na konci června. A inspirace, jak tvořit kvalitní obsah, tam bylo více než dost! Jaká přednáška jí bude v paměti rezonovat ještě dlouhou dobu? A co jí nejvíc zaujalo?
Nebudu popírat, že hype ohledně seriálu Most! se dotkl i mě, i když jsem docela dlouho odolávala. Nakonec však padly za vlast všechny díly. O to zvědavější jsem byla na přednášku týkající se case study k on-line kampani seriálu Most!
Ondřej Lasák (internetový dramaturg z České televize) povídal o zákulisí seriálu a kampani velice poutavě. „Když chcete něco dostat do českého kontextu, zasaďte to do hospody“. Což rozhodně potvrzuje i fanpage seriálu. Ta nasbírala více než 80 tisíc fanoušků. Cílovou skupinou na sociálních sítích byli především mladí lidé v rozmezí 15–30 let. Samotné zobrazení příspěvků se vyšplhalo až na převratných 20 milionů. Taky si nějaký vybavíte?
Zajímavostí je, že seriál se natáčí již 2 roky dopředu. A to s sebou nese i vytvoření foto/video materiálu k použití pro kampaň na sociálních sítích. Ta celkově trvala 10 měsíců a rozhodně se postarala nejenom o šíření zajímavých hlášek ze seriálu, ale i tematickou profilovou fotku. To se fakt povedlo.
Na slávě seriálu se samozřejmě v rámci sociálních sítí chtělo svézt vícero značek. Pamatujete na legendární post květináč Čöčkin od IKEA? Jejich engagement přístup na konferenci odprezentovala Michaela Brůhová (Social Media Brand Manager, TRIAD Advertising) a Pavla Šedivá (Country Integrated Engagement Leader, IKEA Česká republika).
IKEA, velký trendsetter v říši „socek“, nám pootevřela dveře do tvorby jejich jasně rozpoznatelného obsahu. Reakční posty tvoří jádro celé jejich komunikace postavené na aktuálních tématech, především z popkultury. Pamatujete na legendární posty komunikující královskou svatbu, úspěch filmu Bohemian Rhapsody nebo legendárního pouličního umělce Banksyho? Ty všechny a ještě mnoho dalších nasbíraly na Facebooku enormní počet reakcí.
Králem reakčních postů se stal příspěvek reflektující příběh Banksyho obrazu. Jedním z podstatných ukazatelů úspěchu je fakt, že organický dosah daleko předčil ten placený. Což zásadně snižuje samotné náklady na podporu příspěvků. Co víc jsi přát, než virální šíření?
Vtip, autenticita a odvaha jít vlastní cestou (klidně trochu kontroverzní), jsou jednou z hlavních ingrediencí pro tvorbu poutavého obsahu na sociálních sítích. A nejenom tam. Funguje to ve všech odvětvích marketingu i mimo něj.