Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Facebook koupil Giphy. Co to znamená pro fanoušky GIFů?

Facebook v polovině května koupil Giphy, přední službu pro vytváření a sdílení animací ve formátu GIF (šestivteřinové smyčky animací či videí). Ta se teď stane součástí Instagramu. Dosud jste se s nástrojem Giphy mohli setkat i v případě, že jste nikdy nenavštívili jeho web. Stopy Giphy totiž najdete v podobě GIFů všude – od sociálních medií přes komunikační aplikace, jako jsou Messengeru a WhatsApp, až po pracovní Slack.

Dvě opice se objímají

Společnost Giphy byla založena v roce 2013 jako vyhledávací nástroj pro GIFy. Své služby brzy rozšířila tak, aby uživatelům umožnila tyto krátké animace vkládat na sociální sítě, jako jsou Facebook nebo Twitter. Proto pro uživatele Facebooku nejsou krátké animace žádnou novinkou, až 50 % celkového provozu platformy Giphy přichází právě z jeho aplikací. Polovina pak pouze z Instagramu, který umožňuje svým uživatelům GIFy využívat v soukromých zprávách i ve Stories pomocí nálepek. Jeden GIF totiž dokáže vyjádřit pocity lépe než tisíce slov.

Facebook Giphy odkoupil za částku okolo 400 milionů dolarů (10 miliard korun). A na svém blogu uvedl, že hodlá do technologií této služby nadále investovat a vylepšovat je.

Co to znamená pro nás jako pro uživatele? V budoucnosti bychom se mohli například dočkat rychlejšího schvalování vlastních GIFů.

 

V Digistory se jako Social Media Specialist starám o sociální sítě našich klientů. Jako správná oběť současné online generace vyplňuji i svůj volný čas brouzdáním po Instagramu a Facebooku. A nestydím se za to! :) Díky správě profilů z různých odvětví jsem se naučila, jak přistupovat k modernímu klientovi a tím posunout jeho značku ke zviditelnění se mezi konkurencí.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář