Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Organická krása obsahu. Už jsme na ni definitivně zapomněli?

S dovolením začnu příběhem ze života. Jednoho krásného dne jsem byl svědkem vzniku selfie, které si chtěla pořídit opravdu hezká slečna. Seděl jsem opodál, ona se nastavila do pozice, kterou považovala za ideální, a začala tvořit. Po necelých pěti minutách jsem usoudil, že bude fajn na chvilku zavřít oči a trochu si zdřímnout. Když jsem se po dalších deseti minutách probudil, zjistil jsem, že se její pozice, natož póza vůbec nezměnila.

Stále hledala ten pravý úhel nebo výraz a podle neustálého kontrolování fotky v telefonu jsem usoudil, že se pravděpodobně snažila najít ten správný instagramový filtr. Nakonec se jí to podařilo, hurá! A já se v mezičase stihl prospat.

V tu chvíli jsem si říkal, jestli to úsilí opravdu stojí za to. Když jsem si výstup čtvrthodinové snahy prohlédl, musel jsem uznat, že jde o opravdu hezkou fotku, kde to oné slečně moc sluší. Když jsem ale z paměti vylovil původní výjev, jak jsem ho viděl já, musel jsem konstatovat, že se výstup s realitou shoduje asi tak z 60 až 70 %.

Sociální sítě jako nový modeling?

Po této zkušenosti se mi v hlavě začala rozvalovat myšlenka, do jaké míry sociální sítě ohýbají vnímání a očekávání lidí. V současnosti platí, že když člověk navštíví v podstatě jakoukoliv sociální platformu, je vlastně docela složité najít fotku, která neprošla žádnou úpravou. A to mě jednoduše vede k zamyšlení, jak moc uživatelé sociálních sítí tuto uměle vytvořenou iluzi považují za realitu a měřítko, s nímž srovnávají nejen sebe, ale i své okolí.

Připomnělo mi to situaci, kdy se před pár lety dostala na pranýř modelingová scéna. Důvod? Modelingové standardy ohýbají u mladých dívek a žen vnímání ideálu krásy. A se stejným fenoménem se poslední dobou setkáváme i u sociálních sítích, konkrétně tedy Instagramu.

Odpovědí na pokřivenou realitu, kterou ženám, ale i mužům servíruje modelingový svět, byla třeba populární kampaň značky Dove. Ta spočívala v zobrazení přirozených žen a jejich přirozených křivek. Dočkáme se takového kroku i v oblasti digitální krásy a influencerů, kteří vždy vypadají jako ze škatulky? Vrátí se foto obsah ke snaze zachytit původní krásu a jedinečnost okamžiku, jako tomu bylo u analogových fotoaparátů?

Pojďme vrátit obsahu jeho organickou krásu!

Do Tastu jsem nastoupil na podzim 2019 na pozici projektového manažera. Po několika letech v agenturách a následně několika letech na klientské straně mě to dost silně táhlo zase do agentury. A to hned z několika důvodů. Zaprvé jsem nechtěl úplně zakrnět, ale naopak se dále vzdělávat a posouvat v oblasti digitálu. Zadruhé mi prostředí klienta přišlo v některých ohledech až moc „sterilní". A za třetí? Mám rád data, tvorbu strategií, chytrá a neotřelá řešení. Baví mě sledovat, že řešení má pozitivní dopad na koncového uživatele. A zbytek ve zkratce: vaření, sport, rum a hudba – v libovolném pořadí.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář