Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Facebook představil nové reklamní formáty. Změní novinky pravidla hry?

Vánoce jsou skoro za rohem. No dobře, pro normálního člověka za dvěma rohy, ale markeťáci žijí Vánocemi už teď. A to ani nemluvím o dalších velkých dnech, jako je například Black Friday. Facebook si je blížících se svátků dobře vědom, a proto není náhoda, že byly představeny nové reklamní formáty. A rozhodně se nejedná o nějaké drobnosti, jde naopak o novinky, které mohou zásadně změnit pravidla hry.

Konec tlachání, jdeme rovnou k věci. Jak jsem zmínil, jedná se o tři nové Facebook reklamní formáty: Video Poll Ads, AR Ads a Playable Ads.

Video Poll Ads

Ankety v Instagram Stories mají obrovský úspěch, takže není překvapením, že se tato funkce rozšíří i na Facebook. V rámci Video Poll Ads bude možné anketu umístit do konkrétního času videa, a tím nalákat sledující na určitý úsek videa. Uživatelé tak nebudou jen bezmyšlenkovitě sledovat reklamu, ale získají možnost s ní i interagovat.

Video poll ads

Po kliknutí na jednu z odpovědí se uživateli zobrazí informace o produktu nebo značce. Sám Facebook uvedl, že při testování tohoto formátu reklamy bylo u 5 z 9 lidí pozorováno zvýšené vybavení si značky v porovnání s běžnou videoreklamou.

A jak můžete nový formát využít? Ptejte se na otázky spojené s videem, získávejte zpětnou vazbu, zjistěte, co by vaše fanoušky zajímalo, a podle toho tvořte obsah. Prostě získávejte informace o vašich fanoušcích a pracujte s nimi, možností využití je opravdu hodně. A co je na této novince nejlepší? Na rozdíl od videoreklamy je tento formát „budget friendly“.

Novinka by měla být zpřístupněná všem uživatelů už na konci tohoto měsíce.

Augmented Reality (AR) Ads

Rozšířená realita je na každém kroku a její potenciál je opravdu obrovský. Facebook začal AR Ads testovat už v roce 2018 s vybranými značkami z celého světa.

Jednou z nich byla také značka WeMakeUp, která díky AR Ads zaznamenala zvýšení prodejů o 27,6 %. Interakce uživatelů s reklamou trvala v průměru 38 vteřin. To jsou opravdu fenomenální čísla, která jen dokazují, že lidé na rozšířenou realitu prostě slyší.

A kdy se můžeme na tuto novinku těšit my, normální smrtelníci? To Facebook zatím nezveřejnil, ale vzápětí dodal, že bude na podzim otevírat beta testování pro další vybrané značky.

Playable Ads

Reklama, která má podobu hry, není v marketingovém světě žádnou novinkou. Bohužel většina těchto reklam měla až do současné doby podobu clickbaitů nebo uživatele lákala k návštěvě pochybných stránek.

Playable Ads na Facebooku už nějakou chvilku existují, ale až dosud byla omezena jejich optimalizace a možnosti využití. Nově ale tento formát mohou využívat všechny značky. Reklamy je možné optimalizovat na dosah, brand awareness a konverze.

Playable ads

Například společnost Vans vytvořila krátkou hru, kde mohou uživatelé sjet horu na skateboardu a během jízdy sbírat různé dárky. Hlavní zajímavostí je, že tento formát umožňuje přidání přímých odkazů na produkty, které se ve hře objeví. Tím se otvírají velké možnosti využití – od slev, které si uživatelé musí zasloužit hraním, přes soutěže až po zvýšení brand awareness díky produktům vloženým ve hře.

Co z toho plyne?

Není pochyb o tom, že se tyto novinky týkají hlavně reklam cílených na mobilní uživatele. Což je v době, kdy většina lidí sleduje sociální sítě na chytrých telefonech, logické. Nové formáty přinesou nejen zvýšení dosahu a interakcí, ale také umožní společnostem vytvářet reklamní obsah, se kterým uživatelé rádi interagují, a tím si ke značce vytvářejí pozitivní vztah.

Sdílejte článek

Související články