Asi to znáte. Vyhodnocujete více reklamních kanálů. Chcete jednoduše porovnat KPIčka pouhým nahlédnutím do reklamních systémů, ale ne všechny systémy vám nabídnou stejné metriky.
Třeba takové PNO. V Skliku to vidíte hned, v Google Ads metriku snadno vytvoříte. Ale z Facebooku si stále exportujete data do Excelu a pak přes vzoreček dopočítáváte. Dobrá zpráva – už nemusíte! V Reportování reklam si snadno můžete vytvořit vlastní metriku.
V Reportování reklam najděte po levé straně kartu Metriky. Klikněte na tlačítko Vytvořit.
Otevře se vám jednoduché okno, ve kterém vytvoříte vzorec. Máte možnost určit formát výsledné metriky (číslo / procenta / částka). Vyberte, zda metriku uvidíte jen vy, nebo i ostatní, kteří mají přístupy do reklamního účtu. Dejte metrice název a máte hotovo.
Nevýhodou je, že metriku nelze přenést do Správce reklam, kam pravděpodobně nejčastěji chodíte pro data. Ale i tak je to funkcionalita, která vám může ušetřit spoustu času s reportingem. Pochlubte se, jakou metriku jste si vytvořili? 🙂