Pokud spravujete alespoň jednu facebookovou kampaň, nemohla vás minout spousta varování a hlášení ohledně iOS 14. Svět facebookové reklamy se nyní točí jen kolem iOS 14. Je to velká věc a velký zásah do fungování i vyhodnocování vaší FB reklamy. Ale nepanikařte, poradíme vám, jak se na přicházející změny připravit.
O co jde a co to způsobí?
Ve stručnosti – jde o ochranu uživatelských dat. Nový operační systém od Apple – iOS 14 bude více chránit své zákazníky. A FB tomu musí přizpůsobit způsob „trackování“ uživatelské aktivity. Budou ovlivněny i výsledky reklam (mění se délka atribučního okna), o kterém jsme psali posledně. Kampaně budou operovat s kratší historií dat, což není dobré, ale troufnu si tvrdit, že ačkoliv to nyní vypadá jako obrovská tragédie, tak většina online nákupů stejně proběhne v kratším čase než 7 dní po prokliku.
Nebude-li reklama v souladu s novými podmínkami, jednoduše nepoběží (buď bude pozastavena, nebo se přestane doručovat). Aby se tohle nastalo, je zapotřebí učinit několik kroků:
- Ověřit vlastnictví domény,
- V Souhrnném měření událostí vybrat max. 8 událostí, které budou moci trackovat aktivitu na webu a určit jejich prioritu,
- Přenastavit kampaně na úrovni ad-setů (vybrat událost, která prošla předchozím krokem),
- Zkontrolovat provázanost inzerátů s Pixelem/nově s doménou.
Podrobně popsaný postup včetně screenů najdete v navazujícím článku. Klikněte sem, odvedu vás tam. 🙂
Týká se to i mě?
Pokud spravujete konverzní kampaně či kampaně na stažení aplikace, potom ANO. Jestliže vaše kampaně nejsou propojeny s FB Pixelem, můžete být klidní. Pokud využíváte FB Pixel jen na tvorbu publik, týká se vás to jen částečně. Některá vaše publika nemusí obsahovat lidi s iOS 14.
Jak moc mě to ovlivní?
Podívejte se do Analytics (ať už FB nebo Google) na podíl uživatelů s novým operačním systémem iOS 14. V našem případě (magazín Digichef) se jedná o více než o 20 % čtenářů. Určitě nechceme přijít o možnost nabízet náš obsah těmto lidem. V případě, že by podíl těchto uživatelů tvořil méně než 5 %, neřešil bych nová opatření s takovou prioritou. Nechávám však na vašem uvážení.
Kdy to nastane?
To je právě to. Očekáváme katastrofu, jen nikdo neví, kdy přijde. 🙈🙉🙊 Vše záleží na Applu, kdy uvede změny v platnost. Nyní je však již správná doba na přípravu a provedení všech potřebných úkonů, abychom nečelili nepříjemným výpadkům výkonu.
Pokud jste dočetli až sem, pravděpodobně se vás změny týkají. Pokračujte tedy na další článek s podrobným návodem.