Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Novinky ve Facebook Ads aneb konec 28denním konverzím

S novým rokem nepřichází změna jen v číselném označení, ale také novinky ohledně sledování konverzí ve Facebook Ads. Snad vám tento článek pomůže se v úpravách nastavení systému o něco snáze orientovat.

Koncem ledna 2021 přijde v platnost změna časového (atribučního) okna. Nastavení najdete na úrovni sad v oddílu Optimalizace a doručování. Nastavení přiřazení tak nahrazuje původní volbu konverzního (atribučního) okna.

Co je ono „Nastavení přiřazení“?

Jedná se o pevné časové období, v průběhu kterého se budou konverze přiřazovat k vašim reklamám. Na základě těchto informací bude systém optimalizovat jejich doručování těm nejrelevantnějším uživatelům. Tato změna by měla vést k efektivnějšímu zobrazování reklam a zároveň jasnější analýze, neboť kampaň bude optimalizovaná přímo dle konverzí, kterých se aktuálně týká. Ve správci reklam uvidíte nový sloupec právě pro zvolené nastavení přiřazení.

Možnosti Nastavení přiřazení

Od ledna se budou optimalizovat a reportovat dle nového schématu všechny aktivní a budoucí kampaně. Ve výchozím nastavení se bude jednat o 7denní kliknutí a 1denní zobrazení. Dále budou podporována následující okna: 7denní kliknutí (výchozí při dodržení výzvy), 1denní kliknutí, 1denní kliknutí a 1denní zobrazení. Tyto další možnosti nebudou využitelné pro kampaně na instalaci aplikace v iOS 14.

 

Reportování kampaní

Změna se ale netýká doručování reklam, neboť k optimalizaci doručování se již 7denní okna využívala dříve. Změny se dotknou především reportování konverzí a mohou se projevit v poklesu počtu konverzí. K tomu může dojít v případě kampaní původně využívajících delší 28denní okno. Neaktivních kampaní se změny nedotknou vůbec a bude i nadále možné reportování jejich minulých výsledků.

I tak můžete mít přístup k informacím ze stávajících oken pomocí funkce Porovnání přiřazení (najdete ve sloupcích). Pouze však do doby, než začne společnost Apple vyžadovat dodržování výzvy ATT (AppTrackingTransparency).

Výzva společnosti Apple

Abyste pochopili proč se Facebook uchýlil k takovýmto změnám v nastavení. Společnost Apple vydala výzvu AppTrackingTransparency s platností začátkem roku 2021. Týká se transparentního sledování aplikací. V důsledku toho budou omezeny kampaně na instalaci aplikací a kampaně optimalizující, cílící a reportující události na webu při sdílení dat.

Jen co požadavky vejdou v platnost, změní se automatizovaná pravidla pouze na 7denní kliknutí. Možnost volby jiného nastavení přiřazení pro automatizovaná pravidla nebude k dispozici.

Tato změna se však netýká reklamních sad, které začaly před její platností. Abyste věděli, které nastavení bylo pro optimalizaci a reportování reklam použito, využijte v tabulce reportu právě sloupec nastavení přiřazení.

Jak jsem již výše zmínila, od momentu platnosti ATT výzvy již nebude možné využívat funkci Porovnání přiřazení pro přístup k minulým datům (získaná okna přiřazení 28denní kliknutí, 28denní zobrazení a 7denní zobrazení). Za tímto účelem však můžete využít Ads Insights API.

A pokud stále trochu tápete, snad pomůže nápověda:
Informace o nastavení přiřazení
Nadcházející změny nastavení přiřazení

Sdílejte článek

Související články