Není to tak dlouho, co Google i Seznam změnil podmínky pro používání bannerů. Dříve jasně platilo, že Google = HTML5 a Seznam = GIF. Ukážu vám, jaká jsou aktuální pravidla pro používání těchto formátů a přidám mini case study, kde jsme oba formáty porovnali.
Google – Google Ads
Po založení nového účtu můžete používat jen statické formáty. Z dynamických pak jen GIF. Pokud chcete v Google Ads HTML5, musíte splnit tři následující podmínky.
- Máte (aktivní) účet starší než 90 dní.
- Útrata za dobu existence účtu přesáhla 9 000 USD.
- Nesmíte porušit zásady Googlu. To je jasné.
Z naší zkušenosti ale víme, že stačilo stáří účtu. Spend jsme nesplnili, a přesto jsme mohli používat HTML5. V době přepnutí jsme měli v účtu vyspendováno necelých sto tisíc. Na druhou stranu, ani splnění těch podmínek to ne vždy zaručuje. Podpora to s vámi ráda vyřeší. Více v samotné nápovědě Googlu.
Seznam | Sklik
Oproti Googlu tady nehraje roli stáří účtu, ale spend. Hodně jsem se radoval, když jsem se dozvěděl, že HTML5 Sklik po letech slibování konečně spustil. Pak jsem se radovat přestal – limit byl 50 000 Kč spendu měsíčně. Není to velká částka, ale ruku na srdce, rozhodně ne každý klient spenduje takové peníze jen v Skliku. Evidentně se ukázalo, že to je moc. Aktuální limit spendu je nyní 20 000 Kč. Více v nápovědě Seznamu.
HTML5 je lepší formát než GIF
Nedávno jsme spouštěli poslední etapu Rezidence Modřanka. Spustili jsme nové účty, tudíž jsme v Googlu nemohli používat HTML5. Ideální pro to vyzkoušet výkon s GIFy. Vyzkoušeli jsme to na mini vzorku. V následující tabulce je rozdíl krásně vidět.
Lepší CTR (míra prokliku), lepší CPC (cena za proklik) a hlavně – výrazně lepší cena za konverzi a lepší konverzní poměr.