Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Neusínáme na vavřínech. Jak po výhře na IEA 2019 pomáháme e-shopu Akinu?

Pamatujete si na naše vítězství na IEA 2019? Pokud ne, shrnu vše pár větami. V minulém roce jsme se s naším dlouholetým klientem Akinu zúčastnili  IEA19. Akinu je obchod s chovatelskými potřebami, který je postaven na opravdové lásce ke zvířatům. Proto nás velmi potěšilo, že jsme společně vyhráli Zvláštní cenu poroty za celkovou optimalizaci projektu Taste, a.s. & Akinu – Vydělejte více peněz, nakrmte více zvířátek.

A jak to celé začalo?

V roce 2018 Akinu přišlo s novým webem, což nám dalo zelenou pro maximální využití online kanálů. Zatímco klient podporoval brand řadou aktivit – venkovními akcemi, reklamou v tisku, sponzoringem v TV i rádiu a různými soutěžemi, my jsme kontinuálně pracovali na větší efektivitě kampaní v Google Ads a Skliku. To vše dalo skvělé zázemí tomu, aby raketový start v roce 2018 byl jen začátek.

Jakých jsme dosáhli výsledků od roku 2017?

  • Snížení PNO o 35 %
  • Zvýšení konverzního poměru o 21 %
  • Nárůst transakcí o 299 %
  • Zvýšení tržeb o 298 %

Které kroky jsme pro tento růst museli podniknout?

Testování automatických strategií

Není žádným tajemstvím, že Google díky svým strategiím dokáže kontinuálně vylepšovat plnění stanovených cílů. Nicméně u e-shopových kampaní má každá volba přímý efekt na tržby. Každý specialista ví, že se systém musí nějaké období „učit“, každý den tak netrpělivě kontroluje, jak si kampaně vedou, a vyhlíží změnu k lepšímu. Výsledky však můžou stát za to. Jedna z nejdůležitějších rolí PA specialisty je nalézt optimální strategii pro každou kampaň. A to bez experimentů nejde.

Přehled strategie portfolia v Google Ads

XML feed

Když se řekne e-commerce v PPC, většina specialistů si vybaví právě Google Nákupy a produktové inzeráty na Skliku. Taky aby ne, když se zpravidla jedná o nejvýkonnější kampaně! Vedle testování strategie je však důležitá i kontinuální práce na XML feedu. Ta se může odehrávat na straně klienta nebo například přes Mergado. Není důležité, kde probíhá, ale že probíhá.

Obsah a struktura webu

V roce 2019  jsme naše služby rozšířili o SEO, takže se kromě placených kampaní zaměřujeme i na optimalizaci technické stránky webu, obsahu a budování zpětných odkazů. Což má mimo jiné velmi zásadní vliv na naše kampaně. A jak naše spolupráce vypadá? Od mojí kolegyně Nikol dostávám tipy, kde by stálo za to, abychom se v rámci reklamní sítě zobrazovali. Dále spolupracujeme v případě uvádění nových produktů na web, při spouštění speciálních sezónních kampaní nebo když důležité produkty nemají optimálně odladěnou produktovou stránku či kategorii, ve které se nachází. Protože technicky i obsahově optimalizovaný web nám pomáhá zvyšovat konverzní poměr. Díky moc, SEO!

<3

Nasazování speciálních kampaní

I když se tento bod tváří jako jasná věc, často v účtech chybí. Je zapotřebí pravidelně sledovat vývoj prodeje produktů přizpůsobovat mu inzerci. Většina značek samozřejmě má dlouhodobě nejprodávanější produkty, na které je logické nasadit samostatné kampaně. V e-shopu se ale vyskytují i produkty bez využitého potenciálu. Neobsazují přední příčky v prodejích, ale při vhodně postavené kampani mohou napomáhat k získávání nových zákazníků a přispívat tak k dlouhodobému růstu. Zaměřte se na vysokomaržové produkty, které při stejném PNO můžou pro klienta znamenat vyšší zisk.

Testování kreativ a rozšíření

Využíváte ve svých kampaních všech možných reklam a rozšíření? Máte nasazené optimální množství kreativ a testujete různé textace? Využíváte emoji? Koukněte do vašich účtů, protože vždy je co zlepšovat. Tímto způsobem pracuji na kampaních. Hledám nové možnosti, nasazuji různé varianty textů a CTA, testuji emoji ve viditelné URL. A co se týče obsahové sítě, už jste v Skliku vyzkoušeli HTML5?

Emoji ve viditelné URL v Google

Práce se stávajícími zákazníky

Co je lepšího než spokojení a vracející se zákazníci? Jsou skvělí v tom, že nás nestojí tolik jako noví. Můžou se z nich stát lidé, kteří si brand oblíbí, budou ho doporučovat a dál šířit povědomí mezi své známé. Navíc si nás můžou najít na sociálních sítích a komunikovat s námi. Mít loajální zákazníky je zkrátka výhra. Ale nic není zadarmo. Je zapotřebí jim něco nabídnout a výhodu jim správně komunikovat. Vím, že téma retence přesahuje PPC kampaně, ale přesto je vhodné se nad touto problematikou zamyslet. Proč by měl uživatel nakoupit zrovna u vás? A jak poznám, který zákazník se mi dlouhodobě vyplatí? V souvislosti s těmito otázkami vám můžu doporučit článek od mého kolegy Přemka Horáčka na téma RFM analýza v praxi.

Abych to shrnula, u Akinu se neustále snažíme hledat nové možnosti, jak podpořit výkon. S klientem dávno víme, že práce na e-shopu není jednorázová, nemůže obsahovat pouze výkonnostní kampaně, ale musí se dlouhodobě pracovat na povědomí, na akvizici relevantních návštěvníků, na efektivitě výkonnostních kampaní a také na udržení stávajících zákazníků. Protože vždy je dražší získat nového než si udržet toho stávajícího. A není nic lepšího, než když získáte nového a udržíte si stávajícího.

Sdílejte článek

Související články