Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Impresní remarketing v RTB

Už je to nějaká doba, co se na Digichefu objevil článek se zaměřením na RTB. Řešili jsme formáty a data, nyní se přesuneme do trochu techničtější, nikoliv však složitější roviny. Impresní remarketing, neboli remarketing založený na zhlédnutí banneru (nikoliv navštívení webové stránky) je zajímavý prostředek na vytváření storytellingu, ale také lepší práci s cílovými skupinami v případě prolínání uživatelů napříč cílovkami. Jak na to?

Impresní remarketing

RTB (na rozdíl od jiných systémů) umožňuje cílení na základě zhlédnutí reklamy. Celé to funguje tak, že si vytvoříte pixel, který poté nasadíte k bannerům, které chcete zobrazovat. Tento pixel si poté sebere informaci o uživateli, který banner viděl. U nás využíváme platformu Adform, kde je vytváření pixelů poměrně dost snadné. Návod hodím níže v článku. 🙂

Jak už jsem zmínila na začátku, impresní remarketing lze využít hned několika způsoby, podíváme se na každý z nich:

Vylučování publik

V některých cílových skupinách dochází k prolínání uživatelů např. „matky s dětmi“ a „zájem o dětské zboží“, nebo „zájem o outdoor“ a „zájem o sport“. Děje se to napříč cílovými skupinami, což je v pořádku, každý uživatel má více zájmů a na jejich základě spadá do více cílových skupin. Můžete si vyhodnotit každou cílovou skupinu zvlášť a rozhodnout se, která performuje nejlépe. Nicméně někdy může být prolínání uživatelů napříč cílovkami zbytečné, protože dochází k duplikaci zobrazení a vlastně utrácíte rozpočet za oslovení lidí, které už oslovujete v jiné cílové skupině např. zájem o koupi vozu Škoda a zájem o koupi vozu Ford.

Impresní remarketing vám v tomto případě umožní zacílit např. uživatelé se zájmem o koupi vozu Škoda, ale zároveň je můžete vyloučit u jiných cílových skupin. Tím zaplatíte za oslovení uživatele pouze v tomto segmentu a zároveň vám nebude „zkreslovat data“ v ostatních cílových skupinách.

Storytelling

Storytelling se nevyužívá tak často, jak by mohl právě kvůli problémům s rozlišením „viděl banner x neviděl banner“. Díky impresnímu remarketingu si můžete snadno označit uživatele, kterým jste ukázali kreativu číslo 1 a na ně pouze cílit kreativu číslo 2, stejně tak s kreativou číslo 3 a dále. Stejný princip lze využít u video reklam.

Jak na to?

V Adformu v záložce Site tracking -> Audiences si vytvoříte vlastní audienci.

Pixel si poté necháte zaslat a otevřete ho v textovém prohlížeči (Kliknete na „Send audiences“).

Pixel vypadá takto:

Tento pixel poté nasadíte do banneru v sekci Tags -> Impression Tracking Pixels (IPX).

Ve chvíli kdy buďto prokliknete URL pixelu, nebo ho nasadíte do bannerů a ty pustíte, se vám v Line Items -> Targeting -> Retargeting -> Tracking point objeví publikum „Viděli banner“ na které můžete buďto cílit, nebo je vylučovat.

Snad vám tento návod bude užitečný a tuto metodu ve svých kampaních jednou vyzkoušíte. Krátký spoiler, v příštím článku vám ukážu, jak tuto metodu využívat napříč kanály RTB a Social Ads, tak abyste mohli v Social Ads cílit na publika z RTB 🙂

Sdílejte článek

Související články