Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

CASE STUDY: Jak si vede Mobile Square Premium od Seznamu?

Mobilní reklama je tu, už zase. Najít v dnešní době marketéra nebo klienta, kterým ještě na stole nepřistála nějaká ta případovka na mobilní formát, je těžké. Co se týče útraty u jednotlivých formátů v rámci programatického nákupu, mobil v minulém roce předstihl i oblíbené video.

 

Podíl formátů z celkové display reklamy v roce 2019

Tak zaprvé, video je drahé, zadruhé – videoreklama se neobejde bez parťáka, čili videoobsahu. Pokud není videoobsah, není kde zobrazovat instream, tedy reklamu uvnitř videopřehrávače. Alternativou může být outstream, který se také těší narůstající oblibě, ale pořád se bavíme o zobrazování videa v článku oproti klasickému videopřehrávači.

V době, kdy značná část lidí konzumuje většinu obsahu přes mobilní telefon, jsou podmínky pro tento formát v podstatě skvělé. Prostoru je dostatek a vydavatelé, kteří si uvědomují potenciál mobilní reklamy, rádi přicházejí s novými formáty a možnostmi, jak reklamu na mobilním telefonu zobrazit.

Seznamte se s Mobile Square Premium

Jedná se o prémiový mobilní formát z dílny Seznam.cz. Prémiový, protože na rozdíl klasického rectangle  (300 × 250 px, 300 × 300px ) disponuje rozměrem 480 × 480 px. S větším rozměrem přichází vyšší vizibilita, s vyšší vizibilitou se většinou sveze vyšší CTR a s vyšším CTR máme více návštěv na webu. Pravda, v rámci CTR pořád suverénně vede mobilní viněta, na kterou jsme dělali případovou studii v říjnu minulého roku. Ta funguje jak brandově, tak hlavně akvizičně, což znamená, že doručuje masivní návštěvnost na web za poměrně malý peníz. A pokud se zadaří, doručí i kvalitnější návštěvnost než jiné velkoplošné formáty typu skin.

Mobile square premium se vydává trochu jinou cestou, která by se dala nazvat akvizičně-výkonnostní. Tím, že formát doručuje vysokou vizibilitu, funguje dobře v rámci brandových kampaní. Zároveň však disponuje velice dobrým CTR, tedy doručuje návštěvnost na web. A teď to nejlepší – návštěva na webu dosahuje, pokud jde o bounce rate, ale hlavně, co se týče času stráveného na stránce, skvělých výsledků.

Jak bývá pro velké mobilní formáty typické, že se uživatel na webu nezdrží moc dlouho, mobile square premium toto vyvrací, a to ve velkém stylu. Ještě dodáme, že tento formát šel v rámci programatického nákupu původně nakoupit pouze přes RTB, ale v současné době ho lze najít také v Skliku. Pro ty z vás, kteří by váhali, který kanál zvolit, doporučujeme přečíst náš článek z ledna, kde se o rozdílu mezi PPC a RTB dočtete více.

Case Study

Týkala se výsledků kampaní tří klientů, kdy každý z nich působí v jiném oboru. Sapeli je český výrobce kvalitních dveří, Remax je společnost, která se pohybuje na poli realit v ČR už 15 let, a Česká Podnikatelská Pojišťovna je 3. největším poskytovatelem autopojištění v Česku. Kampaně se uskutečnily v minulém roce mezi srpnem a listopadem. Mobile square premium jsme porovnávali s ostatními mobilními formáty a v jednom případě také se skinem. Vyhodnocovali jsme jak vizibilitu a proklikovost, tak i cenu a chování uživatelů na webu.

Nechceme předem prozrazovat výsledky, nicméně malá ochutnávka – vizibilita u všech tří klientů neklesla pod 70 % a čas strávený na stránce byl ve všech případech o více jak 100 % vyšší.

A jaké zkušenosti máte s tímto formátem vy? Podělte se s námi o svou zkušenost v komentářích!

Case Study Mobile Square Premium

Sdílejte článek

Související články