V tomto článku najdete průvodce strategickým používáním hashtagů napříč příspěvky na Instagramu, příběhy a IGTV. Dozvíte se, jak si vybrat hashtagy, kolik jich použít a kam je zařadit do svých příspěvků, abyste dosáhli nejlepších výsledků.
Proč jsou hashtagy na Instagramu tak důležité? Instagram má jako platforma velmi omezené možnosti vyhledávání a jedním ze skvělých způsobů, jak být objeven a získat více pozornosti je použití hashtagů. Umožňují vám objevit se v různých vyhledáváních vaší cílové skupiny a pomáhají lidem najít váš obsah.
Kolik lze přidat hashtagů?
- Ve standartním příspěvku ve feedu Instagramu (a IGTV) můžete použít až 30 hashtagů, a to v titulku nebo v komentáři. Jakékoli další po 30. se už ve vyhledávání nezobrazí.
- Pro příběhy na Instagramu můžete použít až tři hashtagy. Můžete použít jednu nálepku nebo dát tři do textového pole.
Jak používat hashtagy
Ne každý hashtag bude fungovat stejně. Je důležité mít strategii ohledně toho, které používáte a jak je kombinujete.
A kolik jich tedy správně přidat? Můžete až 30, ale bohatě postačí polovina. Možná vás z hlavy napadají tři nebo čtyři, ale jak vymyslet 15 dobrých hashtagů?
Klíčem k úspěchu je kombinace různě populárních hashtagů. Doporučujeme zadat prvních pár relevantních slov do hashtagového vyhledávání a prohlédnout si výsledky. U každého navrhovaného hashtagu uvidíte počet příspěvků, které jej obsahují. Doporučujeme udělat mix relevantních hashtagů s různou popularitou.
Vyberte tři až pět velmi oblíbených hashtagů. Ty mají kolem 300 000 až 1 milionu příspěvků. Cokoli více nad 1 milionem pro vás obecně není relevantní, protože je obsah tak nasycen, že jedinou věcí, kterou přitáhnete, jsou spamboti.
Pak vyberte tři až pět středně populárních hashtagů. Toto jsou hashtagy, které spadají do rozmezí 80 000–300 000.
A nakonec zvolte tři až pět specializovaných hashtagů. Ty by měly být velmi přesně cíleny na vaše odvětví, na to, co děláte, jaké řešení poskytujete a co váš zákazník hledá.
Nezapomeňte přidat jeden nebo dva brandové hashtagy.
Vybírejte pečlivě. Klíčem k úspěchu je najít relevantní hashtagy pro vaši firmu.
A kam hashtagy umístit?
Nyní, když už víte, kolik a jakých hashtagů použijete ve svém příspěvku, zbývá otázka kam s nimi? Titulek nebo komentář, je to jedno?
Některé studie uvádějí, že mírně výhodnější je uvést je do titulku. Někteří lidé je ale raději vloží do komentáře pod příspěvkem, aby je skryli. Algoritmus neposuzuje váš obsah podle toho, kam jste hashtagy vložili. Umístění také neovlivní výsledky vyhledávání. Obě taktiky fungují. Je to tedy spíše otázka osobní preference a estetiky.