Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jak funguje RTB reklama na Spotify?

Martin Čupka
Martin Čupka
27. 12. 2023

RTB reklama už dávno nejsou jen bannery, rich media a branding! V posledních letech se objevují stále nové a nové formáty. A v dnešním článku se zaměříme na Spotify.

Spotify ideální pro audio marketing

Spotify asi není třeba představovat. Aktuálně nejvyužívanější hudební streamovací platforma. Jen v Česku jí využívá více než 2 miliony uživatelů. Spotify je ale také největší platformou pro audio marketing, který má u nás potenciál zasáhnout téměř 1,1 milionu free uživatelů.

Zajímat vás v této souvislosti bude jejich dosud největší studie (Consumer Decisioun Journey Report, dále jen CDJR), které se zúčastnilo téměř 20 tisíc uživatelů ve věku 18-65. Celých 71% uživatelů myslí, že Spotify pomáhá při jejich nákupním rozhodování a má větší vliv než online video, social media, rádio nebo tisk. Ze studie také vyplývá, že u uživatelů, kteří přišli do kontaktu s reklamou během poslechu hudby na Spotify, vzrostl ad recall až 5násobně.

Reklamní formáty ve Spotify

Audio reklama

Audio reklamu s doprovodným bannerem můžete využívat na jakémkoli zařízení (mobil, desktop, tv, auto) a může mít délku až 30 sekund. Velkou výhodou je, že ji nelze nijak blokovat ani přeskočit, proto dosahuje téměř 100% doposlouchanosti. Podle CDJR studie má digitální audio reklama vyšší vliv na jejich rozhodování než tisk, online video nebo reklama na sociálních sítích.

Spotify Audio

 

Video reklama

Stále populárnější jsou v rámci Spotify video reklamy. U nich můžete využít například Video Takeover. To se zobrazí uživatelům při aktivním procházení playlistů. Reklama zároveň obsahuje doprovodný banner s CTA, který pomáhá zvýšit engagement rate. Nemusíte se bát, že reklamě uživatel nebude věnovat pozornost. Video se zobrazí pouze tehdy, když je obrazovka zobrazena.

Velmi dobrým brandovým nástrojem je tzv. Sponsored Session. Spotify před spuštěním playlistu navrhne vaši video reklamu a díky jejímu zhlédnutí získá uživatel 30 minut poslechu bez dalších reklam.

Spotify Video Takeover

Možnosti cílení v RTB

Kromě demografického a geografického cílení je aktuálně možné cílit na zařízení, operační systém, jazyk, žánry nebo nálady/aktivity. Nejaktivnější věková skupina v Česku je aktuálně 18-24 let (37 % všech uživatelů). Aktuálně nejposlouchanější žánry v ČR jsou CZ/SK Hip Hop (30 % streamů) a Pop (23 % streamů). Kromě těchto žánrů můžete cílit například i na rock, rap nebo techno.

Složení uživatelů na Spotify 2023

Věkové rozdělení uživatelů na Spotify v ČR 2023

Správný mix na Spotify

Obecně platí, čím více formátů, tím lepší brand outcome. V Spotify každý rok analyzují kampaně z předešlého roku, aby identifikovaly ideální channel mix.

Nejlepší výsledky pro brandové kampaně od Q1 2018 do Q1 2023 dosáhly značky, které obsahovaly:

– alespoň 70 % audio

– maximálně 20 % display

– alespoň 20 % video

– maximálně 20 % sponsorship

V rámci brandových kampaní nejlépe fungovaly kampaně s frekvencí vyšší než 10. U více performance kampaní se zase doporučuje kombinovat méně formátů s nižší frekvencí. Nejefektivnější ROI dosahovaly performance kampaně s frekvencí 3-4.

Zajímá vás více informací o RTB reklamě na Spotify? Rádi vám jí představíme v plné šíři a případně vám pomůžeme naplánovat i celou kampaň! Stačí nás kontaktovat.

Sdílejte článek

Související články