Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jak může SEO specialista usnadnit práci vývojáři?

Před měsícem proběhl další SEOloger, který byl trošku jiný než ostatní. Tentokrát se nejednalo o diskuzi nad další novinkou v SEO, ale nad mnohdy komplikovaným vztahem SEO specialista vs. vývojář.

Řešily se klasické případy, kdy SEO specialisté chtějí po vývojáři zapracovat z jejich pohledu zdánlivě jednoduchou věc, ale už nevidí, jaké za takovým požadavkem mohou stát komplikace. SEO specialista umí spoustu věcí odhalit, sepsat, že se to má opravit, ale často neví, jak k aplikaci jeho doporučení dochází.

Musím uznat, že klukům z Design Dev se povedlo udeřit hřebík na hlavičku. To, jak vnímají někteří SEO konzultanti vývojáře, vystihli v krátké ukázce ze seriálu Červený trpaslík:

My, SEO specialisté, jsme už zvyklí, že nás ostatní tak trochu považují za bytosti z jiné planety. Mluvíme zkrátka jinou řečí než naši kolegové odborníci na social nebo výkonnostní kampaně. Vývojáři jsou na tom stejně.  A  naše planety spolu sice sousedí, ale je potřeba hodně diplomacie, aby spolu vycházely v míru.

Co si z toho odnést?

Osobně jsem přemýšlela nad tím, jak vylepšit technický audit, aby byl co nejpřesnější a pro vývojáře snáze pochopitelný. Snažila jsem se obohatit ho o to, jak konkrétní SEO požadavek aplikovat, a to ideálně více způsoby.

S dalším vylepšením přišel kolega Jakub Mencl – často se na ni zapomíná, ale jde o jednoduchou, a přesto výstižnou infografiku. Podívejte se na ukázku zadání pro vývojáře (zlepšení rychlosti načítání pomocí optimalizace obrázků) před a po.

PŘED

text o optimalizaci obrázků

A vývojáři, poraď si.

 

PO

ukázka SEO technického auditu

Konkrétnější a jasnější zadání, které přidává alternativy na výběr. Pro nás jen o ždibíček více práce při zadání, pro vývojáře velké ulehčení.

Na zlepšení našeho SEO technického auditu aktuálně pracujeme bod po bodu a věříme, že se nám podaří lépe popsat, co po IT specialistovi chceme. Všem jinak doporučujeme si zkontrolovat, zda nedělají stejné chyby, jako jsme dělali my:

  • neříkejte, že se má něco opravit, ale jak se to má opravit,
  • přidejte ukázku chyby a ukázku správného řešení,
  • přidejte odkaz na: článek o daném tématu / užitečný nástroj / celý report,
  • přiložte soubor se zdroji, kterých se oprava konkrétně týká,
  • nezapomínejte vysvětlit, k čemu to bude dobré, co to přinese,
  • používejte infografiky.

Žijte dlouho a blaze! 🖖

Kam nemůže Google, tam nastrčí SEO konzultantku. Pro Taste Medio optimalizuji webové stránky pro vyhledávače. Tento obor se rychle rozvíjí, a proto neustále studuji nové postupy. Také jsem si prošla mnoha školeními a kurzy. Ve svém volném čase hraju WOW nebo hry na PS.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář