Možná jste přebrali vedení sociálních sítí po někom jiném, nebo se prostě jen zamýšlíte, jestli by to nešlo dělat líp. V obou případech je vhodné si udělat audit sociálních sítí. Nelekejte se slovíčka, které normálně souvisí s byrokracií. Stačí se jen podívat, jak co děláte v současnosti a jestli to koresponduje s best practices v oboru. Pojďme se tedy mrknout na pár kategorií, ve kterých můžete kontrolu provést:
Nastavení a správnost
Základem fungujícího postu je to, že používáte správné formáty grafiky a dáváte pozor na gramatiku textu. Je tedy potřeba být v obraze, co se týče správných rozměrů a rozlišení grafiky a videí, protože například Facebook občas prochází změnami. Pět minut vyhledávání na internetu a určitě najdete aktuální informace. Texty postů si po sobě raději párkrát přečtěte, lidé v komentářích vás na případné chyby rádi upozorní. A to asi nechcete.
Zdroj: https://blog.hootsuite.com/social-media-image-sizes-guide/
Soulad s brandovou strategií
Je třeba se zamyslet, co a hlavně proč komunikujeme. A také jestli to ladí s naším brandem. Chcete ukázat, že jste super služba? Můžete použít testimonialy svých zákazníků, případně těm potenciálním dát nahlédnout pod pokličku toho, jak to u vás chodí a jak fajn to je, když vaši službu využijí. Rostete a potřebujete nabrat nové lidi? Měli byste hlavně ukazovat, že jste profíci a prezentovat super firemní atmosféru.
S tímto také přímo souvisí výběr sociálních sítí, které pro vaši firmu dávají smysl. Rozhodně není potřeba je mít všechny. Často ani většinu. Pokud vidíte na některém z vašich profilů dlouhodobě málo zájmu, možná to není ta pravá síť pro vás. Neházejte však flintu do žita, pokud jste ještě nezkusili placenou propagaci. (O té více níže.)
Obsah
Jak tedy poznáte, že je váš obsah dobrý? Pokud post nesouvisí s vašimi cíli (viz výše), vyřaďte ho. Zkuste si dopředu udělat alespoň mini strategii a té se držet.
Dalším indikátorem jsou reakce uživatelů. Sociální sítě jsou věc interaktivní, což vám pomůže získat zpětnou vazbu od vašich potenciálních zákazníků a fanoušků. Nejjednodušší je samozřejmě pročíst komentáře a spočítat lajky. Všechny sociální sítě ale nabízejí i možnost kouknout se na úspěšnost podrobněji. Nahlédněte do analytiky a dozvíte se mnoho.
Zamyslete se také nad méně tradičními formáty postů, jako jsou Stories, IGTV a Live.
Zdroj: https://hancockcreative.com.au/igtv-is-here/
Community management
Jak komunikujete s klienty online? Odpovídáte na komentáře a zprávy rychle, mile a profesionálně? Pokud to lze, zkuste community management svěřit někomu, kdo se vyzná ve vašich produktech a má aktuální informace o dění ve firmě. Pokud vám klienti napíší s problémem na Messenger, chtějí ho vyřešit tam. Ne být přesměrováni na infolinku. Věřte, že si dobrou online zkušenost zapamatují a budou o vás šířit dobré jméno i offline.
Placená propagace
Důsledně pilujete super posty a už jste k lajkování své stránky pozvali všechny známé, ale s výsledky stále nejste spokojeni? Je čas se zařadit mezi ty opravdové hráče sociálních sítí. Dneska už to jinak nejde – pokud chcete, aby byl váš obsah vidět, musíte mu trochu pomoci. I s malým budgetem se dá opravdu kouzlit. Pokud prezentaci na „sockách“ berete vážně, zkuste se poptat známých, jestli neznají nějakého social media specialistu nebo napište nám do agentury na jakub.dresler@taste.cz. Profesionálové vám dokáží pomoci nejen s technickým nastavením propagace, ale často i s obsahem a marketingem jako takovým.