Reels jsou nejnovější formát video obsahu na Instagramu a v současnosti také ten, který vám zajistí nejvíce engagementu. Reels jsou zábavné, trendy a snadno se na ně dívá. Navzdory své neformální atmosféře však jejich tvorba vyžaduje čas a úsilí. Proto je dobré rozmyslet si, jaký zvolíte jejich obsah. Čím dříve pochopíte, co se vašim sledovatelům líbí, tím lépe. A k tomu potřebujete data.
K jakým datům máte vlastně přístup?
Instagram vám bohužel neposkytne extra detailní data, jako například to, které objekty nebo úhly kamery fungují nejlépe (i když platforma téměř jistě tyto informace zpracovává prostřednictvím svého algoritmu). Na to musíte přijít pravidelným zveřejňováním a testováním.
Z vlastních prohlášení Instagramu víme, že Reels obsahující lidi jsou úspěšnější a obsah s nízkým rozlišením je méně úspěšný. Platforma také potlačuje videa, které nesou vodoznaky nebo loga z jiných sociálních sítí (tím myslíme především přesdílená videa z TikToku).
Reels Insights vám dá spoustu užitečných dat. Můžete tak:
- Porovnat jednotlivé Reels na základě jejich výkonu.
- Zkontrolovat dosah a míru zapojení jednotlivých Reels.
- Porovnat výkon Reels s jinými formáty obsahu na Instagramu.
Jak zobrazit statistiky Reels
K přehledům Instagramu (Insights) se lze dostat několika způsoby. Všechny tyto možnosti jsou však uvnitř aplikace. I když jste zvyklí spravovat svůj profil prostřednictvím Facebook Business Suite nebo Creator Studio, zde vám tyto nástroje zatím nepomohou.
Takže pro všechny následující tipy a rady budete pracovat v mobilní aplikaci Instagram.
#1: Pomocí přehledů si prohlédněte výkon
První způsob, jak zkontrolovat přehledy Instagram Reels Insights, je podívat se na všechny vaše příspěvky společně. Instagram poskytuje přehled o všech vašich příspěvcích, příbězích, Reels, videích na IGTV a propagovaných příspěvcích. Chcete-li získat přístup k této sadě statistik, klepněte na stránce svého profilu na ikonku tří vodorovných čar v pravém horním rohu a poté klepněte na „Přehledy“.
Tam zvolte časové období, za které chcete data získat a pak zvolte Reels. Můžete si zobrazit všechny své Reels za poslední 2 roky. Jako defaultní uvidíte počet přehrání u každého videa. Jedná se o malé číslo připsané na každém videu. Podle toho, který filtr jste si vybrali, bude toto číslo odkazovat na počet komentářů, lajků, uložení, dosah, přehrání nebo celkový počet interakcí. Metriku si můžete zvolit podle toho, která je pro vás nejvíce smysluplná. Celkový údaj o interakcích je užitečný, protože jej můžete použít k výpočtu míry zapojení (engagement rate). To spočítáte tak, vydělíte počet interakcí počtem sledujících a poté toto číslo vynásobte 100.
Jednotlivá videa jsou obvykle zobrazena v sestupném pořadí dle počtu přehrání (nebo jakékoliv metrika, na kterou jste se rozhodli zaměřit). Ale můžete klepnout na „Seřadit podle nejnovějších“ v dolní části obrazovky a zobrazit je v pořadí podle data.
Nyní tedy vidíte vaše nejúspěšnější Reels. Co mají společného? Zamyslete se nad tím a přijdete na recept na další super obsah.
#2: Podívejte se na přehledy Instagram Reels o výkonu jednotlivých videí
Druhá možnost je zkontrolovat Instagram Insights pro jednotlivá videa. To uděláte tak, že klepnete na video a zobrazíte jej. Poté klikněte na ikonu tří teček v pravém dolním rohu a zvolte „Zobrazit přehledy“.
Na této obrazovce uvidíte dvě kategorie přehledů. Objeveno zahrnuje dosažené účty a počet přehrání tohoto konkrétního Reelu. Interakce zahrnují lajky, komentáře, sdílení a uložení.
Tato sada přehledů je užitečná, protože je trvalá. Vaše přehledy pro jednotlivé Reels budou vždy k dispozici, ať už jsou jakkoliv staré.
Teď už víte, jak získat data o svých Reels na Instagramu. Ale co s tím uděláte? Všechny tyto informace o přehráních a interakcích nemají smysl, pokud pro ně nemáte plán. Zkontrolujte tedy svou social media strategii, nastavte vhodná KPI a pak už stačí jen porovnávat realitu s vaším očekáváním.