Když to jde, chceme se vzájemně vídat. Na velkých konferencích (Restartech), kde se toho člověk za celý den spoustu přiučí, ale také na večerních randíčkách (Datech), kde se v pár krátkých přednáškách dozvíte více o tom nejaktuálnějším dění a zároveň se můžete seznámit. Rande v názvu totiž není jen copywriterská legrace, ale realita.
Na Social Date si rande můžete přivést, ale zároveň ho tam klidně i během večera najdete. V rámci jednoduchých a krátkých networkingových her, které mají návštěvníky během přestávek rozpohybovat a rozpovídat, se totiž seznámí každý, kdo jen trošku chce.🥂 A kde jinde hledat podobně laděné lidi, jako jste vy, než na akci, jejíž náplň vás zajímá z profesionálního i osobního hlediska?
Nekalé praktiky na sociálních sítích
Srpnové rande mělo na programu již klasicky 3 přednášky. První byla Denisa Sládková, která se poprvé veřejně podepsala pod instagramovým profilem @mamzajemospolupraci. Ten za pár měsíců fungování nasbíral úctyhodných 29 tisíc sledujících. Ono není divu, bizár přitahuje pozornost a lidi zajímá, co všechno je v dnešní online době možné.
Denisa povyprávěla o nekalých praktikách, což už dávno nejsou jen nákupy falešných sledujících, které poznáte na profilu celkem snadno, ale hlavně takzvané podpůrné skupiny. Členky (převážně) takových skupin si povinně každý den vzájemně komentují příspěvky. Také se pod reklamními posty svých kolegyň ze skupiny vyjadřují v superlativech o propagovaném produktu, který díky nim objevily a objednaly na vyzkoušení, přičemž se nic takového samozřejmě nestalo.
Podobné praktiky jsou bohužel hůře odhalitelné. Pokud si navíc jedna z členek takové skupiny své členství rozmyslí, může se s funkčním profilem rozloučit, protože ji vyloučí jak algoritmus, tak i nahlašování ze strany ostatních „kolegyň“ ze skupiny. No, na spoustu screenshotů koukalo publikum dost vytřeštěně.😟
Jak se dělá propagace reality show
Druhá přednáška vzala návštěvníky do backstage Likehousu, který skončil pár týdnů před Social Datem. Radka Mikulíková měla na starosti celou propagaci show na sociálních médiích. Spravovala také profil likehouse.cz, který získal během vysílání celých 120 tisíc sledujících a těšil se výbornému engagementu.
Radka s účastníky Social Date sdílela, jak celá myšlenka na tento typ reality show vznikla, jak rychle byla realizována a s jakými problémy se během show musel produkční tým i účastníci vypořádat. Původní záměr – ukázat, co obnáší život a práce influencerů – se příliš nepovedl. Na vině bylo údajně hlavně to, že v televizi prostě a jednoduše fungovaly jiné věci. A to hlavně hádky mezi účastníky a bulvární titulky o jejich vzájemných vztazích.
V otevřené a upřímné debatě Radka sdílela i další nepovedené situace, jako bylo hackerské napadání hlasovací aplikace, sedmidenní zpoždění vysílání, víkendové livestreamy účastníků, které odhalovaly záběry, které ještě nebyly odvysílány, neodborná porota v rámci challenge a také nepříliš vhodný obsah vzhledem k cílové skupině a vysílacímu času.🙅♀️
Placený obsah a paywall aplikace
Třetí a velmi očekávanou závěrečnou přednášku měl Johny Matchette alias Jonáš Čumrik. Ta byla zaměřená na paywall obsah, jehož oblíbenost stoupá jak na straně tvůrců, tak i konzumentů obsahu a inzerentů. Nad účty za Starbucks se už nikdo nepozastavuje, platit si Netflix, HBO a mít Spotify bez reklam je v podstatě standard a tak se pár korun na podporu svých oblíbených tvůrců nezdá jako nic neobvyklého.
Pro tvůrce je to velmi osvobozující, nezodpovídají se žádné firmě a mohou vytvářet obsah čistě podle sebe. Influenceři tak začínají monetizovat například close friends, podcasteři využívají Patreon a vznikají další paywall aplikace. I na OnlyFans se dá v Čechách vydělat v řádech desetitisíců měsíčně, a to ani nemusíte sdílet svoje fotky. No… co k tomu dodat.💰
Další rande se zaměřením na sociální sítě chystáme v lednu. Ale pozor, neorganizujeme jen Social Date, ale také třeba PPC Date. Sledujte naše sociální sítě (logicky, že :)) ) a nic vám neunikne.