Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jak získat větší engagement na Instagramu pomocí Reels

Zajímá vás, jak získat větší engagement na Instagramu pomocí Reels? A jaký typ obsahu funguje nejlépe?

V tomto článku najdete pár základních tipů, jak na to.

Na rozdíl od příběhů, což jsou dočasná videa, které budou k vidění pouze 24 hodin, (pokud je neuložíte do Highlights) a IGTV, což jsou dlouhá videa, která lze importovat poté, co jste je vytvořili v externím video editoru, jsou Reels krátká videa, která jsou trvale uložena na vašem profilu ve speciální záložce.

Instagram Reels je ideálním místem pro sdílení zábavných či zákulisních pohledů na vás a vaši značku.

Zdroj: https://coolmagazin.iprima.cz/tech/instagram-vlastni-tiktok-reels-navod

Na co dát pozor?

# 1: Vytvořte svůj obsah pomocí nástrojů v aplikaci Instagram
Prostředí pro tvorbu Reels obsahuje editační nástroje, hudbu a vizuální efekty, které můžete přidat, aby vaše videa opravdu vynikla. Jak tomu u Instagramu bývá, jakmile vydá novou funkci, opravdu chce, abyste ji zařadili do vašeho profilu. Za odměnu zvýší vaši expozici, pokud ji užíváte často. Vzhledem k tomu, že Reels jsou pořád ještě celkem novinka, neváhejte a pusťte se do toho!

Chcete-li tedy maximalizovat svůj dosah, zkuste nahrávat, upravovat a přidávat efekty pro Reels přímo v aplikaci, místo toho, že nahrajete video, které jste zaznamenali jinde.

Instagram uvedl, že Reels s vodoznakem jiné aplikace (rozumějte videa přesdílená hlavně z TikToku), budou mít větší problém dostat se na Explore page. Takže video buď nahrajte přímo do aplikace Instagram nebo aspoň použijte program, který na nich nezanechá vodoznak.

# 2: Okamžitě zaujměte diváky
Stejně jako u videoobsahu na jiných kanálech je stěžejních prvních několik sekund. Je důležité začít něčím, co zaujme diváky a přiměje je, aby se dívali dále. Může to být blikající efekt nebo text. Mohou to být vaše slova. Prostě to nejzajímavější dejte raději na začátek než na konec.

# 3: Používejte kreativní úpravy a přechody
Možná si myslíte, že 15 sekund (nejkratší maximální délka Reels, další možnost je 30 s a 60 s) je dostatečně krátká doba na to, aby lidé udrželi pozornost. Mnohým se však nechce investovat ani těch 15 sekund, zvlášť, když je video nudné. Chcete-li divákovu pozornost udržet déle, přidejte několik zajímavých úprav a kreativních přechodů.

Úpravy mohou být jednoduché jako např. zastavení a následné spuštění záznamu, čímž vytvoříte řez. Řez můžete použít k přemístění fotoaparátu, záznamu pod jiným úhlem nebo přiblížení sebe či objektu.

Co tedy dát do Reels?

Příběh značky: Vyprávějte svůj příběh, komunikujte hodnoty značky nebo sdílejte osobní příběh o tom, kdo jste. Obecně lze říci, že krátké vyprávění ve formě mikropříběhu je zábavný způsob, jak navázat vztah s publikem a ukázat, jací lidé za vaší značkou stojí.
Recenze produktu: Reels jsou skvělým způsobem, jak zveřejnit recenze produktů v zábavném a kreativním formátu.
Info k produktu: Je mnohem efektivnější publiku ukázat naživo na Instagram Reels, jak něco používat, než se jim to pokoušet vysvětlit popisem v článku.
Vzdělávací obsah: Reels představují super nový způsob, jak předvést, že jste profíci ve svém oboru. Foodblogeři mohou ukázat divákům, jak připravit oblíbený recept, trenéři mohou rozebrat různé cviky do detailu atd.
Zábavný nebo humorný obsah: Neberte se tak vážně a získáte více sledujících.
Behind the Scenes: Použijte Reels, abyste svým sledujícím dali nahlédnout do svého života. Ukažte jim například vaši kancelář či sdílejte zážitky z teambuildingu.

 

Sdílejte článek

Související články