Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Proč nepodceňovat správu firemních zápisů

Matěj Velička
Matěj Velička
14. 5. 2021

Aktuální situace (i vzhledem ke Covidu-19) a data mluví jasně. Být součástí digitálního světa je v současnosti naprosto zásadní. A je ve výsledku jedno, zda prodáváte obráběcí stroje, kočičí pelíšky nebo erotické pomůcky. Digitál roste a vy v něm musíte být vidět. Ať se podíváme na některá čísla, tak např. dle webu ceska-ecommerce.cz v rámci online prodejů (a to samozřejmě mluvíme jen o e-shopech) mluvíme za 2020 o 18procentním meziročním růstu. To už je nezanedbatelné číslo. Jen pro zajímavost to znamená obrat českého e-commerce rybníčku téměř 200 miliard Kč.

Mnoho firem v dnešní době stále podceňuje (ať už vědomě, protože to nepovažuje za důležité nebo z obyčejné neznalosti – což se dá snadno napravit) firemní zápis na Googlu či Seznamu. Pojďme si krátce zrekapitulovat, o co se jedná a proč je zvláště v dnešní době dobré se tomuto tématu věnovat.

Firemní zápis – o co vlastně jde?

Ať už jste už zavedená značka nebo chcete v online prostředí teprve prorazit, je téměř jisté, že jakmile se o vaší značce nebo vašem obchodu někdo doslechne a bude o vás chtít vědět víc, co udělá jako první? Půjde na Google (případně Seznam) pro více informací. V tuto chvíli se může lámat chleba v návaznosti na to, co potenciální zákazník uvidí. Neřešme nyní případ, kdy zná přesnou adresu, na které se nachází váš brandový web, soutěžní nebo kampaňová microsite nebo e-shop. Podívejme se na příklad dobře vyplněného firemního zápisu na Googlu pro jednoho z našich klientů, konkrétně předního prodejce army a military vybavení v České republice Armed.cz.

Uživatel tak okamžitě nalezne spoustu užitečných informací. Kde obchod sídlí, prohlédne si fotky prodejny, ve spojení s Google mapami (stejně fungují i „Seznamácké“ mapy.cz) se na prodejnu může nechat odnavigovat, najde otevírací dobu, recenze, časté dotazy, základní popis eshopu, někdy si může prodejnu dokonce projít prostřednictvím virtuální prohlídky, odkazy na sociální sítě a mnoho a mnoho dalšího…

Uživatel ani nemusí jít cíleně za vaším brandem, může například jen hledat nejbližší otevřenou restauraci nebo květinářství. I zde vám dobře poslouží správně vyplněné a průběžně aktualizované firemní zápisy. Sám jsem se v poslední době nejednou rozčiloval nad neaktuálními daty poboček České pošty nebo jednoho velkého potravinového řetězce, kterému jsem věnoval čas strávený cestou do jejich supermarketu, abych zjistil, že vlastně ten den mají výjimečně oproti normálnímu provozu zavřeno. Aktualizace na 1 minutu. Škoda. Příště jsem již šel jinam.

Cíle pravidelné správy firemních zápisů

Shrňme si do několika přehledných bodů, co je tedy ideálním výstupem:

  • Poskytnout vašim potenciálním zákazníkům všechny relevantní informace o firmě.
  • Nabídnout uživatelům multimediální obsah, který uživatele zaujme a pomůže firmu odlišit od konkurence.
  • Zlepšit vyhledatelnost firmy ve vyhledávačích Google a Seznam.cz.
  • Zlepšit podobu zobrazení firmy ve vyhledávačích Google a Seznam.cz.
  • Zvýšit vyhledatelnost a podobu firmy ve službě Mapy Google a Mapy.cz (mapy od Seznam.cz).

Optimalizace firemních zápisů probíhá ve službách Moje firma na Googlu (příklad výše) a Firmy.cz (příklad níže)

Výstup optimalizace firemního zápisu

Výstupem optimalizace firemního zápisu je profil firmy, který bude vynikat z řady jiných profilů. Optimalizovaný zápis nabídne potenciálním zákazníkům nejen všechny informace, které je zajímají, ale zároveň i něco „navíc“. V neposlední řadě pomůže potenciálním zákazníkům vybudovat si vztah k firmě.

Při výběru zboží či služeb se dnes spotřebitelé již nerozhodují pouze na základě ceny, ale na základě mnoha dalších faktorů. Mezi těmito faktory jsou zejména přehlednost uvedených informací, jejich faktická správnost a v neposlední řadě důvěryhodnost – jak informace na spotřebitele působí.

Z těchto důvodů je v dnešní době nutné se odlišit od konkurence, nabízet svým zákazníkům informace, které jim budou přínosem a díky kterým si vybudují k vaší firmě a značce důvěru. To je hlavní cíl optimalizace firemního zápisu. Výsledkem správné optimalizace firemního zápisu je profil firmy, který bude vynikat v řadě jiných profilů a pomůže vybudovat vztah k firmě.

Schválně, zkuste si sami zkontrolovat, co za informace naleznete na dotaz týkající se vaší firmy.

Chcete pomoci s nastavením a správou firemního zápisu? Obraťte se na nás na info@taste.cz nebo vyplňte formulář na www.taste.cz/kontakt a rádi vám s ním (stejně jako s dalšími online aktivitami) pomůžeme. Je to jednodušší, než to vypadá.

 

 

 

 

Sdílejte článek

Související články