Letos slavíme 20 let od založení jedné z největších digitálních platforem. Například v Česku ji využívá 8,5 milionu uživatelů. Je to záminka k oslavě? Pro Google určitě. Proto se v Holešovickém Doxu v září sešli zástupci agentur, klientů i content creatorů a dalších partnerů na akci YouTube Unboxed.
Akci otevřel Doina Costache, Regional Director, Client and Partner Solutions CEE, Google se souhrnem čísel, kterými se YouTube na globálním trhu chlubí.
- 2+ miliardy uživatelů YouTube Shorts globálně
- 40 % uživatelů YouTube Shorts není na TikTok
- 2,3x vyšší dlouhodobý ROAS než v rámci Paid Social kampaní (dle Nielsenu)
- O 17% vyšší ROAS u AI-powered kampaní než u manuálně nastavených
Lokální case studies
Co ale publiku přineslo větší hodnotu byly lokální case studies, které ukazovaly, jak české značky rostou díky chytrým přístupům k marketingu.
Pojišťovna Uniqa vyškrtla TV z mediamixu
Jedna z největších obav značek při řešení mediamixu je, jestli nepřijdou o důvěryhodnost, když nebudou v klasickém médiu. Podle značky Uniqa se dá Brand Consideration budovat i v digitálu, za přispění Google a META kampaní. Celkového nárůstu Brand Consideration o 25 % dosáhli změnou mediamixu a zapojením online video formátů

Mediamix Uniqa – 2021-2023

Mediamix Uniqa – 2025
Rohlík aka Knuspr.de buduje Brand Awareness
Díky vysoké frekvenci, maximálnímu zásahu a first party datům má knuspr.de na německém trhu dobře našlápnuto. V meziročním srovnání výsledků hlásí:
- 150 % lift Brand Awareness
- 470 % nárůst First Time Buyers ve Frankfurtu
- 128 % nárůst First Time Buyers v Berlíně
- 3x loajálnější zákazník – co nakupují za víc a častěji
L’ORÉAL sází na Content Creators
Ve vidění světa L’ORÉALu algoritmus doručuje publikum, ale kreativa doručuje sdělení. Proto do svého mediamixu hojně zakomponovávají Content Creators, kteří jsou nositeli emoce, sdělení a důkazem pro zákazníka. Používají jich stovky. A mezi nejčastější přístup patří:
- Podpora brandového contentu od Creatorů přes Partnership Ads -> x3 VTR, 25 % videí s kompletním zhlédnutím
- Zavedení videí Creatorů do Video Reach kampaní -> 2x vyšší View Rate, -10 % CPM, +50 % CTR
Decathlon optimalizoval mediamix díky ekonometrii
Firma s 8 miliardami obratu a 27 prodejnami si datově posvítila na rozdělení mediamixu a sjednocení komunikace napříč týmy i mediatypy. To jim přineslo zvýšení organické návštěvnosti o 9 %, +5 pp ve spontánní znalosti značky a +3 pp v podpořené znalosti značky.

Decathlon – mediamix
Co dalšího hýbe světem videa?
Kolem videí se točil i zbytek večera. Kreativa, AI, Content Creators, data a rozdělení rozpočtu mezi brand a výkon. Klasický mix s nejčerstvějšími přístupy. Zde 5 myšlenek, které můžete převzít.
- Pouze 5-10 % trhu jsou mezi aktuálními a v dohledné době potenciálními zákazníky. Je to maximum, co můžete nasbírat díky performance marketingu. Zbytek přichází díky dlouhodobému budování brandu. A podle Bain & Company rostou značky investující do brandu i performance 2x rychleji.
- 40 % nových podcastových posluchačů preferuje video.
- 80 % lidí je otevřeno sledování Content Creatorů, kteří tvoří přes AI.
- 75 % nakupujících objevuje produkty přes krátké video formáty (<60 sec.).
- 89 % nakupujících používá dlouhé formáty (>60 min.) k hloubkovější rešerši.
Jaké kampaně vás můžou inspirovat?
Kreativa je základ úspěchu. A v době AI jsme blíž k tomu realizovat i ty nejšílenější nápady, které nás pro podporu znalosti značky napadnou.
Manscaped a jejich hoši – 89% Search Lift
Kalshi a její AI reklama v NBA Finals – spot za $2000
BÆRSkin Hoodie VEO 3 s hookem – o 37 % vyšší ROAS, -10 % CPV, -20 % CPC
I kdyby akce Google nesloužily k ničemu jinému, tak vás nakopnou k pořádné dávce inspirace a motivaci zkoušet nové věci. Tak jdete vymýšlet?