Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaká byla akce YouTube Unboxed od Googlu?

Letos slavíme 20 let od založení jedné z největších digitálních platforem. Například v Česku ji využívá 8,5 milionu uživatelů. Je to záminka k oslavě? Pro Google určitě. Proto se v Holešovickém Doxu v září sešli zástupci agentur, klientů i content creatorů a dalších partnerů na akci YouTube Unboxed.

Jaká byla akce YouTube Unboxed od Googlu?

Akci otevřel Doina Costache, Regional Director, Client and Partner Solutions CEE, Google se souhrnem čísel, kterými se YouTube na globálním trhu chlubí.

  • 2+ miliardy uživatelů YouTube Shorts globálně
  • 40 % uživatelů YouTube Shorts není na TikTok
  • 2,3x vyšší dlouhodobý ROAS než v rámci Paid Social kampaní (dle Nielsenu)
  • O 17% vyšší ROAS u AI-powered kampaní než u manuálně nastavených

Lokální case studies

Co ale publiku přineslo větší hodnotu byly lokální case studies, které ukazovaly, jak české značky rostou díky chytrým přístupům k marketingu.

Pojišťovna Uniqa vyškrtla TV z mediamixu

Jedna z největších obav značek při řešení mediamixu je, jestli nepřijdou o důvěryhodnost, když nebudou v klasickém médiu. Podle značky Uniqa se dá Brand Consideration budovat i v digitálu, za přispění Google a META kampaní. Celkového nárůstu Brand Consideration o 25 % dosáhli změnou mediamixu a zapojením online video formátů

Mediamix Uniqa - 2021-2023

Mediamix Uniqa – 2021-2023

Mediamix Uniqa - 2025

Mediamix Uniqa – 2025

Rohlík aka Knuspr.de buduje Brand Awareness

Díky vysoké frekvenci, maximálnímu zásahu a first party datům má knuspr.de na německém trhu dobře našlápnuto. V meziročním srovnání výsledků hlásí:

  • 150 % lift Brand Awareness
  • 470 % nárůst First Time Buyers ve Frankfurtu
  • 128 % nárůst First Time Buyers v Berlíně
  • 3x loajálnější zákazník – co nakupují za víc a častěji

L’ORÉAL sází na Content Creators

Ve vidění světa L’ORÉALu algoritmus doručuje publikum, ale kreativa doručuje sdělení. Proto do svého mediamixu hojně zakomponovávají Content Creators, kteří jsou nositeli emoce, sdělení a důkazem pro zákazníka. Používají jich stovky. A mezi nejčastější přístup patří:

  1. Podpora brandového contentu od Creatorů přes Partnership Ads -> x3 VTR, 25 % videí s kompletním zhlédnutím
  2. Zavedení videí Creatorů do Video Reach kampaní -> 2x vyšší View Rate, -10 % CPM, +50 % CTR

Decathlon optimalizoval mediamix díky ekonometrii

Firma s 8 miliardami obratu a 27 prodejnami si datově posvítila na rozdělení mediamixu a sjednocení komunikace napříč týmy i mediatypy. To jim přineslo zvýšení organické návštěvnosti o 9 %, +5 pp ve spontánní znalosti značky a +3 pp v podpořené znalosti značky.

Decathlon - mediamix

Decathlon – mediamix

Co dalšího hýbe světem videa?

Kolem videí se točil i zbytek večera. Kreativa, AI, Content Creators, data a rozdělení rozpočtu mezi brand a výkon. Klasický mix s nejčerstvějšími přístupy. Zde 5 myšlenek, které můžete převzít.

  1. Pouze 5-10 % trhu jsou mezi aktuálními a v dohledné době potenciálními zákazníky. Je to maximum, co můžete nasbírat díky performance marketingu. Zbytek přichází díky dlouhodobému budování brandu. A podle Bain & Company rostou značky investující do brandu i performance 2x rychleji.
  2. 40 % nových podcastových posluchačů preferuje video.
  3. 80 % lidí je otevřeno sledování Content Creatorů, kteří tvoří přes AI.
  4.  75 % nakupujících objevuje produkty přes krátké video formáty (<60 sec.).
  5. 89 % nakupujících používá dlouhé formáty (>60 min.) k hloubkovější rešerši.

Jaké kampaně vás můžou inspirovat?

Kreativa je základ úspěchu. A v době AI jsme blíž k tomu realizovat i ty nejšílenější nápady, které nás pro podporu znalosti značky napadnou.

Manscaped a jejich hoši – 89% Search Lift

Kalshi a její AI reklama v NBA Finals – spot za $2000

I kdyby akce Google nesloužily k ničemu jinému, tak vás nakopnou k pořádné dávce inspirace a motivaci zkoušet nové věci. Tak jdete vymýšlet?

Sdílejte článek

Související články