Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaký byl AI Restart 2024?

Letošní AI Restart byl druhým letošním Restartem, který proběhl ve velkolepých prostorech Paláce Lucerna. Bylo úžasné sledovat, jak se prolíná historická atmosféra prvorepublikové budovy s budoucností umělé inteligence, která už teď transformuje každý aspekt našeho života a práce.

Celou konferenci otevřel klíčovou prezentací Lukáš Benzl, který nás podrobně seznámil se současnou situací a využíváním AI v Česku. V závěru své keynote na nás zároveň apeloval, abychom se snažili využívat tuto technologii v maximální možné míře a v co nejvíce oborech.

Od strategie po taktiku

Poté dorazil na podium Marek Bražina a představil nám Google Generative Studio, které kombinuje sílu AI s unikátním přístupem ke každému klientovi. Na základě informací z Cloudu je systém schopný vytvořit nejen podklady, ale také přímo kampaně či newslettery společně se strategií. Revoluce? Uvidíme. Evoluce? Záleží na skutečné aplikovatelnosti, nicméně ukázka vypadala opravdu dobře.

Marek Břazina

Marek Břazina

Na Marka navázal Vojtěch Dlouhý, který nás zavedl do světa konverzační AI. Ve své přednášce zdůrazňoval roli AI v transformaci zákaznické komunikace a silně apeloval na využívání AI k efektivnějšímu a lepšímu zákaznickému zážitku. Přínos využívání následně ukázal na několika příkladech z praxe.

AI ve výkonnostním marketingu

Po prvním coffee breaku vystoupili Ladislav Vitouš a Lukáš Kostka. Oba nám představili praktické využití AI v PPC kampaních a pro automatizaci analýzy klíčových slov. Na konkrétních zkušenostech jsme tak mohli vidět, jak AI dokáže uspořit čas pro řešení opravdových strategických otázek namísto manuálního klikání v systémech.

Ladislav Vitouš

Ladislav Vitouš

Tento praxí nabitý blok následně uzavřel José Kadlec. Na vlastní oči jsme u jeho výstupu mohli sledovat, jak za nás může Bard nebo ChatGPT psát plnohodnotné příspěvky na sítě. Osobně doporučuji se zaměřit hlavně na rozpoznávání obličejů a navázání na digitální stopu prostřednictvím Pimeys nebo automatizace komentářů na LinkedInu skrze Tappy AI.

Je originalita arogancí nevědomosti?

Druhý kreativní blok otevřel svou prezentací Richard Axell. Ve své prezentaci hledal spojení mezi Hérakleitem, Jeffem Koonsem a Garrim Kasparovem. Osobně mi tato přednáška rezonovala snad nejvíce. Existuje skutečně něco jako originalita? Je nápad skutečně vždy originální? Nebo se jedná pouze o stejný nápad prezentovaný za odlišných okolností? Richard tak nastolil důležitou otázku, zda s nahrazením lidské kreativity za kreativitu umělé inteligence skutečně vymizí tolik zmiňovaná originalita, nebo zda půjde jen o efektivnější zpracování procesu, který se už v minulosti vždycky odehrával.

Ukázka z prezentace

Ukázka z prezentace

Odráží informace, které získáváme zprostředkovaně, skutečnost, nebo pouze fikci? Tuto hlubší, snad až filozofickou, otázku si položil Roman Číhalík ve své následující prezentaci. Bude se tedy v budoucnu rozlišovat mezi tvorbou vytvořenou AI a člověkem? Uvidíme.

A jak je to s AI a právními úskalími? To nám poodhalila Petra Stupková, která zaujala nejen svým energickým vystupováním, ale také procesem, ve kterém hrál hlavní roli prompt. Poučení? Zaznamenávejte si svůj kreativní proces a mějte po ruce právníka!

Intuice, znalosti, mindset

Tři základní klíče k ovládnutí ChatGPT s námi konzultoval David Grudl. Ve svém vystoupení nám ukázal praktické příklady, jak ChatGPT nepoužívat, a kdy se naopak využití jazykového modelu hodí. Pokud tedy nechcete čekat 3 až 4 dny, než se ChatGPT zamyslí nad vaší odpovědí, tak neváhejte kontaktovat Davida.

David Grudl

Může AI nahradit práci projektového manažera? Určitě ne! To bylo poselství od bývalých spolupracovníků Honzy Slavíka, kteří nyní vlastní model J.I.R.A.V.I.S., který z 80 % práci projektového manažera zvládá. Projektoví manažeři sice stále mají plné ruce práce, ale dokáží pracovat daleko efektivněji, a to nejen na logických úkolech, ale také na skutečném vedení lidí a vztahu s klientem.

Celý den pak uzavřela přednáška Alexandera Bruny, který ukázal praktické ukázky práce s AI v agentuře Ydeal. S publikem také sdílel zkušenosti z cesty k „AI first“ řešení kreativity v dnešním prostředí marketingových agentur.

Chcete se dozvědět více informací? Na webu AI Restartu si můžete projít prezentace a případové studie všech řečníků. Pokud chcete navštívit další podobné akce, sledujte stránku všech našich Restartů, kde pravidelně doplňujeme aktuální informace.

Sdílejte článek

Související články