Pamatujete si, co se stalo v roce 2013?
- V Praze se narodila první česká paterčata.
- Projeli jsme se konečně po dálnici D3 z Tábora do Veselí n. Lužnicí.
- Papežem se stal argentinský kardinál Jorge Mario Bergoglio.
- Narodil se Princ George z Walesu.
- Prezidentem ČR se stal Miloš Zeman. (Mimochodem, je ten pán ještě prezidentem?)
- Konal se historicky první SEO Restart.
Rok 2013 byl tak stěžejní i pro celou českou SEO komunitu. Zrodila se první myšlenka. A vyrostla z ní i první realizace. A následovaly další a další povedené ročníky, kterých už máme za sebou kulatých deset.
SEO Restart slaví první dekádu
20. března 2024 se konala už po desáté celodenní konference SEO Restart! Jubilejní ročník navíc přivítal své účastníky ve velkorysých prostorách pražského pivovaru Staropramen.
Znovu se tedy na jedno místo sjeli příznivci i odborníci v SEO, aby se setkali nad aktuálními tématy, probrali horké novinky a trendy nebo se něco nového naučili. Na podiu se vystřídali řečníci s celkem deseti přednáškami a na závěr proběhla panelová diskuse, která komentovala nejen budoucnost SEO, ale také se krátce ohlédla za celou poslední dekádou tohoto oboru.
Na co se zaměřily přednášky?
- Jan Tichý: Na počátku bylo… plus překvapení ve formě druhého videokeynotu od Pavla Ungra, toho času na pracovní cestě v Karibiku (já nezávidím, ty závidíš). Troška nostalgického zavzpomínání na uplynulých 10 let konferencí a SEO.
- Martin Žatkovič: Můžeme jakožto SEO konzultanti uspět v Google enough světě? Burcující přednáška s tipy, jak uspět v neustále se měnícím prostředí vyhledávání. Základem je podle Martina kontinuální práce založená na datech.
- Richard Klačko: Klíčovka s AI pohonem. Ukázka toho, jak lze trénovat ChatGPT a jak to lze využít v automatizaci analýzy klíčových slov. The future is now (almost).
- Martin Michálek: Nová metrika rychlosti INP a praktické tipy, jak ji zlepšit. Důležité představení nové metriky Core Web Vitals, kterou by měl znát každý, kdo řeší výkon webu.
- Vojtěch Fiala: Linkbuilding vs. (digitální) PR: Od odkazů až do televize. Jak dělat linkbuilding poctivě a vytěžit co nejvíc ze spolupráce s PR ukázal Vojta i na příkladech z Pilulky.
- Martina Zrzavá Libřická: SEO & DEV: Jak na vývojáře od pochopení procesů po efektivní komunikaci. Že správné vzájemné pochopení a dobrá komunikace jsou důležité nejen ve vztahu, ale i ve spolupráci mezi SEO a DEV ukázala Martina v přednášce doplněné i o výsledky průzkumu mezi vývojáři a SEO konzultanty.
- Sarah Presch: Kognitivní předsudky – jak psychologické teorie pomáhají lépe porozumět cílovým skupinám. Sarah doplnila program troškou psychologie, která do světa vyhledávání neodmyslitelně patří. Věnovala se jak stereotypům a vzorcům chování v online světě, tak aktuálnímu trendu používání AI v SEO.
- Roman Teuschel: Mezinárodní SEO v kontextu expanze. Nástrahy a výzvy expanze do zahraničí představil Roman z eVisions, kde mají v této oblasti SEO bohaté zkušenosti.
- Tomáš Zahálka: Tajné SEO tipy pro Shoptet. Že se Shoptet neustále vyvíjí a vylepšuje tak, aby byl co nejvíce SEO friendly, ukázal Tomáš a přidal kupu praktických ukázek.
- Martin Kopta a Jakub Goldmann: Jak se dnes navrhují weby a co to znamená pro SEO. Duo Martin s Jakubem připomněli důležitost UX nejen pro uživatele, ale také pro Google. A také důležitost spolupráce mezi SEO a UX týmem.
- Marek Prokop: SEO + R + OpenAI API = ❤️. Marek se bohužel nemohl z důvodu nemoci dostavit fyzicky, ale nechtěl návštěvníky o svou přednášku připravit, tak ji i přes nemoc natočil na video. A tak se můžeme všichni naučit, jak pomocí Rka a AI kategorizovat a třídit data nejen ze Search Console.
Panelovka s budoucností SEO
Na závěr už tradičně proběhla panelová diskuze. Zapojili se do ní Zdeněk Nešpor, Zdeněk Dvořák, Šárka Rolná Jakubcová a Dušan Janovský. Probírala se budoucnost vyhledávání a Google SERPu, stejně jako budoucnost SEO profese.
Zaznělo ale také například, že hlasové vyhledávání budoucnost má (stále!) nebo že odkazy jsou zásadní pro chuť crawlera web procházet. Také jsme se dozvěděli, že každý SEO konzultant by se měl naučit vektorovou algebru a že by si měl možná přestat říkat „SEO konzultant“.
A bude tu SEO za 10 let? Slovy klasika:
„To záleží!“
Jako sladkou tečku přikládáme reportáž z akce, plnou rad od řečníků konference.
Děkujeme všem za účast a už zanedlouho se můžeme potkat na jedné z dalších konferencí:
- Project Restart – 24. dubna 2024
- PPC Restart – 23. května 2024
- Creative Restart – 20. června 2024
- Social Restart – 19. září 2024
- Data Restart – 24. října 2024
- Brand Restart – 21. listopadu 2024