Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaký byl Marketing Festival 2024?

Jedním slovem: velkolepý! Marketing Festival byl rozhodně největší marketingovou akcí roku 2024. Tisíce marketérů, stratégů, odborníků a specialistů se sjelo do Brna, aby prodiskutovali další vývoj marketingové scény a inspirovali se od největších světových jmen.

Mezi ně patřili například Jenni Romaniuk, Grace Kite, Richard Shotton či Tom Fishburne. Lákadlem pro účastníky Marketing Festivalu nebyl pouze hlavní den přednášek se zvučnými jmény. Byla to také řada školení s uznávanými odborníky na daná témata a v neposlední řadě také večery plné networkingu, které odstartovala úterní party v pivovaru Harry. A tam o zábavu opravdu nouze nebyla!

Pivovar Harry

Pivovar Harry

Výběr školení na Marketing Festivalu

První středeční den se nesl (mimo lehké kocoviny) v duchu dopoledních a odpoledních školení. Mohli jste si vybrat z nepřeberné šíře témat od pricingu po práci s BigQuery. Dvě školení vedli také zástupci Tastu. Anna Mejsnarová předávala účastníkům praktický návod, jak i malá značka může mezi konkurencí zazářit. A Honza Tichý se následně opřel do tématu cookie apokalypsy optikou roku 2024.

Alternativní Mini PPC Camp

Pokud jste se nedostali na během pár minut vyprodaná školení, mohli jste v dopoledních hodinách zavítat na Mini PPC Camp v podání uLabu. Camp se nesl v uvolněné atmosféře a byl nabitými vědomostmi. Vybrat nejlepší přednášku by byl oříšek, protože každá přinášela spoustu vědomostí z různých úhlů pohledů. Mě osobně nejvíce zaujal Petr Bureš s jeho náhledem na minimalistické výzkumy, které mohou klienty zásadně posunout (ten affiliate od Optimonku už by se opravdu vyplatil). Nebo za sebe ještě zmíním Milana Cidila, který nám ukázal pokročilé možnosti testování kreativy.

Anna Mejsnarová na školení I malá značka může mezi konkurencí zazářit

Anna Mejsnarová na školení I malá značka může mezi konkurencí zazářit

Marketing Festival à la „tour de bar“

Po vědomostně nabytém dni účastníky čekal večer plný networkingu. A jak se na Brno patří, nesl se v duchu „tour de bar“. Jmenovitě se jednalo o bar Nový Whiskáč, 4pokoje, Bar, který neexistuje a bar Slast. Účastníci mohli za každý navštívený bar sbírat nálepky, a ty následně sloužily jako dobrý icebreaker pro začátek konverzace. Každopádně zábava určitě nestála a všechny navnadila na závěrečný den.

Fotky z barů, kde se odehrával networking na marketing Festivalu

Fotky z barů, kde se odehrával networking na marketing Festivalu

Přednášky slavných, vol. 1

Závěrečný stěžejní den byl přednáškami rozdělen do čtyř bloků. V prvním bloku vystoupil Jindřich Fáborský, který všechny přivítal na začátku hlavního dne festivalu a zaslouženě se rozloučil s obrovským potleskem. Následoval Tom Fishbourne, marketoonista, který poukázal na důležitost humoru v marketingu a připomněl, jak je důležité zamyslet se nad perspektivou našeho skutečného zákazníka. První blok přednášek uzavřela hlavní hvězda festivalu Cassie Kozyrkov, která však šla pouze po povrchu a nepředala publiku příliš mnoho nových informací.

Následovala přestávka, ve které se účastníci Marketing Festivalu mohli na stánku Tastu zastavit otestovat své znalosti. Měli jsme zde připravený tradiční Kahoot s otázkami z oblasti AI, sociálních médiích či PPC. Vedle soutěže u nás mohli také ochutnat cukrovou vatu, zatočit si kolem štěstí nebo se zaposlouchat do rozhovorů, které vedl dnes už legendární moderátor Restartů Michael Koch.

Zahajovací proslov Jindřicha Fáborského

Zahajovací proslov Jindřicha Fáborského

Druhý blok odstartoval Richard Shotton, který nás potěšil klasickými i současnými studiemi o tvorbě cen a poskytl posluchačům směs teoretických znalostí i praktických postřehů. Richardův důraz na psychologické aspekty spotřebitelského rozhodování představil způsoby, jakými mohou podniky ovlivnit vnímání a zvýšit atraktivitu svých cen. Nemusí se totiž vždy jednat o výši slevy, kterou představíme, ale o kontext, do kterého ji zasadíme.

V další přednášce na téma třetí éry efektivity nám Grace Kite přinesla náhled na rostoucí návratnosti reklamy. Vyzvala také marketéry, aby využívali nové nástroje, které mají k dispozici, a zároveň se poučili z minulosti a vytvořili efektivnější a účinnější marketingové strategie. Vybízela také k využívání marketing mix modelingu či měření inkrementálního dopadu našeho snažení. Otázkou je, zda jsou tyto způsoby měření na našem trhu či při velikosti většiny hráčů reálné.

Dr. Grace Kite

Dr. Grace Kite

Přednášky slavných, vol. 2

Po obědové pauze jsme si mohli poslechnout expertku na Distinctive Brand Assets, Jenni Romaniuk. Jenni rozvedla koncept mentální dostupnosti a zdůraznila jeho význam při sledování toho, jak je snadné si na značku vzpomenout v nákupních situacích. Představila důležitost mentální dostupnosti a způsoby, jak přemýšlet nad měřením Category Entry Points pomocí W modelu. Následně nám Steen Rasmussen osvětlil, že netrpíme nedostatkem dat. Ale spíše slepotou, co do jejich interpretace. Větší množství dat tedy nemusí být vždy pozitivem.

Na začátku posledního bloku naběhl na pódium „Eminem“ Marketing Festivalu, Jono Alderson, který dokázal 90 minutovou přednášku nacpat do pouhých 30 minut. Hlavní myšlenka byla jasná: Tvořte hodnotný obsah, nikoliv pouze obsah! Předposlední přednáška se nesla v duchu technologie či marketingové technologie (Martech). Scott Brinker nás zasvětil do současné situace na poli technologií, které dále směřují k větší integraci a k no-code řešením.

„Adapt or Die: How to Survive in a World of Constant Change“, to byl název poslední přednášky hlavního dne Marketing Festivalu. Středobodem tématu André Moryse bylo odhalení skryté esence, která katapultovala firmy jako Amazon, Uber, Booking.com a Tesla na vrchol, na kterém se nachází. André zde odhalil opakující se vzorec: syntézu zaměření na zákazníka, uživatelského komfortu, analýzy dat, obchodní agility, firemní kultury, a hlavně neustálé potřeby testovat a inovovat.

Příliš málo „AHA“ momentů

Po posledním dni následovala after-party ve Flédě, kde jsme mohli tak trochu vyhodnotit celkový pocit z letošního Marketing Festivalu. Určitě převažuje nadšení z celkových možností networkingu s velkým množstvím seniorních marketérů. Zároveň ale myšlenka, zda globalizace informací nezabila ty „AHA“ momenty, kvůli kterým na takovéto akce vlastně jezdíme.

Přestože jsme mohli vidět a slyšet řadu marketingových hvězd, tak nám bohužel nenabídly žádné zásadní trendy, inovace, myšlenky nebo tipy, které by trochu zkušenějším marketérům nějak vyrazily dech.

Je to však skutečně chyba Marketing Festivalu? Nebo se jedná o dlouhodobý trend? V době, kdy máme všichni přístup k nepřebernému množství informací ze všech koutů světa, se s tím možná musíme smířit. Uvidíme… Každopádně na další Marketing Festival se určitě těším!

Tým Tastu na Marketing Festivalu

Tým Tastu na Marketing Festivalu

Sdílejte článek

Související články