Jedním slovem: intenzivní. Marketing Festival 2025 se stal opět místem, kde se střetávaly vize o budoucnosti marketingu, kreativity a práce jako takové. A jak to dopadlo? Pokud jste čekali diskuze o AI, psychologii značek, radikálních změnách ve společnosti nebo průchodu unikátních kampaní, tak jste nebyli zklamáni.
Lákadlem pro účastníky Marketing Festivalu nebyl pouze hlavní den přednášek se zvučnými jmény. Byla to také řada školení s uznávanými odborníky na daná témata a v neposlední řadě také večery plné networkingu, které odstartovala pondělní party v pivovaru Poupě. A tam o zábavu opravdu nouze nebyla!

Pivovar Poupě se rychle naplnil účastníky Marketing Festivalu
Výběr školení na Marketing Festivalu
První festivalový den se nesl (mimo lehké kocoviny) v duchu dopoledních a odpoledních školení. Mohli jste si vybrat z nepřeberné šíře témat od pricingu po práci s obsahovou strategií. Celý výčet školení je pak dostupný na stránkách Marketing festivalu.
Zástupci z naší delegace se vydali na školení:
- Smart Expansion: Cracking CEE & DACH Markets for Borderless Online Growth
- Likes & Comments won’t pay your bills $$$
- Vytvořte obsahovou strategii pro svou značku
- Zvyšte ceny! Získejte příjem, který si váš produkt opravdu zaslouží
Smart Expansion: Cracking CEE & DACH Markets for Borderless Online Growth
Toto školení nabídlo průlet checklistem aktivit, které byste neměli opomenout při vstupu na zahraniční trh. Od úvodního strategického plánování, přes fázi příprav, až po fázi nutných kroků při spuštění.

Kam dává smysl expandovat?
Mezi jeden z nejzajímavějších tipů řadíme ověření ochoty obyvatelstva cílové země nakupovat od prodejců ze zahraničí. Což se třeba Němcům, ale třeba i Albáncům a Řekům přespříliš nechce.

Některým národům v Evropě se zahraniční produkty nakupovat moc nechce.
Likes & Comments won’t pay your bills $$$
Druhé školení bylo pod taktovkou Foundera Leadspicker.com Vlastimila Vodičky. Šlo o výlet do světa scrapování a obohacování získaných dat díky AI. Mezi nejužitečnější use casy, které prezentoval patří:
- Trackování lidí, kteří interagují s vašimi posty, jejich popis a kategorizace a na to navazující automatizace navázání (obchodního) kontaktů.
- Oslovování lidí, kteří interagují s obsahem vašich konkurentů.
- Sledování a vyhodnocování nákupních záměrů lidí, kteří postují na témata, která souvisí s vaším byznysem.
Scary as hell, pokud se nás ptáte. Ale neuvěřitelně šikovné tipy pro lidi, co nechtějí dělat posty jenom pro likes a komentáře.
Zvyšte ceny! Získejte příjem, který si váš produkt opravdu zaslouží
Během třetího školení nás Dima Melnik provedl základy psychologie cen. Na téměř 200 slidech jsme prošli ideální prezentaci cen, pojmy jako cenová kotva, segmentace zákazníků dle jejich útraty, práce s CLV a mnoho dalších praktických tipů. Hlavní sdělení? Pokud chcete zdražit, přidejte zákazníkům hodnotu. Pod to se podepisujeme!
A s jakými doporučeními/úkoly se s námi Dima rozloučil?
- Podívejte se na své zákazníky – kdo by mohl platit víc a za co?
- Vytvořte tři varianty vaší nabídky.
- Poskytujete nejlepší produkt/službu? Co můžete udělat pro zdvojnásobení ceny?
Vytvořte obsahovou strategii pro svou značku
Martin Vymětal a Tomáš Cibor z agentury Boomerang nás na posledním navštíveném školení provedli prakticky tvorbou obsahové strategie pro vybranou značku. První polovina školení se věnovala spíše teorii, historii obsahového marketingu, jeho roli v marketingovém mixu značek i budoucnosti tohoto oboru.
Ve druhé části se už hezky makalo. Pod taktovkou přednášejících si mohli návštěvníci zpracovat odlehčenou verzi obsahové strategie. K dispozici byly i praktické pracovní desky pro zaznamenání celé své práce.
Tour de bar s tajnou alternativou
Po vědomostně nabytém dni účastníky čekal večer opět večer plný networkingu. A jak se na Brno patří, nesl se v duchu „tour de bar“. Jmenovitě se jednalo o bary Nový Whiskáč, 4pokoje, Bar, který neexistuje a bar Slast.
Letos se ale účastníci mohli těšit i na pátý „tajný bar“, který si ve spolupráci s Marketing Festivalem připravil přímo Taste. Cesta k baru začala hacknutím hlavního instagramového účtu Marketing Festivalu. Video poslalo marketéry za interaktivním zážitkem zakončeném v baru Super Panda Cirkus.
Celý bar nakonec přivítal přes 150 účastníků, 3x překračující základní kapacitu baru.

Marketing Festival Secret Bar zlákal desítky marketérů.
Hlavní den konference
Po dvou dnech intenzivního networkingu už nás čekal zlatý hřeb celého Marketing Festivalu. 14 nabušených přednášek na témata od osobního rozvoje až po využití AI v Marketingu.
Kirsty Hulse: Duševní zdraví jako osobní KPI
Kirsty Hulse otevřela festival velmi osobně a emotivně. Její téma? Něco, co málokdo říká nahlas: jsme přetížení, vystresovaní a často na hraně vyhoření. V průzkumu mezi 800 lidmi Kirsty ukázala, že 77 % z nich se cítí přehlceno a neuvěřitelných 91 % má obavy o svou budoucnost v práci. A téměř všichni (99 %) se bojí projevit na poradách kromě „toho jednoho, co ví vždycky všechno“.
Svůj příběh ilustrovala vlastní zkušeností z vedení SEO agentury. Dostala se až k panickým záchvatům a podezření na infarkt. Co si tedy odnést?
- Focus jako v roce 1999: Ráno neberte mobil, raději mějte své priority dne na tapetě.
- Pozitivní mindset: Každý týden sepište, co se vám povedlo. Překonáte tak genetickou predispozici očekávat jen hrozby.
- Zpětná vazba bolí, ale pomáhá růst: Ať už se jedná o malý či velký fail, využijte ho k posunu dál.
„Small things make big progress,“ zakončila Kirsty, a těžko s tím nesouhlasit, tedy alespoň ústy každého, kdo se otřel o literaturu provádějící produktivitou.
Oliver Feldwick: AI, která myslí za nás
Oliver jasně ukázal, kam míříme s umělou inteligencí. Zapomeňte na promptování, budoucností jsou AI agenti – autonomní pomocníci, kteří nečekají na příkaz, ale sami tvoří a myslí. Inspirací mu byla průmyslová revoluce, která také nebyla jen o strojích, ale o radikální změně myšlení.
Jako důkaz zmínil kampaně, kde AI agenti oživili scénář v animovaný film nebo legendární WhatsApp robota Snickers, který mluvil jako José Mourinho. „Budoucnost nepatří těm, co umí klikat, ale těm, co dokáží orchestrálně řídit AI,“ uzavřel Oliver.
Zoe Scaman: Generace samoty a úloha značek
Zoe Scaman nezapomněla dodat dávku reality. Generace Z i mileniálové jsou podle ní nejvíce izolovanými generacemi historie a fyzická izolace má podle studií stejný zdravotní dopad jako kouření patnácti cigaret denně. Co s tím mohou dělat značky? Zoe nabídla inspirativní příklady, jak se značky mohou stát aktivními tvůrci vztahů.
Jako příklad uvedla aplikaci Hinge, která pomáhá lidem znovu se osobně potkávat, nebo populární D&D večery v klubech, kde se kolem společných her a zážitků tvoří nové komunity. Zmínila také sportovní kampaně, které lákají mladé lidi od TikToku zpět do reálného světa interaktivních turnajů. „Play changes lives. A brands can change the play,“ shrnula Zoe.
Tom Roach: Branding v mikro-momentech
Tom Roach se vrátil k marketingovým kořenům a přizpůsobil je nové realitě fragmentovaného digitálního světa. Jeho poselství bylo jasné: v době, kdy máme k dispozici jen 2,5 vteřiny pozornosti, musíme maximalizovat každý mikro-moment.
Jak na to?
- Využívejte synergie platforem. Kampaně jsou efektivnější napříč kanály.
- Tvořte obsah pro každou platformu zvlášť, nikdy ne univerzální.
- Nebojte se opakování, ale buďte kreativní, například jako značka Barbie.
- Použijte AI pro škálování konzistentního sdělení, ale strategii nechte lidem.
MF Shorts
Na letošním festivalu se také představil formát shorts, ve kterém měli řečníci prostor předat svůj příběh v pouhých 5 minutách. Mohli jsme se zde těšit na příběhy od podpory zvednutí cen až po inspirativní ukázky kreativních kampaní. Celý blok si pro sebe ukradl David Duc se svou šunka-sýr + večerky case study.
Michael Corcoran: Sociální sítě bez obsahu
Michael ukázal, jak Ryanair kraluje na sociálních sítích. Ne díky masovému obsahu, ale díky drzosti, ironii a zapojování se do konverzací svých fanoušků. „Strategie není seznam taktik, ale mindset,“ zdůraznil. Jeho rada? Buďte jako Gymshark nebo Ryanair, nechte ostatní mluvit o vás. Vše by ale mělo být prolínáno strategií, která udává směr celé značky.
Jes Scholz: Marketing v době AI revoluce
Jes Scholz poskytla praktický pohled na změny, které AI přináší:
- Zkrácení konverzní cesty (např. Google AI Overviews snižují kliky o 34,5 %).
- Očekávání rychlosti a kontextu díky ChatGPT.
- AI jako osobní copilot, nikoliv jen nástroj.
A závěrečné poselství Jes? „Zákazníci mají rádi značky, které vidí často, ne nutně ty nejlevnější.“
Mark Ritson: Co vše se změnilo za 10 ročníků MF
Mark Ritson ve své přednášce zdůraznil změny, které prostupují současným vývojem marketingového řemesla. Diagnostika, strategie i taktiky se stále více prolínají s využitím AI a do budoucna si ani ti nejlepší stratégové nemohou být svým místem jistí.
Přesto v našem oboru existují principy, které zůstávají neměnné. Positioning by měl zůstat jednoduchý, salience je stále klíčová a cena je nadále nejdůležitějším faktorem ziskovosti, se kterým marketér může efektivně pracovat. 4P pak nejsou jen prázdným buzzwordem, ale skutečně základním stavebním kamenem každého zkušeného marketéra.
Co říci na závěr?
Za 10 ročníků Marketing Festivalu se toho hodně změnilo, ale mnoho zůstává stále stejné. Základní marketingové principy, jako jsou dobře známá 4P, zůstávají platné a neměnné. Zároveň však marketing jako obor neustále roste, vyvíjí se a stojí v čele adaptace nových nástrojů a přístupů.
Přes veškerý technologický pokrok jsou to však stále především lidé, kdo tvoří jeho jádro. Marketing Festival nám dal jedinečnou příležitost potkat množství inspirativních lidí, kteří sdílejí naši vášeň a společně se pod tento claim podepsali. Děkujeme za uplynulých 10 let a už teď se těšíme na další ročník!

Zeď hrdosti od partnera festivalu Taste.