Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaký byl PPC Date #8?

Ceny, skladovost nebo sezónní trendy mohou mít na výsledky výkonnostního marketingu zásadní vliv. Z teorie víme, že tyto externí faktory mohou ovlivnit nejen výkon kampaní, ale celého businessu. Na PPC Datu #8 jsme proto chtěli slyšet praktický obsah, který mohou účastníci aplikovat ve svých účtech a posunout tak své klienty výš. Znalostmi nabití řečnici nám tak předali své konkrétní tipy a příklady z praxe ve výkonnostním marketingu.

Jaký byl PPC Date #8?

Jaký vliv má cenotvorba na výkon?

V první přednášce Michal Buzek mluvil o tom, proč je důležitá cenotvorba. Připomněl, že v Heurece si lze jednoduše udělat analýzu cen produktů a díky tomu lze zjistit cenotvorbu konkurentů. Touto analýzou můžeme dojít k tomu, že nebudeme nikdy konkurovat levnějším e-shopům. Neznamená to ale, že nejnižší cena je ta správná a že silný brand nemusí hrát hru na nízkou cenu.

Také nám ukázal, co hraje roli při proklikovosti nabídek na Heurece. Co snižuje CTR a tím i menší šance k prokliku a následně i k nákupu. Více si můžete přečíst v dostupných přednáškách na našem webu.

Věděli jste, že Heureka nabízí v administraci pro e-shopy zdarma Sortiment report pro přehled cen produktů konkurenčních e-shopů?

Michal Buzek

Co hýbe výkonem vašich kampaní?

Andrej Grajciar a Marián Laššák nám předali praktické tipy z praxe a přednesli 12+2 tipů, jak zahrnout externí faktory do kampaní a jak získat data o cenách. Nechte se inspirovat:

  1. Pracujte s daty z GMC.
  2. Využijte data z Heureky.
  3. Pracujte s daty ze zbožových srovnávačů.
  4. Automatizujte např. pomocí Biding Foxu.
  5. Pracujte i s Allegro Analytics.
  6. Zkuste si pohrát s cenou a zkuste ji zvýšit.
  7. Monitorujte dostupnost.
  8. Prodávejte, co máte skladem. Oštítkujte si výběry a pracujte s tím v kampaních.
  9. Prodávejte ale i to co skladem nemáte se statusem doobjednávka. Protože ti lidi, co hledají, tak si na produkt počkají.
  10. Tahejte si počasí do feedu.
  11. Tlačte kreativu podle počasí.
  12. Pracujte s recenzí a nasaďte do svých shopping kampaní.

Jako další tipy uvedli např. zahrnování do kampaní účel koupě a vytunění pozadí v shoppingových kampaní. Zkuste některé tipy přenést do svých kampaní i vy!

Andrej Grajciar a Marián Laššák

Jak mít kampaně pod kontrolou?

Moderování akce se opět ujal Jan Janoušek, který si letos vystřihl společně s kolegou Tomášem Bartákem i parádní prezentaci plnou užitečných zkušeností. V přednášce ukázali klíč k efektivní optimalizaci. Jedná se zvláště o důkladnou analýzu dat a kontextu, protože bez nich je jakákoli úprava kampaní jen slepá střelba. Před spuštěním kampaně je nutné důkladně pochopit business klienta a segmentovat produkty podle jejich výkonnosti a marže. Proto vždy na začátku spolupráce je důležitý podrobný brief, kde si my a klient řekneme, co je pro podstatné pro daný business.

Sezónnost, externí vlivy, skupiny, skladová dostupnost či konkurence.  V přednášce také zazněla důležitost práce s makro faktory, jako je počasí, média nebo recenze a jak je možné tyto věci integrovat do PPC strategií pro maximální výkon. Stejně jako v předchozí přednášce zazněl důraz na nutnost pracovat se všemi dostupnými daty – Merchant center, BigQuery, Heureka atd. Kluci taky nostalgicky zavzpomínali na Smart Shopping kampaně a popsali, jak nyní pracují se strukturou kampaní, a hlavně jak pracují s marží.

Na ukázce níže můžete vidět, jak segmentujeme v praxi. Tato tabulka vám může pomoci k segmentaci při startu práce. Během spolupráce však téměř jistě narazíte na nové faktory, které ovlivňují výkonnost kampaní, o kterých jste předtím nevěděli, nebo se jejich důležitost změní. Proto je nezbytné tyto faktory průběžně sledovat, vyhodnocovat a podle potřeby je přidávat či odebírat. Stejně tak se může stát, že faktor, který byl zpočátku méně významný, se postupem času stane klíčovým.

Ukázka segmentace

Zpětná vazba pro další PPC setkání

Proč ale máme PPC Daty tak rádi? Protože networking! Všichni využili pauzy pro pobavení se s kolegy o jejich zkušenostech. Které se ukázaly i v už tradičním týmovém „Pubquizů“, odkud si vítězové odnesli medaile a pohár.

Jsme rádi, že jste mohli vidět známé i nové tváře na našem oblíbeném PPC eventu. Pokud jste s námi na PPC Datu #8 byli, pošlete nám zpětnou vazbu, abychom mohli další akce zase posunout výš.

A kdo nechce nic promeškat, tak se nezapomeňte pod článkem přihlásit k odběru. Protože se už 22. května uvidíme na PPC Restartu 2025na celodenní konferenci o placené internetové reklamě.

Sdílejte článek

Související články