Již šestý ročník PPC Restartu se nesl ve znamení komplexnosti. Na podiu vystoupili řečníci napříč snad všemi disciplínami, které se PPC nějakým způsobem týkají. Mohli jsme tak slyšet přednášky o práci s daty, doporučení, na co si dát pozor na dopadových stránkách z pohledu UX a zopakovali jsme si základní marketingové principy. Dostali jsme se ale samozřejmě i více do hloubky, a to až k samotným reklamním systému, kdy zkušení specialisté rozdali nespočet tipů, jak pracovat, ať už s Google Ads, TikTokem, Facebookem, nebo třeba Zboží.cz.
Každý z účastníků si tak mohl po odborné stránce přijít na své a nechybělo ani zpestření v podobě přednášky, jak se starat o své zdraví a kompenzovat práci za počítačem.
Čím dál tím více rostoucí popularitu PPC Restartů potvrzuje i fakt, že se letošní prostory konference v pražském kině Dlabačov podařilo s předstihem vyprodat. Na akci dorazilo přes 300 účastníků, což je zatím nejvíce v historii.
Děkujeme za váš obrovský zájem, za pozitivní ohlasy i za připomínky, co by šlo příště udělat lépe. Těšíme se na viděnou na dalším ročníku, který se opět budeme snažit posunout o kousek dál.
Níže nabízíme stručný report o tom, co všechno na letošní konferenci zaznělo, přičemž všechny prezentace řečníků najdete na webu PPC Restartu.
Tomáš Hurt: Proč a jak využije PPC specialista BigQuery
Tomáš Hurt z MarketUp odstartoval celý PPC Restart pro někoho možná náročnějším tématem týkající se dat. Rozhodně se ale nejednalo o přednášku pouze pro analytiky a po krátkém úvodu a představení, co Google Big Query vůbec je a jak funguje, ukázal Tomáš praktický přínos nástroje pro PPC specialisty na třech use casech. Návštěvníci si tak mohli odnést praktický návod na to, jak pomocí dat štítkovat top produkty v kategoriích pro shopping kampaně, jak si jednoduše vytvořit report dostupnosti produktů nebo jak si automatizovaně počítat marži na kampaních.
Jan Kvasnička: Zvyšujte výkon kampaní díky optimalizaci vstupních stránek
Zkušený český UX designér Honza Kvasnička potvrdil, že role PPCčkaře už dávno není jen o tom nastavit klíčová slova a spustit reklamu. Je třeba s klienty a vývojáři webu intenzivně komunikovat, sdílet veškerá data a informace a snažit se spolupracovat. Na případové studii tak Honza ukázal, jak nad optimalizací vstupních stránek přemýšlet, na co si dát pozor a že i malé změny mohou přinést velké výsledky.
Radek Laci: Jak najít rovnováhu mezi clickem a klikem
Pracujeme v prostředí zaměřeném na výkony. Každou minutou chce někdo něčeho víc. Víc zhlédnutí, víc konverzí, víc clicků, nebo víc kliků ve fitku… Tohle všechno pak způsobuje neustálý stres a napětí v celém těle. A právě o tom byla přednáška Radka Laciho. Pojďme tedy našemu tělu místo toho dopřát více pravidelného, přirozeného a konzistentního pohybu. Inspirovat se můžeme u malých dětí nebo ve zvířecím světě. Přitom není třeba trávit hodiny v posilovně, ale bohatě stačí 15 minut cvičení denně, kdy se můžete inspirovat třeba cviky z 30denní výzvy přímo od Radka. No a pro začátek stačí třeba dojít ke kopírce pěšky.
Petr Bureš a Julia Kneblová: Jak maximalizovat výkon RSA reklam
Petr a Julie z uLab se zaměřili na analýzu dopadu RSA na jejich reklamní účty a představili praktické tipy, jak reklamy optimalizovat pro co nejlepší výkon a dosah. Během přednášky zazněl nespočet typů, jako například: Co je vhodné napsat do titulků, které z nich připnout, aby se reklama zobrazila na co nejvíce vyhledávacích dotazů a jak celkově maximalizovat výkon.
Milan Cidilo: Ako vyškálovať TikTok Ads z 0 na 500 tis. Kč mesačne
Milan se ve své přednášce rozhodl podívat na TikTok jakožto na reklamní platformu pěkně od podlahy. V našlapaných 25 minutách stihl probrat nespočet věcí, jako například best practice pro kreativu, konkrétně, proč je důležité vytvářet nativní kreativy a proč se vyplatí sledovat trendy na TikToku. Dále poradil, kde hledat inspiraci a jak se můžeme při tvorbě inspirovat u top tvůrců nebo proč se vyplatí testovat kreativy a kdy je nejlepší čas je vyměnit. Závěr přednášky pak věnoval tomu, co je pixel seasoning, jak bychom ho měli nasadit a jak by podle Milana měla následně vypadat ideální struktura účtu.
Milan Formánek: Moderní marketing
Jak jsme na tom s obecným marketingovým slovníkem a vědomostmi? Přesně v tomto ohledu nám nastavil Milan Formánek pomyslné zrcadlo ve formě interaktivní přednášky zaměřené na obecné otázky ze světa marketingu.
Lucie Hvězdová: Case study: Jak využít Zboží.cz na maximum
Biddovat skrz feed či Sklik, to je oč tu běží. A přesně to, jak přistupovat k nové změně ve formě zboží inzerátů a inzerci na Zboží.cz celkově nám ve své prezentaci na PPC Restartu ukázala Lucie Hvězdová.
David Janoušek: Share of Search – Nejdůležitější metrika, o které jste nikdy neslyšeli (nebo snad už ano)
Nejdůležitější metrika, o které jste nikdy neslyšeli (nebo snad ano)? Tu nám ve své prezentaci představil David Janoušek z Taste. Zhodnotil zde důležitost sledování vývoje na trhu, trendů v rámci neuromarketingu a nedokonalosti vyhodnocování výsledků pouze na základě PNO, CPC, ROI…
Lukáš Bartošek: Produktová analytika na sociálních sítích
Fungují algoritmy v rámci shopping kampaní na sociálních sítích ideálně? Využívají maximální potenciál produktového portfolia? Upřednostňují v aukci ty správné produkty? Reagují správně a dostatečně rychle na vnější vlivy? Tyto a mnoho dalších otázek si položil Lukáš Bartošek z Business Factory. Během přednášky názorně ukázal, jaké využívá nástroje k získávání dat a jak zpracovává vlastní produktovou analýzu, díky které je schopný využívat reklamu na sociálních sítích na maximum.
Jan Janoušek: Využijte maximální potenciál kampaně Performance Max
Koncem minulého roku se do Google Ads dostala nová kampaň Performance Max, která nám změnila od základu naše účty. O této kampani přednášel Honza Janoušek z Taste. Popsal, jakým způsobem přistupuje agentura Taste k této kampani a ukázal, že ne vždy je vhodné následovat best practice od Google. V průběhu přednášky tak zaznělo několik užitečných tipů, triků a přístupů, jak lze kampaň využít na maximum. A pokud vám z přednášky něco uniklo nebo se o tématu chcete dozvědět ještě víc, doporučujeme poslech Digichef podcastu, kde je Performance Max věnovaný celý jeden díl, kde Honza toto téma rozebírá více do hloubky.
Blanka Kudrnová: Jak rychle se dá na Pinterestu vydělat milion
Věděli jste, že 97 % vyhledávání na Pinterestu je non-brandových a 70 % uživatelů hledá nápady týkající se koupě nových produktů? Blanka Kudrnová z Bonami toho ví o Pinterestu ještě mnohem více a na konferenci se podělila o case study, která se týkala toho, za jak dlouho a s jakými výsledky se jí podařilo na této platformě dosáhnout obratu milion korun. Svoji přednášku kromě spousty čísel a výsledků doplnila i o užitečné tipy a zkušenosti z praxe, které určitě ocenili nejen všichni social ads specialisté.
Tomáš Komárek: 5 tipů na efektivnější B2B online marketing
Ve své přednášce se Tomáš Komárek podělil o 5 tipů, které by měly pomoci k efektivnější spolupráci mezi marketingem a salesem v rámci B2B marketingu. Zmínil například důležitost porozumění nákupnímu procesu nebo vhodnost retargetingu i u těch uživatelů, kteří již zanechali lead např. ve formě odeslaného formuláře. Mluvil také o přípravě a testování materiálů pro sales tým, zjednodušení jejich práce pomocí automatizace a prověřování práce obchodníků. V závěru představil možnosti filtrování leadů a jejich atribuce. Ideální však je se zeptat přímo zákazníků, jak se o značce, produktu či službě dozvěděli.