Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaký byl PPC Restart 2022

Jan Svoboda
Jan Svoboda
29. 9. 2022

Již šestý ročník PPC Restartu se nesl ve znamení komplexnosti. Na podiu vystoupili řečníci napříč snad všemi disciplínami, které se PPC nějakým způsobem týkají. Mohli jsme tak slyšet přednášky o práci s daty, doporučení, na co si dát pozor na dopadových stránkách z pohledu UX a zopakovali jsme si základní marketingové principy. Dostali jsme se ale samozřejmě i více do hloubky, a to až k samotným reklamním systému, kdy zkušení specialisté rozdali nespočet tipů, jak pracovat, ať už s Google Ads, TikTokem, Facebookem, nebo třeba Zboží.cz.

Každý z účastníků si tak mohl po odborné stránce přijít na své a nechybělo ani zpestření v podobě přednášky, jak se starat o své zdraví a kompenzovat práci za počítačem.

Čím dál tím více rostoucí popularitu PPC Restartů potvrzuje i fakt, že se letošní prostory konference v pražském kině Dlabačov podařilo s předstihem vyprodat. Na akci dorazilo přes 300 účastníků, což je zatím nejvíce v historii.

Děkujeme za váš obrovský zájem, za pozitivní ohlasy i za připomínky, co by šlo příště udělat lépe. Těšíme se na viděnou na dalším ročníku, který se opět budeme snažit posunout o kousek dál.

Pan stoji na podiu

Níže nabízíme stručný report o tom, co všechno na letošní konferenci zaznělo, přičemž všechny prezentace řečníků najdete na webu PPC Restartu.

Tomáš Hurt: Proč a jak využije PPC specialista BigQuery

Tomáš Hurt z MarketUp odstartoval celý PPC Restart pro někoho možná náročnějším tématem týkající se dat. Rozhodně se ale nejednalo o přednášku pouze pro analytiky a po krátkém úvodu a představení, co Google Big Query vůbec je a jak funguje, ukázal Tomáš praktický přínos nástroje pro PPC specialisty na třech use casech. Návštěvníci si tak mohli odnést praktický návod na to, jak pomocí dat štítkovat top produkty v kategoriích pro shopping kampaně, jak si jednoduše vytvořit report dostupnosti produktů nebo jak si automatizovaně počítat marži na kampaních.

Jan Kvasnička: Zvyšujte výkon kampaní díky optimalizaci vstupních stránek

Zkušený český UX designér Honza Kvasnička potvrdil, že role PPCčkaře už dávno není jen o tom nastavit klíčová slova a spustit reklamu. Je třeba s klienty a vývojáři webu intenzivně komunikovat, sdílet veškerá data a informace a snažit se spolupracovat. Na případové studii tak Honza ukázal, jak nad optimalizací vstupních stránek přemýšlet, na co si dát pozor a že i malé změny mohou přinést velké výsledky.

Radek Laci: Jak najít rovnováhu mezi clickem a klikem

Pracujeme v prostředí zaměřeném na výkony. Každou minutou chce někdo něčeho víc. Víc zhlédnutí, víc konverzí, víc clicků, nebo víc kliků ve fitku… Tohle všechno pak způsobuje neustálý stres a napětí v celém těle. A právě o tom byla přednáška Radka Laciho. Pojďme tedy našemu tělu místo toho dopřát více pravidelného, přirozeného a konzistentního pohybu. Inspirovat se můžeme u malých dětí nebo ve zvířecím světě. Přitom není třeba trávit hodiny v posilovně, ale bohatě stačí 15 minut cvičení denně, kdy se můžete inspirovat třeba cviky z 30denní výzvy přímo od Radka. No a pro začátek stačí třeba dojít ke kopírce pěšky.

Radek Laci je na podiu

Petr Bureš a Julia Kneblová: Jak maximalizovat výkon RSA reklam

Petr a Julie z uLab se zaměřili na analýzu dopadu RSA na jejich reklamní účty a představili praktické tipy, jak reklamy optimalizovat pro co nejlepší výkon a dosah. Během přednášky zazněl nespočet typů, jako například: Co je vhodné napsat do titulků, které z nich připnout, aby se reklama zobrazila na co nejvíce vyhledávacích dotazů a jak celkově maximalizovat výkon.

Milan Cidilo: Ako vyškálovať TikTok Ads z 0 na 500 tis. Kč mesačne

Milan se ve své přednášce rozhodl podívat na TikTok jakožto na reklamní platformu pěkně od podlahy. V našlapaných 25 minutách stihl probrat nespočet věcí, jako například best practice pro kreativu, konkrétně, proč je důležité vytvářet nativní kreativy a proč se vyplatí sledovat trendy na TikToku. Dále poradil, kde hledat inspiraci a jak se můžeme při tvorbě inspirovat u top tvůrců nebo proč se vyplatí testovat kreativy a kdy je nejlepší čas je vyměnit. Závěr přednášky pak věnoval tomu, co je pixel seasoning, jak bychom ho měli nasadit a jak by podle Milana měla následně vypadat ideální struktura účtu.

Milan Formánek: Moderní marketing

Jak jsme na tom s obecným marketingovým slovníkem a vědomostmi? Přesně v tomto ohledu nám nastavil Milan Formánek pomyslné zrcadlo ve formě interaktivní přednášky zaměřené na obecné otázky ze světa marketingu.

Panove sedi a povida

Lucie Hvězdová: Case study: Jak využít Zboží.cz na maximum

Biddovat skrz feed či Sklik, to je oč tu běží. A přesně to, jak přistupovat k nové změně ve formě zboží inzerátů a inzerci na Zboží.cz celkově nám ve své prezentaci na PPC Restartu ukázala Lucie Hvězdová.

David Janoušek: Share of Search –⁠ Nejdůležitější metrika, o které jste nikdy neslyšeli (nebo snad už ano)

Nejdůležitější metrika, o které jste nikdy neslyšeli (nebo snad ano)? Tu nám ve své prezentaci představil David Janoušek z Taste. Zhodnotil zde důležitost sledování vývoje na trhu, trendů v rámci neuromarketingu a nedokonalosti vyhodnocování výsledků pouze na základě PNO, CPC, ROI…

David Janoušek stoji na podiu

Lukáš Bartošek: Produktová analytika na sociálních sítích

Fungují algoritmy v rámci shopping kampaní na sociálních sítích ideálně? Využívají maximální potenciál produktového portfolia? Upřednostňují v aukci ty správné produkty? Reagují správně a dostatečně rychle na vnější vlivy? Tyto a mnoho dalších otázek si položil Lukáš Bartošek z Business Factory. Během přednášky názorně ukázal, jaké využívá nástroje k získávání dat a jak zpracovává vlastní produktovou analýzu, díky které je schopný využívat reklamu na sociálních sítích na maximum.

Jan Janoušek: Využijte maximální potenciál kampaně Performance Max

Koncem minulého roku se do Google Ads dostala nová kampaň Performance Max, která nám změnila od základu naše účty. O této kampani přednášel Honza Janoušek z Taste. Popsal, jakým způsobem přistupuje agentura Taste k této kampani a ukázal, že ne vždy je vhodné následovat best practice od Google. V průběhu přednášky tak zaznělo několik užitečných tipů, triků a přístupů, jak lze kampaň využít na maximum. A pokud vám z přednášky něco uniklo nebo se o tématu chcete dozvědět ještě víc, doporučujeme poslech Digichef podcastu, kde je Performance Max věnovaný celý jeden díl, kde Honza toto téma rozebírá více do hloubky.

Blanka Kudrnová: Jak rychle se dá na Pinterestu vydělat milion

Věděli jste, že 97 % vyhledávání na Pinterestu je non-brandových a 70 % uživatelů hledá nápady týkající se koupě nových produktů? Blanka Kudrnová z Bonami toho ví o Pinterestu ještě mnohem více a na konferenci se podělila o case study, která se týkala toho, za jak dlouho a s jakými výsledky se jí podařilo na této platformě dosáhnout obratu milion korun. Svoji přednášku kromě spousty čísel a výsledků doplnila i o užitečné tipy a zkušenosti z praxe, které určitě ocenili nejen všichni social ads specialisté.

Tomáš Komárek: 5 tipů na efektivnější B2B online marketing

Ve své přednášce se Tomáš Komárek podělil o 5 tipů, které by měly pomoci k efektivnější spolupráci mezi marketingem a salesem v rámci B2B marketingu. Zmínil například důležitost porozumění nákupnímu procesu nebo vhodnost retargetingu i u těch uživatelů, kteří již zanechali lead např. ve formě odeslaného formuláře. Mluvil také o přípravě a testování materiálů pro sales tým, zjednodušení jejich práce pomocí automatizace a prověřování práce obchodníků. V závěru představil možnosti filtrování leadů a jejich atribuce. Ideální však je se zeptat přímo zákazníků, jak se o značce, produktu či službě dozvěděli.

 

Sdílejte článek

Související články