Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaký byl PPC Restart 2024?

Fenomenální, inspirativní a nabitý informacemi! 8. ročník konference PPC Restart s téměř 350 návštěvníky vytvořil v Kině Lucerna úžasnou atmosféru, která byla plná znalostí a postřehů z oblasti digitálního marketingu. Témata přednášek se zaměřovala na aktuální trendy, výzvy a strategie, které mohou využít (nejen) PPC specialisté v roce 2024.

Z 12 perfektně sladěných přednášek si mohl každý odnést nějakou praktickou informaci, kterou může ihned uplatnit v účtech svých klientů. Moderování se letos ujal tandem Michael Koch a Jan Janoušek a po celý den se hrála hra o hledání sušenek, točilo se kolem štěstí, jedly se řízky, ale hlavně se každý těšil na nějaký zajímavý brainstorming o pauze.

Chcete nasát trochu atmosféry z PPC Restartu 2024? Mrkněte na krátkou reportáž! 🎥

Must-have dovednosti pro marketéry

Konferenci zahájil David Janoušek keynote přednáškou na téma nepostradatelných dovedností marketéra v roce 2024. David zdůraznil důležitost prioritizace relevantních témat, kritického přístupu k prezentovaným informacím a jak si ukládat už získané znalosti. Kombinace všech dovedností jsou podle něj základem pro dlouhodobý růst a úspěch v dynamickém světě marketingu. Uvedl konkrétní rady a tipy, jak své získané uchovávat a využívat dále pro svůj rozvoj. A taky vyzýval všechny, aby zůstali na after party, jelikož tam získáme nejvíce informací přímo od lidí, kteří zažili nejen růst, ale naopak i pád.

Jan Janoušek

Výkonnostní marketing naladěný na Gen Z

Vít Janda se ve své přednášce zaměřil na specifika marketingu zaměřeného na Generaci Z. Diskutoval např. trendy v používání různých platforem, tipy ohledně videí, signálů a dopady influencer marketingu. Generace Z už tolik nevěří influencerům jako v začátcích jejich éry, a tak je důležité vybírat takové, které se opravdu souvisle věnují danému tématu. Reklama pak u nich vyznívá více přirozeně, a má větší potenciál uspět. Janda také představil koncept „Nákupní osmičky“, který popisuje dlouhý proces rozhodování této generace při nákupu produktů. Zdůraznil i důležitost organického obsahu v marketingových strategiích. Pokud je tedy vyší cílovkou Gen Z, určitě si projděte jeho přednášku.

Vít Janda

Už žádné peníze za špatný traffic

Petr Bureš z uLab nám ukázal metody, jak optimalizovat PPC kampaně a minimalizovat plýtvání prostředky na nerelevantní traffic. Správné nastavení algoritmů a optimalizačních eventů hraje naprosto zásadní roli. Například změna z Add to Cart na Checkout přinesla mnohem lepší cílení na relevantní publikum. Také doporučil použití on-exit dotazníků pro ověření kvality trafficu u dlouhých konverzních cest a luxusních produktů atd. Těch skvělých tipů bylo samozřejmě mnohem víc!

Petr Bureš

Využívání dat pro PPC (s)právně

Jiří Hradský se ve své přednášce zaměřil na právní aspekty využívání dat v PPC kampaních. Upozornil např. na význam ePrivacy směrnice a GDPR při práci s osobními údaji a cookies. Jirka zdůraznil nutnost získávání aktivních souhlasů od uživatelů a roli marketingových agentur v tomto procesu. Agentura, která pracuje s daty, nemá zodpovědnost za správnost, ale nelze svalovat vinu jen na klienta agentury. Klienti vkládají do agentur důvěru, a když nastane problém, tak se stejně obrátí na agenturu jako parťáka. Uvedl také příklady nejvyšších pokut za porušení pravidel, což ilustrovalo důležitost dodržování právních předpisů. A věděli jste, že ID počítače je také osobní údaj?

Jiří Hradský

Nový standard pro pokročilé

Jiří Markytán představil optimalizaci na marži POAS (Profit on Ad Spend) jako nový standard pro e-commerce kampaně. Tato metoda umožňuje zvýšit ziskovost a omezit nerentabilní reklamy. Vypíchl tak mnoho výhod, ale i rizika tohoto nastavení. Jirka popsal čtyři způsoby, jakými můžeme posílat hodnotu marže do hodnoty konverze, a to pomocí segmentace ve feedu, přidání marže do datové vrstvy, server-side GTM řešení a externích nástrojů jako ProfitMetrics.io nebo MagicScript.

Jiří Markytán

Retargeting funguje i bez cookies

Roman Doležal se zabýval možnostmi cílení a retargetingu bez využití cookies pro inzerci se Seznam.cz. Představil dopady konce 3rd party cookies a přihlášení přes Seznam.cz jako alternativní řešení pro retargeting a zvýšení důvěryhodnosti e-shopů. Zdůraznil důležitost motivace zákazníků k přihlášení a nutnost upravit měřicí kódy pro správné zpracování souhlasů.

Roman Doležal

Kreativa pod taktovkou dat a AI

Milan Cidilo představil inovativní přístupy k tvorbě kreativy a placených sociálních kampaní pomocí AI a datové analýzy. Přednáška byla velmi silná a informačně nabitá, nabídla hluboký vhled do procesu rychlé tvorby kreativy s využitím AI od analýzy až po vyhodnocení. Milan Cidilo dokázal skvěle vysvětlit tabulky a grafy, které poskytovaly cenné údaje a konkrétní příklady, jak můžete jeho metody aplikovat ihned v praxi.

Milan Cidilo

Snadná cesta od experta k lídrovi

Patříte mezi šťastných 15 % PPC specialistů, kteří chodí rádi do práce? Zuzana Slepánková se zaměřila na kariérní růst marketérů a přechod od odborníka k lídrovi. Poradila, jak najít správnou pracovní pozici, jak se vzdělávat a rozvíjet své dovednosti na různých úrovních kariéry. Zdůraznila význam výběru správného teamleadera už na pohovoru a postupné budování vůdčích schopností z juniora až po teamleadera.

Zuzana Slepánková

Důmyslná personalizace pomocí AI

Vít Rutkovský z RTB House představil využití AI a hlubokého učení v personalizované reklamě. Podle jeho zkušeností totiž umožňují efektivnější retargeting a optimalizaci kampaní, protože dokážou identifikovat příležitosti i v méně předvídatelném chování uživatelů. Zdůraznil spolupráci s Googlem na vývoji řešení pro budoucnost retargetingu bez cookies.

Vít Rutkovský

Sbohem a šáteček pro cookies 3. stran

Honza Tichý přinesl přehled změn v oblasti cookies, nakousl právní rámec, a proč se vůbec 3rd party cookies ruší. Vysvětlil technické detaily fungování cookies a jejich význam pro měření a cílení kampaní. Vypíchl také důležitý fakt, že 1st party cookies, které nám tu zůstanou i po ukončení podpory cookies 3. stran, nám budou nadále sloužit pro cílení reklam. Honzova přednáška byla krásným úvodem do odpoledního bloku zaměřeného na praktické aspekty této problematiky.

Jan Tichý

Příprava na konec 3rd party cookies

Aneta Holá v úvodu své přednášky nakousla připravovaná řešení, která mají nahradit 3rd party cookies. Hned ale avizovala, že tato řešení nebudou předmětem její prezentace, a raději dávala cenné tipy, jak se začít připravovat z pohledu webové analytiky. Doporučila např. provést inventarizaci a čistku cookies, zapnout experimentální fázi bez 3rd party cookies a obohatit 1st party data. V druhé polovině Aneta pak ukazovala technickou implementaci skrze GTM. Jednalo se o úpravy data layeru, nasazení enhanced konverzí a Facebook CAPI.

Aneta Holá

Marketér v éře bez 3rd party cookies

Tomáš Komárek uzavřel konferenci přednáškou o budoucnosti marketingu bez cookies 3. stran. Radil, jak připravit účty pro budoucnost bez cookies. Ukázal, jak spojovat to, co spojovat můžeme (mrkněte do jeho volně dostupné přednášky). Mezi dalšími doporučeními zaznělo používání 1st party dat nejenom pro tracking, ale i cílení podobných publik. Jak lze také pracovat s engagementem a custom publiky. Sledovat výkon „slabších“ funkcí a jít naproti AI, optimalizovat kreativy a cílovou stránku.

Tomáš Komárek

Prezentace, kvéerka i odkazy z PPC Restartu

Máte chuť si projít některou prezentaci? Nebo zabrouzdat na nějaké související odkazy? Na stránkách PPC Restartu najdete veškeré prezentace i s užitečnými QR kódy. A jestli vás baví další témata a akce Tastu, tak neváhejte dorazit na jednu z dalších konferencí:

  • 20. června 2024 se Creative Restart ponoří do tématu Passion&Vision.
  • 19. září 2024 si Social Restart dá zálusk na top trendy na „sockách“.
  • 24. října 2024 nás Data Restart provede letem světem analytických dat.
  • 21. listopadu 2024 nás Brand Restart pohltí světovým i českým brandingem.

Vychutnat si můžete i reportáž z akce. 👇

 

Sdílejte článek

Související články