Znalostmi nabitý PPC Date si nenechali ujít nejen specialisté z Prahy, ale také z Pardubic a dalších měst. Jak by ne! Tématem už šestého PPC Datu byl totiž výkonnostní marketing optikou produktové analytiky. Na své si tak přišli kromě PPC specialistů, také markeťáci i e-shopaři.
Mimo prosecca se opět podával i catering od našeho partnera Kro Kitchen a akce proběhla v prostorách partnera Heureka Group. S Heurekou jsme už delší dobu kamarádi, a tak se stane i jedním z hlavních partnerů našich PPC Restartů. Výhody tohoto partnerství si můžete sami ověřit už 23. května 2024 v kině Lucerna na PPC Restartu.
PPC rande se skvělou energií
A jaký bylo letošní rande? Moderování akce se ujal náš nový teamleader PA týmu Jan Janoušek a celou akci odstartoval energicky! Účastníky totiž rozhýbal tím, že hledali svého parťáka do týmu podle čísla na jmenovce. PPC Date jsme totiž započali s historicky prvním ročníkem, kde se konal tzv. Pubquiz. Na konci pak získali vítězové pohár nebo medaile. Všichni chtěli vyhrát, takže nálada byla velmi soutěživá, ale zároveň přátelská.
E-commerce zákazníci v době vysoké inflace
Potom už proběhla první přednáška od Martina Slavětínského. Ten je zodpovědný za analýzu dat, sledování statistik a přípravu reportů pro všechny země skupiny Heureka. Byla to skvělá úvodní přednáška, kde Martin popisoval poslední roky vývoje cen produktů. Tedy jaký byl rok 2023 pro eshopy, jaký byl zájem kupujících a jaký byl rok v COVID období a po.
Zároveň poukázal na to, jak se lidé začali chovat s příchodem inflace nebo jak nákup na internetu není jen o drahých produktech, ale už i o levnější kosmetice. Celkově Martin hodně komentoval vzestup kategorie kosmetika a zdraví, přičemž očekává podobný vývoj i do budoucna. Určitě mrkněte na grafy vývoje produktů inzerované na Heurece. Zde najdete přednášky všech účastníků.
Výkonnostní kampaně optikou RTB House
Míša aktuálně působí jako account managerka v RTB House a mluvila o efektivním využití personalizovaných kampaní. Na začátku jsme si zahájili vědomostní kahoot, který byl tematicky zaměřený. Vysvětlovala nám, v čem RTB House vyniká a jak funguje výhoda Deep Learning technologie.
Zároveň nám popsala, jak segmentují a definují nové uživatele webu, návštěvníky a zákazníky a co by se mělo u jednotlivých skupin vyhodnocovat, optimalizovat a jak s nimi celkově pracovat. Důraz také kladla na to, jakou kreativu jednotlivým skupinám ukazovat, protože každé skupině by měla být ukazována jiná kreativa a sdělení.
Pro představu Míša uvedla konkrétní case study, které přiblížily danou práci a výsledky. Také jsme se dozvěděli konkrétní cenové porovnání, kolik jednotlivé skupiny stojí. Akvizice nového zákazníka stojí 6-7x více než udržení stávajícího zákazníka, ale zákazník po prvním nákupu má až 10x vyšší hodnotu. Na konci prezentace najdete i celkové shrnutí, tak se nezapomeňte kouknout.
Produktová strategie Google vs. Facebook
Martina, která má v oblasti výkonnostního marketingu více než 13 let zkušeností, odstartovala svou přednášku dotazem, zda odlišovat produktovou strategii na Google a Facebooku, nebo sjednotit. A mnohem více rukou jsme viděli pro názor, že by se strategie měly odlišovat.
Jak tedy vytěžit z obou systémů to nejlepší? U obou je zapotřebí mít kvalitní přípravu a kvalitní produktová data. Nezapomenout zahrnovat marže, využívat prospecting kampaně a myslet na to, že Facebook má větší přístup z mobilu (až 82 %) a tak Google stále vítězí ve výkonnosti.
Velkým tématem jsou i slevy, protože Češi je milují. U nich je ale důležité si určit, jaký je cíl slevy, co nám to má přinést a jak s nimi pracovat na Google a jak na Facebooku. Martina použila mnoho grafů s porovnáním výkonu produktů a kampaní z Google a Facebooku, takže také doporučujeme projít prezentaci.
Produktová analytika ve výkonnostních systémech
David popsal svůj pohled a přístupy, jak pracovat s produkty ve výkonnostních kampaních. Hned na začátku poskytl QR kódy pro stažení tří skriptů pro práci s produkty – Flowboost labelizer, Zombie script, P-Max (Mike Rhodes).
Řešilo se, zda segmentovat kampaně, či ne, a jak na to. Během prezentace udával konkrétní příklady, jak skripty využívat, jaké s nimi dosáhl výsledky a jaké jsou výhody i nevýhody segmentování a skriptů. Ale samozřejmě vždy záleží. David doporučuje si odpovědět na všechny otázky, které shrnul na závěr prezentace a nebát se testovat.
A pokud byste potřebovali (nejen) se skripty pomoct, určitě se nebojte mu poslat zprávu na LinkedIn. Nebo na konci Davidovy prezentace najdete kontakty i na další specialisty, kteří mají podobné zkušenosti a třeba i jiný přístup než my.
Zpětná vazba k vymazlení
Jsme rádi, že jste si pracovní týden zpříjemnili právě s námi a mohli jsme vidět po delší době některé známé tváře. Pokud jste se zúčastnili, pošlete nám prosím zpětnou vazbu, abychom mohli další akce ještě více vymazlit. A kdo propásl koupi vstupenek, tak se nezapomeňte pod článkem přihlásit k odběru, aby vám další rande neuteklo. Těšíme se!