Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

RTB reklama jenom online? DOOH vás rychle uzemní do offlinu!

Myslíte si, že na RTB reklamu můžete narazit jen na svých digitálních zařízeních? Pak jste víc než vedle! Pro svou reklamu můžete totiž skvěle využít Digital Out Of Home (DOOH), který pracuje s outdoorovými i indoorovými reklamními plochami.

Že jste o tom ještě neslyšeli? Tak se pohodlně usaďte, jdeme na to!

Co je Programmatic Digital Out Of Home?

Jak název napovídá, jedná se o digitální venkovní reklamu, kterou můžete nakupovat programaticky. Kamery s využitím umělé inteligence měří v reálném čase počet lidí, kteří se před reklamní plochou aktuálně vyskytují, tzv. opportunity to see.

Stejně jako u klasických RTB kampaní platíte za tisíc zobrazení (CPM). Nicméně místo impresí pracujete právě s parametrem opportunity to see. To můžete sledovat po spuštění kampaně v Adformu i v reálném čase prostřednictvím real time stats.

Zdroj: Vision Thing

Zdroj: Vision Thing

Na českém trhu tuto službu nabízí společnost Vision Thing, která využívá technologie od společnosti Caroda. Vedle 7 velkých outdoorových ploch rozšířila svou síť i do 80 in-store obrazovek v hypermarketech Albert na 20 místech v České republice.

S Digital Out Of Home můžete u nás aktuálně pracovat pomocí Adformu, DV360 nebo přímo skrze Caroda Platform.

Zdroj: Vision Thing

Zdroj: Vision Thing

Příklad: RTB reklama závislá na počasí

Kromě možnosti výměny kreativy v reálném čase můžete v DOOH také cílit podle lokace, času, nebo si dokonce nastavit vlastní chytré spouštěče, které reagují například na změnu počasí. Hezkým příkladem je loňská kampaň agentury PHD ze skupiny OMG pro KFC.

Cílem této kampaně bylo, aby se reklama na shake od KFC zobrazovala, jen když bylo slunečno a teplota překročila 20 °C. Autoři tedy pro tuto kampaň vytvořili speciální script, který napojili na meteorologická data a který v reálném čase určoval, kdy se má daná reklama spouštět. Prostřednictvím API pak tyto údaje prodával do platformy Adform.

Zdroj: Vision Thing

Další vývoj RTB reklamy

RTB reklama je žhavé téma napříč celým reklamní světem a její vývoj se posouvá neuvěřitelně rychle dopředu. V nejbližších letech bychom mohli začít cílit naše reklamy pomocí Digital Out Of Home i podle věku, genderu, nálady, nebo dokonce očního kontaktu.

Tak zůstaňte s námi naladěni, ať žádnou novinku nezmeškáte!

Sdílejte článek

Související články