Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Kreativa u sociálních sítí? Až na prvním místě

Proč bychom se měli při plánování obsahu na sociální sítě zabývat hlavně kreativou? Je to právě vizuál, který získá vaši pozornost hned v prvních vteřinách. Modří (marketéři) už vědí, že získat zájem člověka scrollujícího sociálními sítěmi je souboj s časem. Dnešní soustředění naší pozornosti je totiž kratší než 9 vteřin, jsme tedy na úrovni zlaté rybky. I proto se tak daří 15 vteřinovým videím ve formátech Stories a Reels. Pár vteřin stačí. Lidský mozek je z velké části zaměřen na vizuální zpracování a umožňuje lidem vnímat obrázky neuvěřitelnou rychlostí. Známý objekt dokážeme rozeznat už za 100 milisekund. To dělá skvělou vizuální prezentaci tou nejlepší cestou, jak komunikovat v dnešním zrychleném světě.

Fotka zaujme

Když chceme měřit úspěch příspěvků na sociálních sítích, sledujeme metriky dosahu a zaujetí. Jedním z hlavních faktorů je to, jak reagují na daný příspěvek – počet lajků, komentářů a sdílení. Tím, že lidé na fotky reagují, může zlepšit celkové zaujetí na sociálních sítích = vaši úspěšnost. Když Instagram vyhlásil, že bude počet lajků skrývat, donutil tím značky přemýšlet nad přehodnocením těchto metrik úspěšnosti. Mnohem důležitější, než kolik lidí váš obsah vidělo, bude zásadní sledovat, co lidé o vaší značce říkají. Nicméně vaším primárním cílem je vybudovat značku, která nějaké reakce a diskuze umí vyvolat. Několik tipů, jak na to si můžete přečíst v nedávném článku. V první řadě ale zkuste zaujmout kreativou.


zdroj: Social Sprout

Fotka informuje

Kromě zkrácení volného času si lidé na sociálních sítích také hledají informace. Podařilo se vám zaujmout fotkou? Výborně! Získali jste další čas na to říct, co máte na srdci. Zajímavá fotka vám pomůže předat informaci, která by se bez vizuálu ztratila v moři obsahu na sociálních sítích.

Fotka prodává

Kolikrát se vám stalo, že pouhý plakát k filmu rozhodl o tom, jestli se podíváme na film nebo ne? Lidé si na základě produktových fotek dokáží vybrat i auto. Prototypy luxusních aut a limitovaných sérií, se běžně prodávají ještě před tím, než byly vyrobeny. Studie BBC prokázala, že fotky mají ohromný vliv na naši paměť. Díky tomu, že se vybrané skupině ukazovaly fotky, si lidé začali vybavovat některé zážitky z dětství, které už dávno zapomněli. Co z toho plyne? Fotky budují důvěru a pamatujeme si je mnohem déle než samotný zážitek. A když chcete prodávat, důvěra je nutnost.

Že se vizuál podílí na vlivu prodeje produktů potvrzuje i studie Nielson Catalonia Solutions. Jestli si produkt koupíte rozhoduje vizuál až 49% podílem ve srovnání s podílem investovanými médii (36 %) a samotnou značkou (15 %).

Obzvlášť na sociálních sítích nakupujeme očima. Instagram je pro vizuální konzumaci jako dělaný. Rozhraní Instagramu a Facebooku tomu přizpůsobuje své funkce a díky propojení aplikací do e-shopu nenakupujete už jen očima, ale svou platební kartou.

Fotka buduje loajalitu

Jste-li značka, která se rozhodne investovat do brandingu a podaří se vám vizuálně odlišit od konkurence, máte nejlépe nakročeno k tomu dlouhodobě budovat loajalitu svých zákazníků. Jedinečná vizuální identita zvýší zapamatovatelnost vaší značky a lidé se k ní spíše budou vracet. Nemusíte být ani velká firma, aby si vás lidé vryli do paměti. Stejně jako nepotřebujete hvězdu do hlavní role pro dobrý filmový plakát. Stačí vám dobrá kreativa a jednotný vizuální styl.

 

Několik současných trendů, jak být vizuálně zajímavý:

Řekněte to carouselem. Chcete-li toho řict více, strukturujte informaci a rozdělte ji vizuálně do carouselu. Zaujměte prvním slidem, na dalším řekněte více a nezapomeňte přidat výzvu k akci na konci.

 

Uživatelský obsah – jeden z největších a stále podceňovaných trendů roku 2020. Díky sdílení obsahu, který vytvořili zákazníci se nejen budujete vztah se značkou, ale také podporujete pravidelný proud obsahu od uživatelů. Spoustu kreativních nápadů a obsahu, s kterým můžete pracovat.

 

Článek na Instagramu? Sdílet přímé odkazy na článek používejte tam, kde je to možné. Na Instagramu to řekněte ale vizuálně. Vyberte si jednu důležitou informaci a tu sdílejte. Odkazujte na link ve vašem instagramovém biu.


Sdílíte odkaz na svůj podcast?
Podcasty jsou populárnější než jindy a úryvky z nich, tzv. audiogramy mohou sloužit jako skvělý způsob, jak vylepšit svou strategii na sociálních sítích.

Stock fotky vs. fotky ze stocku. Že nemáte peníze na to mít každý měsíc svou produkci neznamená, že si ji nemůžete dovolit zprostředkovaně. Existuje mnoho foto bank, které nabízejí vizuálně překrásný obsah, který můžete přizpůsobit své značce.

Ukažte produktové fotky jinak než jako z katalogu. Sdílíte fotky na sociálních sítích? Vaše produkty by měly splývat s ostatním obsahem a přitom stále vyniknout, když uživatelé scrollují vaším feedem.

Načerpali jste inspiraci? Tak vzhůru do práce. Když si nebudete vědět rady, ozvěte se.

Sdílejte článek

Související články