Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Peníze si vyděláte už i na IGTV

V posledních týdnech připravoval Instagram novinku, která udělala radost tvůrcům videí. O co jde? Sociální platforma spustila podporu zpeněžování obsahu na Instagram TV (IGTV).

Již v únoru letošního roku spotterka Jane Manchun Wong zveřejnila informaci, že Instagram začne s vybranými tvůrci testovat možnost monetizace IGTV. Testování pak v březnu skutečně proběhlo, a to s tvůrci v USA.

Instagram monetizace IGVT

 

Instagram nyní tuto zprávu potvrdil oficiálním vyjádřením:

„Počínaje příštím týdnem představujeme reklamy v IGTV, naší sekci určené pro videa. Reklamy IGTV se zpočátku objeví, když se lidé prokliknou na sledování videí IGTV z náhledu ve svém feedu. Videoreklamy budou optimalizované pro mobilní zařízení s délkou až 15 sekund. V průběhu roku pak budeme testovat další možnosti přehrávání reklam v IGTV, například možnost přeskočit reklamu. Chceme mít jistotu, že konečná podoba bude vyhovovat jak tvůrcům a inzerentům, tak i koncovým uživatelům.“

Instagram bude sdílet příjmy z reklam IGTV s tvůrci, kteří tak získají ještě větší motivaci k vytváření obsahu pro IGTV. Při počátečním testování dostali tvůrci 55% podíl z reklam na IGTV, což je stejný poměr, jaký nabízí třeba YouTube. Tento krok by mohl pomoci učinit z Instagramu konkurenceschopnější prostředí.

Samotná platforma IGTV se totiž dlouhou dobu potýkala s nezájmem tvůrců.  Jejímu masovému úspěchu bránil jednak nedostatek nástrojů pro zpeněžení obsahu, ale také absence možnosti zveřejňovat delší formáty videí. Pokud ale tvůrci budou mít další důvod pravidelně zveřejňovat více obsahu, přinese to IGTV mnohem větší publikum.

Andělíček z kupy peněz

Monetizaci neunikly ani livestreamy

Instagram prohlásil, že od února do března došlo k 70% nárůstu sledovanosti livestreamů. Kromě zpeněžení IGTV se tak společnost snaží vydělávat i tím, že pro diváky živého vysílání vytvořila nový způsob, jak své oblíbené tvůrce finančně podpořit. U některých komentářů v Instagram live videích se nyní u komentujících zobrazuje odznak srdíček. Tato srdíčka si lze zakoupit na Instagramu a diváci živého vysílání je v průběhu streamu mohou darovat přímo danému tvůrci.

„Během živého videa se vedle jména osoby zobrazí odznaky. Fanoušci, kteří si zakoupili odznaky, tak budou v komentářích více vidět. Díky tomu se jim odemknou další funkce, včetně umístění na seznam držitelů odznaků tvůrce.“

Instagram si od zavedení nových funkcí slibuje nejen prodloužení času, který uživatelé v aplikaci stráví, ale i bohatější obsah a více talentovaných tvůrců.  Uživatelská základna díky tomu bude stále narůstat.

Sdílejte článek

Související články