Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Love, or hate? Copywriter a SEO specialista

Copywritere, máš rád svého SEO specialistu? Vztah SEO ke copy už dávno není tak direktivní, jako býval. 1. pády klíčových slov, hustota key words a podobné radosti, které mohly stavět „seaře“ tak trochu na temnou stranu, jsou pryč.

Pojďme si připomenout, co každý specialista při své práci dělá.

Copywriter: SEO specialista:
  • píše čtivé texty o produktech, službách nebo firmách,
  • vytváří dlouhé přehledné tabulky plné klíčových slov,
  • sbírá informace z nejrůznějších zdrojů a servíruje je v jednom přehledném textu,
  • umí přemýšlet jako čtenář, ale i jako vyhledávací robot,
  • sleduje komentáře, recenze a hledá uživatelské výhody,
  • hledá v přeplněných vyhledávačích prázdná místa a mění je v klientské výhody,
  • dokáže strhnout pozornost po pár slovech
  • umí vypustit zajeté postupy a dokáže kreativně přemýšlet nad novými cestami,
  • a myslí hlavně na čtenáře.
  • zná klienta a jeho business do poslední tečky.

Máte pocit, že tihle dva si při čekání na kafe v kuchyňce nemají co říct? Pokud by se začali bavit o práci, vznikne z toho příjemná energie, ze které budou těžit všechny tři strany. Copywriter, SEO člověk i klient. Podívejte se, proč nestačí jen jednostranně zadávat úkoly a čekat, co z toho vypadne.

1. Pohled zákazníka, který nic neví

Vypustit z hlavy několikrát přečtený celý web a všechny články, které vyšly o konkurenci v posledních dvou letech, jde těžko. Pokud tedy SEO specialista potřebuje znát nezaujatý pohled na produkt nového potenciálního klienta, nemusí s tím otravovat kamarády v pátek večer na pivu. Stačí se zeptat copywritera.

2. Hranice, které určují slova

Jasně vymezená klíčová slova nenechají copywritera létat v článku do dálek. Mít správně určené téma dokáže copywriterovi zkrátit práci o hodiny. A když vám to někdo ještě „přikáže“, je to mnohdy velice uklidňující pocit. Na druhou stranu, při psaní článku na určité téma vás mohou snadno napadat další směry, o kterých byste rádi psali, ale zrovna to nejde. Tato témata zase ocení SEO. Někdy nad nimi tráví spoustu času a vaše nakopnutí vše dokáže rozproudit tím správným směrem.

3. Když můžete využít recenze

Projít všechny recenze na firmu a komentáře, které s ní souvisí? To by jeden nezvládl za spoustu, spoustu hodin. Takhle jste na to dva. A každého z vás pravděpodobně zaujme něco jiného.

4. Copywritera děsí tabulky, SEO specialistu zatáčky

Samozřejmě, že nikdo není stejný. A jistě se mezi copywritery najdou tabulkoví maniaci a milovníci seznamů. Ale já sama jich příliš neznám. Většinou to jsou tak trochu chaotici zahlceni post-ity, papíry nebo nepříliš srozumitelnými poznámkami v telefonu. Poznámky jsou plné skvělých i ne tak dobrých nápadů. Ale v hlavě se jim pořád něco honí.

Novodobí SEO hrdinové jsou příjemný mix obojího. Přehledné tabulky, přesná čísla prokliků a pořadí ve vyhledávačích míchají s promyšlenými strategiemi. A pokud vidí příležitost v aktuálním tématu, rychle reagují, a tak klientovi zajišťují nové a nové návštěvy na webu, silnější povědomí o značce a další zákazníky.

Jak vidíte, oba specialisté jsou v jistých ohledech odlišní, ale jejich spolupráce dokáže být velice užitečná. Stačí si párkrát společně sednout a vyměnit si poznámky ke klientovi. Poslouchat a ptát se toho druhého. Taste je cross-channel agentura, takže u nás je to už automatické, a proto dobře víme, o čem mluvíme.

Sdílejte článek

Související články