V tak rychle se měnícím odvětví, jako jsou sociální média, se vždy najde nějaká novinka, která vám unikla. Pojďme se tedy podívat na pár větších i menších změn, které se udály za poslední dva měsíce na Instagramu a Facebooku.
iOS 14 přináší změny pro Pixel a targetované reklamy
Poslední update operačního systému pro iPhone přinesl změny, které ruší klidný spánek nejednomu Social Media Specialistovi. iOS 14 totiž nabízí možnost omezit množství uživatelských dat, které o vás mohou Facebook a Instagram shromažďovat pro targetované reklamy. Jejich nový AppTrackingTransparency Framework vyžaduje, aby uživatelé vyjádřili souhlas se shromažďováním jejich dat.
Společnost Facebook se vyhradila proti tomuto kroku Applu a vydala celostránkovou reklamu v New York Times, Wall Street Journal a Washington Post, kde prohlašuje, že tento update bude zničující hlavně pro malé společnosti. „Bez targetovaných reklam se sníží prodeje malých byznysů až o 60 %,“ uvedla.
Apple proti tomu argumentuje tím, že uživatelé by měli mít slovo v tom, jak je zacházeno s jejich daty.
Tato změna negativně ovlivní efektivitu Pixelu, a tím pádem i cílení reklam. Facebook již nyní pracuje na tom, jak obnovit efektivitu svého cílení.
Zdroj: https://arstechnica.com/gadgets/2021/02/facebook-makes-the-case-for-activity-tracking-to-ios-14-users-in-new-pop-ups/
Novinky v Pages
Proběhlo také pár aktualizací funkcí Stránek na Facebooku. Jejich zavedení probíhá již od léta a postupně bude k dispozici pro všechny uživatele. Nově přepracované rozvržení má být intuitivnější a má nový vzhled, díky kterému je zobrazení bios, příspěvků a důležitých informací jasnější. Možnost lajknout stránku („Líbí se mi“) byla odstraněna, takže zůstane pouze sledování, což odstraní dualitu těchto dvou voleb, nad nimiž si uživatelé často lámali hlavu. Dále budou komentáře od osobností veřejného života pro lepší viditelnost umísťovány na začátek sekce komentářů u postů.
Správci dostali nové možnosti udělování pravomocí na jejich stránce. Někomu lze dát plnou kontrolu, jinému zas jen částečný přístup. To může zahrnovat například aktivity, jako je přístup ke statistikám, vytváření reklam, zveřejňování obsahu nebo správa aktivity komunity.
Nová feature – Recently deleted na Instagramu
Stačí jeden špatný klik a super post je ztracen v nedohlednu. Pak ho musíte pracně předělat, pokud to vůbec jde. Tento smutný scénář však bude brzy minulostí. Instagram již u některých uživatelů spustil novou funkci s názvem Recently deleted. Jak název napovídá, fotky, videa, reels, videa IGTV a stories, které se rozhodnete smazat, budou okamžitě odstraněny z vašeho účtu a přesunuty do samostatné složky.
Smazané příběhy, které nejsou ve vašem archivu, zůstanou ve složce až 24 hodin. Všechno ostatní bude automaticky smazáno o 30 dní později. Během těchto 30 dnů můžete svůj smazaný obsah najít v části Nastavení> Účet> Nedávno smazané v nejnovější verzi aplikace Instagram. Odtud jej můžete obnovit nebo trvale smazat.
Zdroj: instagram.com
Na závěr přinášíme ještě seznam pár menších změn:
- Instagram Reels možná brzy půjdou sdílet na Facebooku.
V insider kruzích social media geeků se šušká o možnosti začlenění Reels i do Facebooku. Tento krok se zdá logický, vzhledem k dlouhodobé snaze Facebooku propojovat tyto dvě aplikace a jejich funkce.
- Instagram podpoří svůj růst v Indii novou aplikací Instagram Lite.
Indie je obrovský a dynamicky rostoucí trh pro digitální společnosti. Vzhledem k tomu, že však má velká část populace omezený přístup k rychlému internetu a většímu množství dat, přichází Instagram s verzí lite. Ta nezabere tak velké místo v telefonu a bude mít i omezené funkce, aby „nežrala“ tolik dat.
- Nově bude možné umístit produktové a brandové tagy do Reels.
- V sekci nastavení profilu na Facebooku se objeví „Account Status feature“, kde budou zapsána veškerá současná i minulá omezení, která byla na profil, stránku či skupinu uvalena.
- V chatu na Instagramu se objeví nové prvky, jako například možnost nastavit si mizející zprávy, sledovat společně s přáteli IGTV videa a přibudou i nové personalizované emojis.
- Firmy budou mít větší kontrolu nad tím, v kontextu jakého dalšího obsahu se jejich reklamy objeví. A to díky funkci „Advertiser topic exclusion controls“, která je zatím v testování.
Novinky se budou pomalu šířit ke všem uživatelům, takže pokud jste se dosud s žádnými z těchto změn nesetkali, nebojte: taky na vás přijde řada.