Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Nová éra marketingu

Rok 2022 nám přináší nový pohled na data a jejich využívání. A to jak v marketingu a marketingových nástrojích, tak i v analytice.

Příčinou je novela zákona o elektronické komunikaci, která začala platit od 1. 1. 2022 a dotýká se prakticky všech odvětví online, ale i offline marketingu (call centra, zásilkové služby apod.). Tento stav nás nutí nad marketingem a získáváním dat přemýšlet tak trochu jinak.

V poslední době vzrůstá nevole předávat informace třetím stranám, jako jsou například sociální sítě nebo marketingové nástroje (Facebook, Adform ad.). A to jak od uživatelů webů, tak i firem, které nemohou využívat data mimo konkrétní placené nástroje. Proč tedy nevyužít souhlas uživatele, zapsat si jeho e-mail do databáze a následně ho oslovit přes newsletter?

Marketingová strategie

Ve své podstatě to považuji za velmi přínosné pro celou marketingovou strategii, jelikož je vždy nejlepší mít data o uživatelích pěkně u sebe ve svém CMS systému.

Tuto strategii dnes využívají především publishing weby. Ty se pomocí motivací, bonusů a akcí snaží o registraci uživatelů. Získají tak přístup k informacím, které se hodí k podrobné personalizaci uživatelů svých webů. Dozví se tak například informace o věku a pohlaví uživatele, o tom, kde žije, jak se stravuje apod. Pomocí správně volených dotazů v anketách je možné zařadit uživatele do specifických skupin a personalizovat mu nabídku článků i reklamy.

Příklad: 

Uživatel si na profil ukládá tipy na výlety. Pokud bude v jeho profilu více zahraničních zájezdů, můžeme mu nabídnout články o cestování nebo spustit reklamní nabídku cestovní agentury. Nebo, pokud víme, že jezdí na kole, tak mu na webu můžeme nabídnout cyklistické trasy, servis kol nebo prodej sportovních potřeb.

Získávejte více informací

Nebojte se získávat více informací o uživatelích vašeho webu. Ne vždy je k tomu potřeba sofistikované řešení – začnete s málem a postupně rozšiřujte. Neustále se mluví o personalizaci newsletterů. Pro e-shopy už je to dnes nutný standard. Pokud byste měli i vy více informací o vašich zákaznících, dokázali byste váš newsletter povýšit na novou úroveň?

Stojíme na další metě marketingu. Data uživatelů již nebudeme bezmyšlenkovité předávat třetí straně, ale budeme se je snažit využít ve svůj prospěch.


Sdílejte článek

Související články