Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Nováček v týmu vs. karanténa. Jak probíhá onboarding na dálku?

Dnešní digitální svět má minimálně jednu podstatnou výhodu. Díky množství informací, které jsou volně dostupné, se můžete stát téměř čímkoliv budete chtít. Třeba jednorožcem! A nebo PA specialistou.

jednorožec

No dobře, zase tak úplně jednoduché to nebude. Ale pokud chcete proniknout do světa výkonnostních kampaní, přijít na zoubek remarketingu nebo zjistit, jak zpropagovat nový produkt v online světě, tak rozhodně čtěte dál. Dozvíte se, jak jsem se zapojila do fungování PA týmu i navzdory koronaviru.

Jak by měl onboarding vypadat?

Systém zaškolování PA juniorů je u nás v Tastu pevně daný. První měsíc má každý den předem stanovenou náplň. Co musí nováček zvládnout a splnit, je naprosto jasné. Hned během prvního týdne se seznamuje s prostředím Google Ads a Skliku a dostává možnost nahlédnout do tvorby kampaní. Práci v systémech je dobré začít co nejdříve zkoušet samostatně pouze pod dohledem zkušeného kolegy, neboť již v následujících týdnech má dojít k předání prvních kampaní. Od druhého měsíce se pak předpokládá plné zapojení do chodu oddělení. Nastavování a správa PPC kampaní jsou na denním pořádku, a to s vysokou mírou samostatnosti. Kromě toho onboarding zahrnuje značné množství certifikátů a testů pro kontrolu nabytých znalostí.  Pro úplného nováčka v oboru zkrátka dost intenzivní jízda.

Jak ale takovou smršť informací ustát, když nemáte komu doslova koukat pod ruce? Přestože má home office spoustu výhod, v některých situacích je osobní kontakt téměř nenahraditelný. A kamera či sdílená obrazovka nejsou jeho plnohodnotnou alternativou. Nicméně naděje vždy umírá poslední a šance porozumět problematice PPC i z domácího prostředí je poměrně vysoká. Ale znáte to –⁠ když se chce, všechno jde.

Začátek formou samostudia

Pokud jste v oboru placené inzerce naprostí začátečníci a „klíčovku“ byste pravděpodobně sháněli v zámečnictví, doporučuji si nastudovat prezentaci na portálu Zaklik.cz. Přestože se některé funkce Google Ads a Skliku za dobu její existence změnily, základní principy zůstaly stejné. A právě základy jsou tu vysvětleny na jedničku s hvězdičkou.

Další velmi užitečnou platformou je samotné Centrum nápovědy Google. Pro začátek vás zde bude nejvíce zajímat karta věnovaná rozhraní Google Ads. Speciální pozornost si ale zaslouží sekce zaměřené na princip skóre kvality a obecné zásady inzerce. Později možná zužitkujete i informace v částech věnujících se Google Ads Editoru, Analytics či AdSense.

Dalším velmi užitečným nástrojem zastřešeným společností Google je YouTube kanál Google Partners CZ/SK. Série 4 bloků Google Partners Certification Academy Online zahrnuje mimo jiné i praktické ukázky z prostředí Google Ads, díky nimž je fixace nově získaných informací ještě o něco jednodušší.

Otestujte svůj skill

Když už budete mít pocit, že tušíte, o čem je v Google Ads prostředí řeč, nastává čas otestovat své znalosti v takzvaném Skill Shopu. Jedná se o 5 certifikací důležitých pro práci v rozhraní Google Ads. Konkrétně jde o bloky se zaměřením na vyhledávací a obsahovou síť, videoreklamy, reklamy v nákupech a měření ve službě Google Ads. Každý z nich obsahuje materiály pro seznámení se s daným tématem, kontrolní otázky, zkušební test a na závěr certifikaci. Pokud vás téma certifikací zaujalo, doporučují článek Jaké certifikáty můžou agentury získat a jak se v tom vyznat.

V této chvíli už máte celkem slušnou představu, jak funguje reklama v síti Google a jejích partnerských webech. Zbývá se podrobněji seznámit s prostředím Skliku – systémem pro reklamu na Seznamu a dalších webech českého internetu. Za tímto účelem bych doporučila velmi zevrubnou Nápovědu reklamního systému Sklik. Dělí se se podle jednotlivých kategorií a dozvíte se v ní, jak Sklik kampaň vytvořit a správně nastavit, nebo tu naleznete podrobné informace o jednotlivých typech kampaní, reklamách a cíleních. Za stěžejní považuji kapitolu o zásadách inzerce v rozhraní, neboť mezi Sklikem a Google Ads jsou drobné rozdíly, kterým je později potřeba věnovat zvýšenou pozornost.

Pokud ani po absolvování samostudia tohoto rozsahu nebudete vědět, jak na PPC, nevěste hlavu. Vždy je tu plán B a stále se můžete stát jednorožcem! A reklamní triky přenechat v kouzelné moci někoho jiného.

Magic

 

P.S. Děkuji svým kolegům za za pravidelné konzultace, workshopy a sdílené obrazovky.  Za jejich silnou vůli při boji se vzdorující technikou. Za trpělivost a chuť vysvětlovat a předávat zkušenosti. Bez toho by to nešlo!

Původně jsem do Tastu nastoupila v roce 2018 na brigádu na pozici recepční. Ale firemní atmosféra a nadšení pro věc mě záhy vtáhly natolik, že jsem začala objevovat půvab online marketingu a v roce 2020 rozšířila své působení do PA týmu.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář