Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Výhody Brand Lift studie na YouTube a přes Facebook

Co je Brand Lift a jak funguje, jsme zmiňovali v článku o YouTube kampaních. O detailu nastavení a zkušenostech s realizovanými Facebook studiemi psal Honza Veselý. V následujícím textu se proto podíváme na to, jaké mají studie výhody a nevýhody a podle čeho se můžeme odpíchnout při volbě jednoho z reklamních systémů.

Facebook: výhody

První nespornou výhodou Facebooku je cena za dosah, kde máme například ve vertikále potravin zkušenost s o 22 % nižší CPR (cost per reach) než na YouTube.

U Facebooku nejsme limitovaní jedním formátem kreativ. Kromě videa můžeme Brand Lift realizovat také se single image ads, ale i s jakýmkoliv dalším reklamním formátem a typem kampaně.

Další výhodou je pak cílení, které je tvořeno na základě reálných uživatelů, jejich zájmů a chování. Zároveň má Facebook se svými kampaněmi možnost zobrazit reklamu na Instagramu a v Audience Network.

Facebook: nevýhody

Pokud bychom srovnávali výsledky video formátů, tak by měl Facebook nižší statistiky o míře zhlédnutí. Facebook mívá také nižší dosažený lift v brand metrikách. Brand Lift je také vždy nutné nastavovat ve spolupráci s Facebook podporou.

YouTube: výhody

YouTube Brand Lift umožňuje vyhodnotit vliv na vyhledávání brandových klíčových slov a pak klíčových slov spojených s reklamou. Z možností cílení je nesporně efektivní možnost zacílit uživatele dle životní události: stěhování, renovace, koupě domu či bytu, svatba, promoce a podobně.

Brand Lift na YouTube za první týden získá zhruba 10 000 odpovědí. Po whitelistování můžeme v Google Ads nastavit Brand Lift kampaň sami a také ji v průběhu optimalizovat, což dříve nebylo možné.

YouTube: nevýhody

Pro YouTube Brand Lift je potřeba minimální rozpočet na týden ve výši 114 497 Kč za jednu otázku. Díky doporučované kombinaci dvou otázek by budget vyšel na 227 406 Kč za týden.

Co zvolit?

  1. Pokud je naším cílem levně zasáhnout co největší cílovou skupinu, nemáme video a máme limitovaný rozpočet, je ideální zvolit Facebook.
  2. Chceme-li za investovaný kredit vyšší interakci uživatelů s videem a vyšší nárůsty v dotazovaných oblastech, je YouTube tou správnou cestou.

A jaká je vaše zkušenost s doměřováním dopadu brandových kampaní? Zkoušeli jste Brand Lift nebo volíte jinou formu reportů či výzkumů?

 

Sdílejte článek

Související články