Třetí březnové úterý bylo ve znamení sociálních sítí. Kapacita krásně vyzdobené zimní zahrady pražského hotelu Green Garden byla bezezbytku naplněna a tak jsme se vrhli do světa Facebooku a Instagramu. O tento event byl mezi našimi klienty po právu značný zájem. Pro vás jsme sepsali to nejzajímavější, co se ten den událo.
Úvodním slovem přivítala všechny přítomné naše vedoucí projektového a byznys oddělení Kristýna Holíková a celým odpolednem skvěle provázel projektový manažer Tastu Michael Koch. Toho můžete znát i jako moderátora všech našich akcí.
Jako první dostal slovo náš čestný host Partner Manager Facebooku pro CEE Pavel Tekel, který mluvil o aktuálních novinkách a trendech ve světě nejpoužívanějších sociálních sítí – Facebooku a Instagramu.
Z Pavlova hodinového bloku stojí za zmínění a zapamatování minimálně těchto několik bodů:
- Máte i váš web dostatečně „mobile user friendly“ neboli optimalizovaný pro mobilní zařízení? Česká republika je „mobile first“! – Denně se v ČR na Facebooku připojí 4,2 mil. uživatelů z čehož 3,8 mil. přichází právě z mobilního zařízení (data z 2019). Na optimalizaci má vliv responzivní design, optimalizované uživatelské cesty pro průchod na mob. zařízeních, rychlost načítání a tomu přizpůsobený obsah…
- Věnujete sociálním sítím ve vaší komunikační strategii dostatečnou pozornost? 1 z každých 4 minut strávených na mobilním telefonu sleduje uživatel Facebook nebo Instagram (data z 2017).
- Snažte se o průběžné kombinace obou typů propagace! Kombinace krátkodobých Product Promo a dlouhodobých Brand Awareness kampaní má až na výjimky nejlepší výsledky.
A jelikož nás Pavel poctil svou návštěvou opět po roce, byla určitě na místě otázka, které novinky jsou za něj za uplynulý rok nejzásadnější:
- Vliv a význam Instagram Stories
- Tento formát komunikace získal za poslední rok na významu a oblibě, neboť kombinuje interaktivitu, silnou vizuální komunikaci a obecně se jedná o velmi oblíbený a neokoukaný způsob (sebe)prezentace, s kterým firmy zatím příliš nepracují. Ať už protože nepoužívají tento kanál sloužící k propagaci svých produktů/služeb nebo brandu nepoužívají nebo prostě nevědí, jak to dělat správně.
- Druhou zajímavostí je vyhodnocování kampaní na Povědomí o značce (brandové kampaně) pomocí tzv. Brandliftu.
-
Vědí lidé o vaší značce?
Pamatují si ji?
Chtějí si od vás něco koupit?
-
- Při tomto měření se váš okruh uživatelů na Facebooku nebo Instagramu rozdělí na dvě skupiny – na lidi, kteří vaši reklamu viděli, a na lidi, kteří ji neviděli. Potom se oběma skupinám zobrazí anketa. Ta bude obsahovat otázky týkající se vaší značky a budete tak moci analyzovat nárůst napříč skupinami. To umožňuje přesné měření míry povědomí o značce, vlivu reklamy a míry vybavení si reklamu.
- Více informací najdete přímo na stránce Facebooku věnované Brandliftu (česky trochu krkolomně Nárůst značky) zde a nebo se obraťte přímo na nás a rádi vám s kampaněmi pomůžeme.
Po přestávce se mikrofonu chopila kolegyně Anička Mejsnarová z Taste Digistory a mluvila o strategii Facebookových kampaní a jak s ní pracovat. Víme, kdo jsou naši zákazníci? Na jakou komunikaci reagují? Co a kde jim říci? Víme vůbec čeho chceme dosáhnout? Je důležité si všechny tyto (a nejen tyto) otázky zodpovědět a ideálně mít připravenou celkovou strategii pro sociální sítě (co, jak, kde, kdy a komu komunikovat).
PA specialista Honza Veselý zase představil možnost využít Facebook a Messenger jako nástroj a místo pro nábor zaměstnanců včetně úspěšné case study pro našeho klienta Grand Optical nebo stále populárnější téma využití chat-botů. Představil i myšlenku, jak získávat nové klienty (nebo chcete-li generovat leady) pomocí Facebookového formuláře (tzv. Lead Ads) namísto standardního formuláře na vašem webu.
V posledním bloku zase naši experti na sociální sítě Tomáš Cibor s Pavlou Čubrovou pověděli o Instagramu a jeho čím dál významnější roli v komunikační strategii jakékoliv firmy. Respektive o využívání Stories v kontextu výkonu i povědomí o značce. Využít je lze nejen na Instagramu, ale i na Facebooku. Tím krásně navázali na Pavla Tekela a podtrhli tak jeho slova z úvodu odpoledne.
Mezi jednotlivými prezentacemi si sami posluchači mohli ve skupinkách pod dohledem projektových manažerů Taste vyzkoušet, jaké to je vytvářet kreativní příspěvky na sociální sítě. Sami si pak pomocí ikonických palců a srdíček rozhodli o vítězích, kteří si odnesli sladkou odměnu 🙂
Tento event se podle nás (i dle slov našich klientů) určitě povedl a opět ho zařadíme do série našich vystoupení a přednášek.
Brzy na viděnou na některém z dalších eventů pořádaných pod hlavičkou agentury Taste.
Budeme se těšit!
P. S. Na závěr ještě celý rozhovor s Pavlem Tekelem!