I přes stále se objevující nové sociální sítě patří Instagram (vedle Facebooku a Twitteru) mezi velkou trojku, která dominuje jednak v počtu uživatelů, tak i získávání konverzí. Instagram je ideální platformou, kde můžete prezentovat značku, inspirovat, zapojovat publikum a budovat jeho důvěru. Budování komunity na Instagramu je klíčové pro rozvoj vašeho podnikání. Víte, že až třetina obsahu na Instagramu, který uživatelé konzumují je tvořena značkami? (zdroj: Instagram for Business)
A jelikož konkurence nikdy nespí, tipů, jak na Instagramu prezentovat svou značku není nikdy dost. Pokud chcete z návštěvníků vašeho profilu udělat followers a z followers zákazníky, musíte se naučit poslouchat algoritmus Instagramu, sledovat současné trendy a vytvářet obsah, který zaujme vaše uživatele a odliší vás od konkurence.
Instagram nabízí dvě kategorie obsahu: textový a vizuální. Abyste využili jeho maximální potenciál, musíte pracovat s obrázky ve vysokém rozlišení, poutavými designy i infografikou. Zároveň i s pestrými titulky, které zaujmou vaše uživatele. Začněme tím, co upoutá na první pohled.
Obrázek řekne víc než slova
Obrazový obsah na sociálních sítích hraje prim. A pár tipů, jak zaujmout vizuálem, jste se mohli dočíst už v předešlém článku.
Nedávno i samotný Facebook připravil jednoduchý návod a vlastní tipy, jak lépe fotit a vizuálně se prezentovat na Instagramu. Mezi ně patří třeba používání stativu, rekvizit a správného osvětlení. Někdy se zdá, že kreativní trendy Instagramu se často mění i přes noc. Ale vybrali jsme několik, u kterých si myslíme, že se v tomto roce udrží.
Zkuste to s Reels
Nový nástroj Instagramu, který umožňuje sdílet krátká 15 vteřinová videa do vlastního feedu se rychle uchytil. A proto přizpůsobte svůj obsah pro Reels. Řekněte svůj příběh pro změnu videem. Obohacení uživatelů je zaručeno. Nárůst sledovanosti videí je v poslední době až 80 % (meziroční nárůst, interní data Instagramu 2017).
Přemýšlejte o Instagramu jako o své webové stránce
Přemýšlejte o Instagramu jako o své landing page neboli úvodní webové stránce. Vizuálně zajímavý profil může prodloužit dobu návštěvníků profilu, nebo dokonce získat nové sledovatele. Proto k němu také mnoho značek tak přistupuje a dává si záležet na vizuální strategii. Už znáte svou vizuální strategii?
Řekněte to Carouselem
Máte toho hodně na srdci a obrázek ani titulek nestačí? Carousel je ideální nástroj pro komunikaci komplexnějšího tématu. Rozdělte svou hlavní myšlenku na několik vět a jednotlivé věty do oddělených oken carouselu. Uživatelé jsou pak lákáni posunout prstem doleva na další slide a tím tráví více času na vašem profilu (což je dobré pro vyzrání nad algoritmem).
Rozhýbejte to
Video řekne více než 1 000 slov a animace zaujme víc než statický obrázek. Rozanimujte svůj obrázek, rozhýbejte své vizuály, třeba tím, že přidáte animační efekt nebo ilustraci.
Nezapomeňte na uživatelský obsah
UCG je kouzelná zkratka, která už tu párkrát také zazněla. Podporujte své zákazníky, aby sdíleli pozitivní zkušenosti s vaší značkou a udělejte je svými ambasadory značky. Získáte tak další zdroj obsahu pro sociální sítě a kredibilní zpětnou vazbu, která může pozitivně ovlivnit mínění ostatních uživatelů vaší značky.
Hrajte si s textem
Jak už bylo zmíněno, Instagram není jen o skvělých vizuálech – je to mix všeho! Doplňte krásný obrázek skvělým copy a aktuálním story nebo reelem. Máte vyhráno? Ne tak docela. Samotné „skvělé copy“ může totiž zaniknout… Jak tedy udělat váš titulek zajímavější, aby ho lidské oko nepřehlédlo?
Zaujměte první větou
Pamatujte na to, že Instagram zobrazí pouze prvních 125 znaků z celého copy. A aby zákazníci zobrazili zbytek, musí kliknout na „zobrazit více“. Snažte se proto zaujmout hned první větou, aby chtěli číst zbytek vašeho sdělení.
Dělejte mezery
Když píšete text, využívejte mezery.
Nejen podle odborníků ze Socialbakers je dlouhý popisek únavný pro oči.
Bez ohledu na to, jak zajímavé téma právě komunikujete.
Dejte očím pauzu.
Dělejte v textu mezery.
Pomozte si s Emojis 🎯🍦💜
Podle studie Quintly získávají příspěvky, v jejichž popisku se objevují emoji mnohem větší zaujetí než ty, které emoji a speciální znaky nemají. 🙌 Zkuste s nimi trochu experimentovat. 😉 Ale pozor na to, ideální je využívat jen ty relevantní k vaší značce a ty, které pomohou doručit správně vaše sdělení.
👉 Takže pokud prodáváte kosmetiku, emoji želvy je sice roztomilé, ale nepomůže vám.
Vyzkoušejte různé Fonty
Chcete dát důraz na určitou informaci v textu? Použijte různé fonty! Například bold, italic nebo 𝕤𝕥𝕪𝕝𝕚𝕫𝕠𝕧𝕒𝕟é 𝕡í𝕤𝕞𝕠. Pomůže vašemu slovu vyčlenit se z toku textu a zaujme čtenáře. Pomůžou vám k tomu různé iOS nebo Android aplikace, nebo online nástroj Metatags.
Kombinace těchto strategií vám může výrazně pomoci zvýšit celkové zaujetí a budovat komunitu. Je pravda, že Instagram je (co se týká zvládnutí obsahu) mnohem komplexnější záležitost, než se na první podhled může zdát. Pokud budete potřebovat poradit, neváhejte se obrátit na nás. 🙂