Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Novinky ze světa sociálních sítí aneb Social Restart 2022

Po několika letech covidu a online konferencí jsme se konečně znovu sešli tváří v tvář se všemi milovníky sociálních sítí. Celý den nabitý zajímavými přednáškami, skvělým doprovodným programem a samozřejmě i výborným jídlem jsme pro vás shrnuli do článku.

Jak by značky neměly spolupracovat s tvůrci a influencery

Bohumil Pokštefl přednáší o spolupráci s influencery

Bohumil Pokštefl, CEO úspěšné firmy Kontentino, v první přednášce dne vysvětlil, jak efektivně pracovat s influencery a zajistit spokojenost na obou stranách.Svou prezentaci zakládal na faktu, že 46 % lidí sleduje spíše obyčejné lidi než celebrity. Autenticita a upřímnost těchto běžných tvůrců je lidem o mnoho bližší než vyšperkované životy smetánky.

Za klíč k úspěšné spolupráci pak považuje rozlišení typů tvůrců na jednotlivých platformách a individuální přístup ke každému z nich. Instagramoví tvůrci často lépe znají svou cílovou skupinu a mají vlastní strategii, proto je dobré jim nechávat při spolupráci volnější ruku. Výsledek pak nepůsobí nuceně, ale opravdu autenticky. Naopak TikTokoví influenceři často přišli ke slávě ze dne na den a vlastně možná ani nevědí, co dělají.

Při oslovování influencerů tedy Bohumil radí soustředit se na pár jednoduchých kroků:

  1. Správný research influencerů
  2. Vytváření briefu tak, aby odpovídal typu tvůrce
  3. Podepsání smlouvy
  4. Schválení příspěvků před publikací

Pokud budete na tyto body myslet, vaše spolupráce má velkou šanci na úspěch.

Odkaz na prezentaci: Jak by značky neměly spolupracovat s tvůrci a influencery

Nedělejte social blbě

Štěpán Trnka přednáší o správné strategii komunikace na sociálních sítích

Social Media Planner z firmy Ogilvy, Štěpán Trnka, který má na kontě hned několik EFFIE ocenění, se rozpovídal o strategii na sociálních sítích. Kdo se socialu věnuje už nějaký ten čas ví, že počet fanoušků na Facebooku ani perfektně sladěný instagramový grid nejsou to nejdůležitější. Štěpán ale také odhalil to, že ani engagement a lajky nutně neznamenají, že příspěvek splnil svůj účel. Hlavní je totiž předat tu správnou message a přesvědčit uživatele o tom, že jim nabízíte přesně to, co chtějí.

Štěpán tedy představil jednoduchou strategii, kterou ve firmě často využívají. Ta se skládá z propojení jakéhokoli důležitého světového tématu s nejlepší vlastností firmy. Jde především o to, jak pomocí této vlastnosti značky nabídnout řešení na dané téma a rázem je strategické sdělení na světě.

Odkaz na prezentaci: Nedělejte social blbě

Na téma strategie komunikace na sociálních sítí máme co říct i my v Taste. Proto jsme pro vás vytvořili komplexní Audit sociálních sítí. Ten vás provede jejich nejdůležitějšími aspekty a pomůže vám ověřit, že pro vás nejsou sociální sítě jen černou dírou na časové i finanční zdroje.

Najdete v něm interaktivní checklisty, podle kterých můžete svou strategii krok od kroku zhodnotit, a také manuál, ve kterém je vysvětleno, proč dělat sítě správně a jak na to. Sociální sítě se neustále vyvíjí a s nimi i vaše komunikace. Audit tedy není pouze jednorázovou záležitostí, a doporučujeme jej provádět pravidelně, abyste měli jistotu, že jejich potenciál využíváte skutečně na maximum.

 

TikTok a krátká videa jako budoucnost

Vít Janda přednáší o TikToku a videích krátkého formátu

Krátká videa, ať už se jedná o TikToky či Reels, jsou podle Víta Jandy budoucností obsahu. Vít je CEO agentury TikTokuj.cz, která se specializuje na krátká videa a oslovení mladé generace.

Ve své přednášce představil data, která poukazují na důležitost videí. Například, že nejrychleji dosáhl počet 1 bilion uživatelů TikTok, který vznikl teprve v roce 2018. Za pouhé 4 roky se tedy stal nejrychleji rostoucí sociální sítí, a to se tato platforma věnuje pouze videím. Další zajímavosti, které představil, byly, že průměrně stráví člověk 80 minut denně sledováním TikTokových videí nebo to, že jen v ČR vznikne měsíčně 7 500 000 videí.

Ke konci přednášky odhalil také obrovské výhody této sociální sítě, které spočívají nejen v poměrně vysokém organickém dosahu, ale také ve velmi levných reklamních možnostech.

 

Q&A: Jak jsem se nedobrovolně stal influencerem.

Q&A s Tomášem Zástěrou - Michael Koch a Tomáš Zástěra na ohovce

Trochu odlehčenější částí letošního Social Restartu bylo Q&A s Tomášem Zástěrou, který se rozpovídal o svém vztahu k sociálním sítím a influencerství. Prozradil, jak se vlastně o své slávě po návratu ze Survivoru dozvěděl a jak se mu rázem změnil život. Vyprávěl také o svých nejzajímavějších spolupracích a nejbizarnějších nabídkách, které mu denně chodí.

 

Právní sedmero pro práci na sociálních sítích

Petra Dolejšová přednáší své právní sedmero

Věděli jste, že si nemůžete vyfotit vlastní rozhovor v magazínu a postnout ho na svůj Instagram? Ne? My také ne…

Proto nám Petra Dolejšová, která se specializuje na právo v oblasti e-commerce a marketingu, představila své právní sedmero.

#nepokradeš – Právě zmíněny rozhovor je vlastně krádeží. Je tedy nutné se ujistit, že máte pro sdílení souhlas tvůrce či licenci pro použití.

#nepokopeš – Nekalá soutěž je poměrně častým případem, kterému byste se měli vyvarovat. Kopat si do konkurenčních značek totiž není v pořádku.

#pokopnavrátíš – Pokud si do vás ale přeci jen někdo kopne – vraťte mu to zpátky. Není potřeba řešit situaci právně a vaši fanoušci ocení dobrý comeback.

#označíš – Neoznačené spolupráce se zdají jako maličkost, mohou ale způsobit velké potíže. Navíc za ně odpovědnost nese nejen influencer, ale i značka.

#podchytíš – Při spolupráci si influencery nikdy nezapomínejte na smlouvu a ujistěte se, že má opravdu veškeré náležitosti.

#nepustíš – Jsou věci, které influenceři ze zákona propagovat nesmí. Může jít o nelegální produkty, ale také o  jejich kariérní směr, který jim neumožňuje produkty propagovat.

#paranoidní_nebudeš – Mluví samo za sebe. Snažte se být poctiví, ale nepanikařte.

Odkaz na prezentaci: Právní sedmero pro práci na sociálních sítích

 

heyfomo.cz – mladá redakce, která boří stereotypy korporátu

Karolína Čumriková na pohovce přednáší o vzniku projektu heyfomo.cz

O projektu heyfomo.cz nám přišla přednášet jeho editorka-in-chief Karolína Čumriková. Ve své prezentaci mluvila nejen o vzniku celého projektu a jeho rychlé cestě k úspěchu, ale také o práci s týmem Gen Z redaktorů.

Karolína si do svého týmu totiž zvolila pouze lidi, kteří spadají do Generace Z, tedy ty narozené po roce 1995. Tato generace je velmi specifická a naprosto odlišná od ostatních. Ať už svým způsobem práce, motivací, morálkou, či zájmy, ale i stylem komunikace a vnímáním světa. Vyznačuje se především tím, že vyrůstala na internetu a ten se stal neodmyslitelnou součástí jejich životů.

Většina lidí, kteří do této generace nepatří, k ní mají obrovské předsudky a výhrady. Karolína se proto na přednášce podělila o svou zkušenost s prací s Gen Z a jaké (ne)výhody to přináší. Od začátku do konce bořila stereotypy a ukázala nám všem, že ne vše, co si o mladé generaci myslíme, je pravda.

Odkaz na prezentaci: heyfomo.cz – mladá redakce která boří stereotypy korporátu

Koheze Community managementu a výkonnostní reklamy v Meta

David Čedík a Jana Plháková přednáší o community managementu

O trochu výkonnostnější přednášku o tom, jak důležitý je community management i v reklamách, se postarali dva členové Taste rodiny, konkrétně Jana Plháková a David Čedík.

David se zaměřil především na důležitost vytváření social proof a podpoření důvěryhodnosti značky. A to právě díky lajkům a komentářům. Představil nám svůj úspěšný model reklam, ve kterém kombinuje prvky konverze, dosahu i projevení zájmu. Tato kombinace má za výsledek to, že se k reklamám, které se dostávají k novým potenciální zájemcům, vyjadřují lidé, kteří už u firmy nakoupili. Novým zájemcům tak ulehčí proces rozhodování, protože svůj názor mohou zakládat na relevantních zkušenostech zákazníků.

Jana pak převzala slovo, aby vysvětlila, jak tyto diskuze v komentářích můžete řídit a proč je to důležité. Připomněla, že nastavení správné tonality je klíčové a že je podstatné nezapomínat na individuální přístup k jednotlivcům.

Odkaz na prezentaci: Koheze Community managementu a výkonnostní reklamy v Meta

 

Trendy pro 2022+

Pavlína Louženská přednáší o trendech v marketingu v roce 2022

Do křišťálové koule se podívala Pavlína Louženská, zakladatelka #HolkyzMarketingu, aby nám představila trendy pro letošní rok.

Ve své přednášce ukázala velmi zajímavá data, na která je třeba v tomto roce myslet:

  • 1–2% fanoušků stojí za 80 % příjmů gamers

Nejen přímé finanční příspěvky gamerům, ale i merch stojí za jejich opravdu vysokými výdělky. Navíc nepotřebujete mít tisíc fanoušků, ale stačí vám 100 těch opravdu hard core.

  • 40 % trafficu na internetu tvoří boti

Což ve výsledků znamená, že se ocitáme v době, kde my lidé musíme dokazovat, že nejsme roboti, ale pouze obyčejní smrtelníci.

  • 64 % uživatelů TikToku používá filtry

Možná tedy není od věci zamyslet se nad tím, zda byste si nemohli vytvořit vlastní filtr.

  • Koncert Travise Scotta sledovalo ve Fortnite 12,3 milionu lidí

To dokazuje, že už i koncerty se dají snadno převést do onlinového prostoru, kde je o ně neskutečný zájem. A když to jde s koncertem, s čím dalším by to mohlo jít?

  • 1 milion lidí požádal Alexu o ruku

Chytré domácnosti se opravdu stávají součástí rodiny a spousta lidí utíká od samoty a smutku právě za těmito chytrými pomocníky.

Nakonec nám Pavlína prozradila, odkud čerpá informace ona sama. Veškeré její zdroje najdete pomocí tohoto QR kódu:

QR kód se zdroji Pavlíny Louženské

 

 

 

Odkaz na prezentaci: Trendy pro 2022+

Proč reklamní tvůrci bojují proti reklamě?

Roman Číhalík přednáší o fake news a spolu Nelež

V poslední části dne nám Roman Číhalík, předseda spolku NELEŽ, představil co tento spolek vlastně dělá a co je jeho účelem.

NELEŽ se zabývá omezením financování dezinformačních zdrojů reklamou. Jde především o zastavení monetizace záměrně lživých a manipulativních webů. Značky, které mají své reklamy umístěné na těchto webech o tom často ani nevědí. I přesto jsou ale spotřebitelé 3x méně ochotní se spojit se značkou, která vystavuje na dezinformačním webu a pravděpodobně její produkty nebudou v budoucnu kupovat. Proto je i pro značky důležité, aby na těchto webech neinzerovaly a nepřinášely jim tím zisk.

Úplný seznam dezinformačních webů, který spolek pravidelně aktualizuje, najdete na jejich webu www.nelez.cz.

Odkaz na prezentaci: Proč reklamní tvůrci bojují proti reklamě?

 

Gen Z není jen Tik Tok, Fortnite & Deprese

Jonáš Čumrik přednáší o Generaci Z na sociálních sítích

Jonáš Čumrik, který si říká influencer v důchodu, částečně navázal na přednášku své sestry Karolíny a prozradil nám zajímavosti o Generaci Z.

Například nám ukázal, na jakých sociálních sítích tato generace aktivně tvoří a sdílí své životy, do kterých spadá mimo jiné TikTok a na kterých už se stala jen pasivními konzumenty obsahu, jako například na Instagramu. Rozebral také jejich zájmy a koníčky, mezi které momentálně patří eSporty či sledování Formule 1 (a to do značné míry jen díky Netflixové sérii.) Nebo také poukázal na jejich chuť měnit svět a nepodporovat fast fashion, ale jejich nevůli přestat nakupovat v H&M či Zaře.

 

 

Sdílejte článek

Související články