Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

O čem se mluvilo na PPC Date #5

Jan Svoboda
Jan Svoboda
1. 9. 2023

Pátý PPC Date měl rekordní účast. Večerní randíčko pro PPCčkaře, bylo nejen plné inspirace z přednášek. S komunitou PPC specialistů, jsme měli možnost sdílet vzájemně know-how, příjemně si popovídat nad skleničkou prosecca, a seznámit se s dalšími profíky v oboru. Akce se konala v krásných prostorách partnera Heureka Group. Lístky byly vyprodané prakticky během pár dní. A pokud patříte mezi ty, na které již místo nezbylo, můžete si užít naši reportáž o tom, jaká témata během večera zazněla, a jak se celá akce vydařila.

PPC Date

Práce PPCčkaře v roce 2023

Večer odstartoval svojí přednáškou Petr Bureš z uLab. V podstatě určil téma celé akce, které se následně více či méně prolínalo ostatními přednáškami. Petr si totiž na samém začátku prezentace položil otázku, jakým směrem se vyvíjí práce PPC specialisty. V čem je, nebo bude, naše přidaná hodnota, když je čím dál tím více práce v reklamních systémech automatizováno?

Konkrétní příklady, co všechno bychom měli při spolupráci s klientem zohledňovat, a na co dávat pozor, najdete v Petrově přednášce dostupné na webu akce. Pokud mám shrnout hlavní myšlenku, tak klíčové je, abychom byli klientovi spíše obchodním partnerem, než pouze klikačem reklam. Je tedy dobré si uvědomit, že například PNO by nikdy nemělo být primárním cílem, ale pouze jeho limitem. Abychom mohli klientovi poskytnout co největší přidanou hodnotu, je třeba se zajímat o opravdové businessové cíle, a teprve vůči nim tvořit strategie a kampaně.

PPC Date - Petr Bureš

Petr Bureš

Využití AI nástrojů pro PPC specialisty

Další přednášku měl Jiří Schaffer na téma AI, které v této době snad nemůže chybět na žádné konferenci. Pokud budeme nad kampaněmi a podnikáním klienta přemýšlet trochu komplexněji, jak radil Petr Bureš, tak nám AI práci nevezme. Může nám ji ale výrazně ulehčit. A tak se Jirka podělil o nespočet tipů na AI nástroje.

Ano, existují i jiné nástroje než ChatGPT a Midjourney, které jsou zdaleka nejpoužívanější. V prezentaci zaznělo i několik tipů, k čemu je možné nástroje využívat a zatím vás to třeba nenapadlo. Většina uživatelů podle Jirkova průzkumu používá AI nástroje každý den, ale pouze k těm účelům, které napadnou asi každého. Tím myslel například tvorbu textací, klíčových slov a hledání cílových skupin.

Doporučuji prohlédnout Jirkovu prezentaci, kde najdete jak výsledky jeho průzkumu, tak řadu doporučení. A kdyby vám to nestačilo, koukněte na seriál článků AI Inside Out zde na Digichef, který se věnuje užívání AI napříč digitálním marketingem.

PPC Date - Jiří Schaffer

Jiří Schaffer

Expanze na zahraniční trhy

Po pauze následovala přednáška Davida Janouška, která se opět nesla v duchu toho, jak bychom měli přistupovat ke spolupráci s klientem a nad čím bychom měli přemýšlet. A to konkrétně v kontextu expanze na zahraniční trhy z pohledu online marketingu. Většina z vás má se spouštěním inzerce na zahraničním trhu pravděpodobně již nějakou zkušenost. Rozhodně je tento krok dobrý například z důvodu diverzifikace rizik v podnikání. Než ale klientovi odkýváte, že je expanze super nápad, a že mu reklamy hned spustíte, je třeba si položit několik důležitých otázek a ideálně si zjistit nějaké insighty z daného trhu.

Například je dobré vědět, jestli vůbec Google Merchant Center podporuje měnu dané země, jinak na daném trhu není možné spouštět produktové reklamy. Co se týče konkrétně Google, zaznělo super doporučení, že Google vám v rámci podpory může poskytnout zprávy, jež obsahují zásadní informace pro vstup na trh. A to nejenom z hlediska Google Ads, ale také třeba přehled nejvyužívanějších způsobů plateb či chování uživatelů. Další tipy na užitečné nástroje jako je například Eurobarometer, Passport či Statista, můžete najít v článku Analýza vstupu na zahraniční trh, který se tomuto tématu podrobně věnuje.

PPC Date - David Janoušek

David Janoušek

Datové přehledy a vývoj trhu

Večer uzavřel Martin Slavětínský z Heureka Group, který nám ukázal spoustu zajímavých dat ohledně chování uživatelů v e-commerce prostředí. Pokud bych si měl odnést jednu informaci, tak tu, že v oblasti e-commerce se blýská na lepší časy. Martin to demonstroval daty chování uživatelů na heureka.cz, kde je vidět že obraty z e-commerce se zatím neblíží zlaté době v období COVIDu, ale trend nakupování na internetu je pozitivní. Je ale třeba, dát si pozor na cenotvorbu, protože z dat také vychází, že uživatelé jsou citliví na cenu více než dříve.

Konkrétní data z trhu a doporučení, jak je možné s cenou například v rámci inzerce na Heurece pracovat, najdete opět v prezentaci na webu PPC Date.

PPC Date- Martin Slavětínský

Martin Slavětínský

Pokud vás akce zaujala, pospěšte si příště s nákupem vstupenky. A pokud jste se akce zúčastnili, budeme rádi za jakoukoliv zpětnou vazbu. Ať už na samotnou organizaci akce, témata přednášek, nebo catering od našeho skvělého partnera Kro Kitchen.

Budeme se na vás těšit na některé z následujících Tastích akcí, z nichž nejbližší je Email Date, Social Restart a Data Restart.

Sdílejte článek

Související články