Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

To nejlepší z PPC Restartu 2023

Jan Svoboda
Jan Svoboda
1. 6. 2023

Bezmála 400 prodaných vstupenek včetně desítek zakoupených online streamů potvrzuje popularitu PPC Restartu. Komunita PPCčkařů a marketingových nadšenců nejen z celé České republiky tak měla možnost se opět sejít. Letos se akce přesunula z kina Dlabačov do prostor La Fabriky v pražských Holešovicích. Každý, kdo se neztratil v uličkách industriálních prostor a trefil do hlavního sálu, se mohl těšit na nabitý program.

Ten byl jako každý rok pestrý, aby si na své přišli social ads specialisti, RTBčkaři i PPCčkaři. Nechyběla témata týkající se jak výkonnostních kampaní, tak brandů. Co tento rok nemohlo rozhodně chybět, bylo téma AI.

Nadupadný program

Hned v první přednášce Matouš Ledvina z Google ukázal, kde všude se AI využívá, aniž o tom víme. Na to Láďa Vitouš navázal praktickým využitím AI toolů pro PPCčkaře. Důležitým tématem bylo také GA4, které bude muset už za měsíc chtě nechtě využívat každý z nás. André Heller rozdal několik užitečných tipů a rad, jak GA4 využívat a na co si dát pozor.

Umělá inteligence za nás ještě nějakou chvíli kampaně nastavovat nebude. Proto na konferenci zazněla i specialistická témata, třeba škálování kampaně v Performance Max, nejlepší přístup ke struktuře účtu, nebo jak přemýšlet nad kampaněmi na YouTube.

AI jako klíč k efektivnímu marketingu

Úvod od Matouše Ledviny patřil AI. Mluvil o tom, k čemu je AI dobrá, a jak s ní efektivně spolupracovat v rámci Google. Díky tomu se mohou specialisté soustředit na to, co umí lépe než AI. Největší úspěch uvidíme, když AI poskytneme kvalitní data. Když necháme AI dělat svoji práci na zpracování dat, našim úkolem bude jen co nejlepší vyhodnocení výsledků.

Jak vytáhnout z PMAX dvojnásobek

To je otázka, kterou si pravděpodobně až do čtvrtečního rána kladla velká část návštěvníku. Lukáš Hvizdoš na ni odpověděl ve své přednášce o kampani Performance Max a o možnostech jejího škálování. Tedy o zvyšování obratu při zachování stejné nákladovosti a zapojení co nejvíce produktů ve feedu do aukce. Pro škálování je podle něj vhodné používat širší publika. Na samém začátku je ale ideální pracovat s first party daty, aby kampaň mohla opustit svou učící fázi a stabilizovat se. Jako skvělý tip pro práci s produkty uvedl Lukáš možnost vyčlenění produktů s žádnými prokliky za posledních 30 dní do samostatné Performance Max kampaně.

Přemýšlíme nad YouTube správně?

Ondřej Sláma se věnoval tomu, jak přemýšlet nad kampaněmi na YouTube trochu jinak. Méně “online-digitálně” a více mediálně. Tedy tak, jako by to byla reklama v televizi. Rozpovídal se například o tom, jaký dopad na recall značky má věnovaná pozornost. S tím souvisí také pozornost, kterou dostávají různé mediatypy, rozdíly výsledků CPV a CPM kampaní, nebo na co si dát pozor při cílení. Dále se jeho přednáška věnovala problematice měnících se cen v závislosti na sezóně. V souvislosti s tím doporučil, abychom nikdy nepodceňovali význam frekvence a pozice, kde se reklama zobrazila.

Co musí o GA4 vědět každý PPC specialista?

André Heller nám představil rozdíly mezi Universal Analytics (UA) a novými GA4. Hlavní rozdíl vidí v přechodu na takzvanou event base analytiku, která je základem GA4. Ta nám umožňuje lépe pochopit, jak se uživatelé pohybují na našich webových stránkách a jak s nimi interagují. Věnoval se i detailnějšímu vysvětlení této nové analytiky. Přednáška ale nebyla zdaleka jen teoretická. André nám poskytl praktické tipy na vytváření reportů a explorací v rámci GA4, takže jsme si odnesli nejen pochopení nového systému, ale také konkrétní návody, jak ho efektivně využívat.

SATO, aneb jak na strukturu Google Ads

O tom, co je SATO, přednášeli bratři David a Honza Janouškovi. Svými názory na optimální strukturu reklamních kampaní v Google Ads se jim opravdu povedlo zaujmout publikum. Pánové nám představili různé strategie, které využívají v rámci svých kampaní. Kromě jiných například i Royal Berl, Hagakure nebo Royal Shop. Ukázali nám, jak mohou tyto strategie fungovat dohromady v rámci jednoho účtu a tvořit ekosystém kampaní. Na otázku, kdy je vhodné takovou strukturu použít, padla zajímavá odpověď: „Záleží“. Což je sice velice neurčité, ale zároveň perfektně trefné. Každý byznys je totiž jiný a potřebuje jinou strategii. Klíčem je pochopit, jaké strategie jsou k dispozici, a pak vybrat tu nejvhodnější.

Jak dramaticky zvýšit výkon digitálních médií

Head of Strategy ze společnosti VMLY&R Tomáš Sýkora mluvil o vlivu kreativy na úspěšnost reklamy. Vysvětlil, jaký je rozdíl mezi efficiency a effectiveness, a pak se rovnou vrhl na studii reklamy pro Českou spořitelnou přímo z dílny VMLY&R. Na ní vysvětlil, jak přistupovat ke každému reklamnímu kanálu jinak. Vyzdvihl také důležitost testování a povídání si s klientem o reklamě dříve, než kampaň skončí. Všechny tyto jednotlivé kroky pak opravdu zvýšily výkon reklamy o 30 %.

Je Marketing Mix Modeling budoucnost kampaní?

Tomáš Beňo představil historii, i výhody a nevýhody Marketing Mix Modelingu ve srovnání s klasickou atribucí. Tu každý PPC specialista jistě zná z reklamních systémů. Jedná se skutečně o tak univerzální a ideální řešení reportingu a vyhodnocování? Je odpověď tak jednoduchá? Závěrem přednášky bylo, že rozhodně ne. Atribuce stále má své využití, zejména pro taktická a krátkodobá rozhodnutí. Marketing Mix Modelování je naopak vhodné pro vyhodnocování dlouhodobých dopadů strategických rozhodnutí.

AI pro PPC: Mezi hypem a realitou

Prezentace Ladislava Vitouše se celá nesla v tématu AI a jeho dosavadních zkušeností s několika nástroji. Konkrétně šlo o testování AI v oblasti tvorby textů pro RSA inzeráty, analýzy klíčových slov, tvorby skriptů a zpracování Excel či Google tabulek. Láďa také poskytl své ověřené prompty, které lze prakticky využít pro tvorbu kampaní. Vypíchl nesporné výhody nástroje, ale nezapomněl vyjmenovat ani několik nevýhod. Na závěr také připomněl, že AI tady už dávno je v podobě automatického bidování, volné shody, Performance Max a dalších nástrojů.

Zasáhněte svoji cílovku i bez cookies

Jirka Novotný nám opět ukázal, jak silnou pozici Seznam v České republice má, a jak šikovně pracují s daty o uživatelích i bez cookies. Seznam v RTB nabízí opravdu širokou škálu cílení. Jirka nás mimo jiné inspiroval například možností zacílit uživatele, kteří si změnili mapu na Mapy.cz z letní na zimní. Tyto uživatele můžeme přímo zasáhnout třeba zimním vybavením na hory.

Optimalizujte kampaně i sebe

Většina PPC specialistů prosedí za počítačem 8 hodin denně. K tomu se navíc velice často dostávají do stresových situací, kdy je tlačí deadliny, nebo musejí obhajovat výsledky kampaní před klienty. Recept na to, jak během dne nenuceně rozhýbat s uvolnit své tělo pomocí aktivačních dřepů nebo dechových cvičení, prozradil Libor Mattuš. Libor je mimo jiné i specialista na otužování a biohacking, takže nechyběla ani doporučení týkající se těchto dvou oblastí. Z přednášky jsme tedy odcházeli s množstvím praktických tipů, jak svůj den udělat mnohem příjemnější a produktivnější. A pokud jste si nestihli zapamatovat vše z jeho nabité přednášky, spoustu tipů najedete i v Liborově e-booku, který si můžete zdarma stáhnout na jeho stránkách.

Jsou PPCčkaři diamanty ve světě reklamy?

Petra Nulíčková otevřela téma nedostatku kvalifikovaných PPC specialistů na trhu práce. Poptávka specialistů je enormní a zhruba od roku 2018 volná pracovní místa obrovsky převyšují množství uchazečů. Přinesla také zajímavá data o tom, že nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců je aktuálně třetí největší hrozbou pro některé firmy. Na datech z ČSÚ také ukázala, jak meziročně stoupají mzdy. S pomocí výzkumu spokojenosti specialistů v agenturách od Taste jsme se podívali na to, jak se mzdy ve světě marketingu pohybují aktuálně. V poslední části se Petra zaměřila na výčet klíčových vlastností ideálního PPC specialisty, se kterými na trhu práce nebude mít o zaměstnání určitě nouzi!

Facebook Ads na maximu i v roce 2023

“Čím méně to vypadá jako reklama, tím lépe,” uvedla ve své přednášce Aneta Hemerová. Zazněla však i spousta dalších velmi zajímavých myšlenek, například, že cílení ani technické nastavení výkonu reklamu dnes již nespasí. O úspěchu tedy rozhoduje právě celková strategie firmy, nabídka a kreativa. V kreativě (ideálně v Reels) bychom měli co nejvíce ukázat produkt, jak funguje, a jaký přináší užitek.

Potkáme se příště?

Komu nestačilo toto krátké shrnutí PPC Restartu, tak na webu konference najde všechny prezentace řečníků, a další články o této mimořádné akci. Pokud máte tip na řečníka či téma pro příští ročník, nebo byste na akci sami rádi přednášeli, moc rádi o tom uslyšíme. Ozvat se můžete na LinkedIn nebo na email jan.svoboda@taste.cz.

Vidíme se 31. 8. 2023 na PPC Date. 😉 Pořádném randíčku, kde nebude chybět nejnovější know how, skvělí řečníci, networking, něco na zub a prosecco. 🥂

A jako třešničku na závěr přikládáme reportáž z akce. 🎥

 

Sdílejte článek

Související články